Super godt skriv, tak for svar. Jeg prøver lige at adresserer dem herunder 🙂
Mr.Wizard skrev (#15):
Du er jo pt. igang med at bruge denne oplysning/”tillids erklæring”, som “ammunition” til at godtgøre overfor dig selv, at du burde forlade hende. Lige nu har hun måske fortrudt, nogensinde at have fortalt dig det
Jeg syntes det er bedre at være ærlig omkring altid fra start, så man kan se om man er kompatibel eller ej. Det kan være jo alt muligt andet end sex i ens værdisæt der stritter i hver sin retning. Det er ikke for at bruge en oplysning imod hende, men jeg mener ikke man skal starte et forhold op på falske forudsætninger heller. Lidt i forbindelse med dit punkt 2, så fortalte jeg hende fra starten at jeg har lidt af en svær depression i årevis, og først kort før jeg mødte hende begyndte at komme op til overfladen. Jeg syntes hun skal have mulighed for at vælge mig fra på den slags oplysninger, på samme vis som jeg skal have mulighed for at vælge hende fra.
Mr.Wizard skrev (#15):
gøre en istand til at vælge “kompatible partnere” langt bedre!
Det er netop det jeg forsøger nu. Jeg lærte at forholdet efter min første kæreste at promikuøsitet ikke duer for mig. Med denne har jeg lært at jeg aldrig igen skal ind i et forhold hvor der er en eksmand og et barn i ligningen. Jeg prøver at lytte til mig selv nu, og der er mange ting der stritter på mig i den nuværende situation. Men det er trist, fordi hun er en speciel pige som mange ville give deres ene arm for - og jeg er klar over jeg heller ikke får det nemt efter.
Mr.Wizard skrev (#15):
er der jo også muligheden, at vælge en ny kvinde fra et land hvor det ikke er kutyme at man har uforpligtende sex med korte bekendskaber
Det er meget sandt og det har jeg også tænkt over. Jeg elsker at møde nye kulturer, og min veninde på 35 som jeg har nævnt tidligere i tråden, kommer netop også med en udenlandsk baggrund, hvor normerne er anderledes. Hun har som sagt været sammen med 7, altså en enkelt mindre end min kæreste, men de har alle været reelle partnere, og intention har jeg lært, er vigtig for det klikker i mit hoved.