110 – Ironien er at Tyrkiet gør det samme med det kurdiske mindretal som Israel gør mod palestinenserne.
Sorry men det er noget sludder. Du snakker om konflikterne i Tyrkiet i 80’erne.
** Det er trods alt 40 år siden.
Israel giver ikke sku statsborgerskab til det palæstinensiske mindretal,
Eller vil have dem som en del af deres samfund. De vil helst bare udslette dem.
De tyrkiske kurdere har allesammen tyrkisk statsborgerskab,
De har også et Parti HDP som får 10-14 % af stemmerne ved det tyrkiske valg. Desværre var det ikke nok Til at de sammen med oppostionen kunne vælte douche-bag’en Erdogan.
Hvis i lige giver PKK propagandaen en pause, der ER altså stor forskel mellem kurdere udenfor Tyrkiet og kurdere i Tyrkiet. Dem der bor i Tyrkiet, er ikke nær så nationalistiske som de PKK sympatiserende der bor udenfor. Ihvertfald ikke dem jeg har talt med.
Jeg synes du skulle Spørge de tyrkere der kommer fra
Tyrkiet, om de virkelig vil løsrive sig.
Jeg synes også det er imponerende at i kan kalde dem for friheds kæmpere.
To grupper der specifikt går efter at dræbe civile, mennesker og bruger gerne
* selvmords bombere til det formål.
Men den form for rationalisering (hvilket er stupidt efter min mening) så kan man vel også kalde ISIS terrorister for Frihedskæmpere.
Ser man tingene fra deres perspektiv :
* Abu Graib fængslet / drab tortur af muslimer
* Mohammed krisen og hån af deres profet og religion
* Guantanamo Bay fængsling og torur af uskyldige muslimer
Jammen så er det nemt nok.
Så er militante ISIS medlemmer jo også i den grad frihedskæmpere!
De kæmper for deres egen stat og imod Vestens åbenlyse undertrykkelse /tortur og demonisering af muslimer. #end sarcasm
Af hvad jeg ved har PKK tilbage i 80’erne måske været en frihedskamp, i dag er det mere en fragt organisation af kokain til Europa fra Afghanistan , og (irionisk nok) undertrykkelse af kurdere der bor uden for Tyrkiet til at betale støtte penge til deres terror organisation. Nå ja så springer de en tyrker i luften i ny og næ, og derfor kan emilsa godt lide dem 🙂
Dette svar blev ændret 2 år siden af Canis_lupus.