Det eneste man får her inde er 10/10 vi var godt underholdt osv i samme dur. og ikke rigtigt noget der ligesom fortæller hvorfor det er så godt. For det syntes jeg bestemt ikke det er.
Der er enkelte glimt af hvor der er lidt god ping pong frem og tilbage mellem et par af karaktererne i nogle få scene. Og resten har været til at tage sig til hovedet af. Der er en hel del jeg tvivler på om de overhovedet kan skuespil eller om de decideret er valgt for at sabotere det eller af en speciel holdning. Specielt har Theo ret ringe skuespiller når man ser på andre store shows. Ud over han ikke spiller særlig godt er hans karakter også bare åndsvag. Og ja det er lign at sige om stort set alle rollerne, galadriel ligner en der er ved at eksplodere i vrede igennem hele sæsonen og man føler bare intet for hende eller hvorfor hun har det sådan. Man føler ikke noget for gandalf og harefoots, man føler intet for nogen af dem fra numenor eller fra middle earth. Og det eneste action der var har været super fesent, House of dragon er ikke perfekt men i det mindste kan de finde ud af at bygge det op lidt bedre og deres karakter og historie. måske ham dværge og elrond er det eneste hvor der har været lidt glimt ved men det er også det eneste synes jeg.
Det er svært at beskrive men det spiller bare ikke sammen som det burde gøre når man er i den mega kategori. Der bliver smurt for tykt på af effekter/farve/cgi whatever i hver enkelt scene så det hele virker kunstigt.
StiX skrev (#175):
#164 det at han er inspireret af historiske folkeslag behøver vel ikke betyde at han død og pine skal holde sig til de deres etnicitet. George R. R. Martin er jo også meget inspireret af historiske begivenheder i England. Der var, mig bekendt, heller ikke mange sorte mennesker i middelalderens England, men det har da ikke afholdt ham fra at have sorte mennesker med i diverse filmatiseringer af hans univers
Det har han nok ikke så meget at skulle have sagt, hvis de skal kunne få en emmy/oscar så er der jo nogle kvoter der skal opfyldes før man kan blive nomineret.
Så meget power han manden trods alt ikke.