#41 den går bare ikke ifølge jødedommen.
* Hvis ikke drengen er omskåret på den 8. Dag, så er han ikke jøde. *
Men jeg synes det er ret fedt hvor mange forslag der kommer om at “jammen så fortæller vi/tvinger vi (som måske ikke selv er religiøs, eller selv har en holdning om at deres religion er en joke, og deres såkaldte Gud ku være en spaghetti monster) Vi fortæller dem i at hvordan man nu skal være jøde i Danmark.
Heh he he
Rapporten var ikke for at sige “derfor er det ok med omskæringen af 8 årige”, der har folk misforstået mig.
Rapporten var for at vise at omskæring har en hygiejne mæssig effekt i det i forhold det som WHO har erfaret. Stor del af den amerikanske befolkning er også omskåret, selvom de ikke er jøder.
Mit svar til hele den debat er stadigvæk den øverst oppe. Vi kan ikke forbyde jøder i at dyrke deres religion, da vi har religions frihed i landet.
Jeg er mega fan af ideen om at ændre nogle folks holdninger til nogle ting, som ud fra ens eget syn kan virke forældet og mærkelig.
Man stener eksempelvis heller ikke folk ihjel i muslimske lande (på nær i saudi Arabien eksempelvis) selvom det står er Ok i Quranen.
Men den form for udvikling skal ligesom kommes via dialog, man burde aldrig bare tvinge det igennem på en religiøs minoritet, fordi man bare kan.