Opvokset som barn af enemor saa har jeg aldrig rigtige haft dyre vaner. jeg tror det meste luksus udgift jeg har er at gaa ud og spise og nok ikke paa fancy resturanter men mere paa den lokale kina biks/junkfood sted og i durest fald lavklasse resturanter.
jeg sad idag og kiggede lidt paa den amerikanske indkomst per hus og fandt ud af jeg alene ligge i top 38% af hus indkomster og med konen indregnet saa ligger vi begge I top 16%.
Det virker lidt besynderligt paa mig fordi jeg lever ikke andeleders and jeg gjorde fra knap 10 aars tid siden hvor min loenindkomst var 1/4 af hvad jeg laver nu.
f.eks saa har jeg lige opgradere min AMD ryzen 1700x til 5700x fordi jeg kunne genbruge bundkort og ram og uden den ny cpu blev "alt for dyrt" kobete nye blaeser og gik med artic cooling p14 som jo netop er i den billige ende af maerke blaeser men stadigvaek temmelig goe.
cpu koeler blev en thermalright igan valgt pga at den var temmeligg od til en pris af kun 31 dollars (sat ned fra 35)
Den eneste rgitgie dyre luxus jeg kan set vi har gjort er at vi koebet konen bil sidste aar kontant (lexus Esport 350 fra 2022). men den var brugt og penge kom fra erstatning fra at hun blev kort ind i af en truck.
og storset det eneste jeg har taenk over at nu kan jeg bruge flere penge er at jeg nok tager et par kilo sort lakrids tilbage til usa naar jeg besoege DK naeste gang.
I en anden DR post blev der sputg ind til penge paa paa steam spil og min belove er lidt over 400 dollar og det er min foerste og eneste steam konto.
Det virker bare lidt underlig at have fire penge men ikke noget reelt luksus behov for det
Ingen dyb point med min post. ville bare dele lidt ud af en aabenbaring jeg havde
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0