#321 NightBreaker - Krig er også umenneskeligt, så kan sagtens følge dig.
Det sidste århundrede var det mest krigeriske århundrede i verdenshistorien, og 'History Repeats Itself', iøvrigt på mange måder og ikke kun hvad krig angår.
Tror desværre ikke menneskeheden lærer af det, mennesket er grådig af natur, vi er stadigt "for" forskellige, og vi lever i den grad i en kommerciel verden, hvor penge styrer alt.
Måske lærer vi først at stå sammen, når/hvis jorden angribes af "Aliens" eller noget andet ekstremt der kræver fælles sag? 🙂
Hvordan jeg har med det? Det er ikke altid let, der er næsten altid krig eller større konflikter et sted rundt på kloden. Ens arbejde skal jo passes, regninger skal betales (er selv en del af hamsterhjulet), så på den måde "går dagligdagen" jo videre ved at koncentrere sig bla. omkring sit job - indtil den dag oprinder hvor krigen også når til dansk jord, eller vi på anden måde inddrages i stor grad, og vi også skal til at kæmpe for bevarelse af vort eget lands suværænitet.
Ift. Ukraine, valgte jeg at støtte Røde Kors - de sørger for livsvigtig hjælp, og eller mad til børn og civile.
Altså hvad kan jeg gøre for at hjælpe de udsatte i Ukraine, Røde Kors var den mulighed jeg indtil videre valgte - Selv små bidrag tæller, så alle kan være med. Måske det er noget for dig også, og på den måde kan du gøre en forskel, som også kan give dit sind et eller andet positivt, i en ellers svær tid ?
Google "ukraine røde kors" og første link der popper op er det direkte link dertil.