Altså hør lige, hvis man er en pro som skal lave noget på en iMac, så kan man enten få en ekstra skærm, eller man kan få sin iMac med indbygget VESA til samme pris:
https://www.apple.com/dk-edu/shop/buy-mac/imac-vesa
Når det så er sagt, så er de fleste jeg arbejder med (kontoransatte though) fint tilfredse med at arbejde på 1 skærm, 24" - og det er ikke engang en 4K skærm, det er 'bare' en 1080p 24". Men de arbejder altså ikke med noget grafisk, kun tekst.
Jeg har sagt det mange gange, men jeg bruger 2x 1440p 25" til tekst (Dell U2518D).
#52, den performance gør også maskinen relativt fremtidssikker, så en college student kan bruge den i 4 år og forvente high performance alle 4 år.
Der er ingen vej uden om, at det er fed maskine.
Performance er i top, det har vi set med de her M1 chips, de er gode.
Design er toppen af poppen. Jeg har set flere, som er utilfredse med den chin bar, det er jeg personligt ikke.
4,5K skærm? Nice, nice, nice.
I/O er fin med de 2 thunderbolts.
Portability? Top i forhold til desktop. Skal jeg bare tage stikket ud og tage skærmen under armen? Fedt. Ikke at man flytter sin stationære så meget, men hvis man har brug for det, så er det nemt, det kan slet ikke sammenlignes med hvor bøvlet det er at flytte rundt på en desktop PC, jeg skal jo bære 1 pc 1 skærm og 2 strømforsyninger, her er det bare 1 skærm 1 strømforsyning.
Indbygget lyd med 6 højtalere skulle også være god, og så får du endda indbygget webcam med ISP fra M1 og 3 mikrofoner? Endnu bedre.
Eneste problem er prisen, men jeg er ikke engang sikker på at du kan få en god PC + 4k skærm + trådløst tastatur med fingeraftrykslæser til den pris denne her koster (10.800 er studieprisen på entry level)
For de fleste giver det sikkert ikke mening at have en stationær i stedet for en bærbar, men så er det vidst også bare det.