Knekker
Ift. vacciner, hvordan tolker du de procentsatser som angiver "hvor gode / effektive de er"?
Mener du at disse afspejler noget faktuelt korrekt, eller tænker du at det er det pure opspind?
Nu ved jeg ikke hvor stor sundhedsmaskineriet er i DK, og slet ikke hele verden. Er du enig i præmissen omkring at langt størstedelen af disse sektorer på tværs af landegrænser mener at vacciner er vejen frem? Er du enig i antagelsen omkring at disse massive arbejdspladser sammenlagt har voldsomt mange folk ansat til at forholde sig til covid/vaccination, og at mange disse formentlig er veluddannede inden for noget som omhandler netop dette område?
Hvis vi er enige så vidt, kunne jeg godt tænke mig at forstå, hvorfor du tillægger enkelte læger / eksperter på fx YouTube (her tænker jeg i målestoksforhold ift. Hvor mange af deres sundhedsfaglige kollegaer som mener at vaccination er godt) mere værdi?
Skulle jeg stille det op som noget man kan gamble på, virker det umiddelbart som dårlige odds? Som skrevet tidligere vil jeg ikke lege klog på området, da jeg simpelthen ikke ved nok om det. Med det sagt virker det bare umiddelbart på mig som om at langt de fleste kompetente og relevante fagpersoner hælder til at vaccine er en god idé. Med det in mente, undrer det mig derfor hvis man vælger at fokusere på hvad "enkelte eksperter" (set i det store billede) måtte mene, hvis de fx kun udgør fx 5% (eller andet relativ lavt) ift. den samlede flok af folk som rent faktisk ved noget om emner og arbejder med det på daglig basis.