#17 jeg kiggede de forskellige opslag igennem, og hvis han ikke havde været så fræk, så havde jeg nok ikke reageret på det. Men han skriver direkte at man kan aflægge bestilling og så skaffer de den.
Det kunne selvfølgelig være der var tale om tyveri bestillingsvarer, men der blev lovet sprit ny i boks osv. Så det måtte være butiksvarer.
Det måtte betyde at der var tale om en som havde adgang til maskinerne, enten når de kom ind i landet, eller gennem sit arbejde.
Men det virker til at flere af dem ikke rigtige tænker over at de har flere varer til salg, og de er ret liberale ift. deres kontakt info på de forskellige opslag. Men ham her, har et specielt navn, som førte videre til en instagram konto (hvor han også sælger dyre sneakers, i klassen 2.000kr og over, nye i æske med kvittering som bestillingsvare... 15 år gammel).
På instagram og hans FB er der navne der går igen. Det er familie. Og et af familie medlemmerne, arbejder i Elgiganten som salgsassistent. Et andet har været i lufthavnen i toldstyrelsen (ikke at det betyder noget, fandt det et komisk sammentræf).
Så en masse krydsrefering.
Det samme er gældende med de andre. Den ene af dem er endda papsøn af en (semi)kendis... og har fået sin mor til at sætte den til salg, igen, helt ny fra midt marts, uåbnet. Han arbejder i Bilka.
Mit indtryk er at det er et problem der begrænser sig til de store kæder. Jeg har skrevet med en af de mindre butikker, som har redegjort for, at deres system er sat op så medarbejderne, netop ikke kan gøre sådan noget her. Kort sagt, en ændring i en bestilling, for fx. en ven, medfører at bestillingen ryger bagerst i køen.
Men her er der ikke tale om ElG, Power eller Bilka....