#4 Jeg har heldigvis den luksus ikke at have fast traditionelt arbejde, så jeg har kunnet putte rigtig mange timer i mit spil og i at lære. Men selv med al den fritid har det taget... ja altså 5 år nu(de første 2 år gik dog ekstremt langsomt fordi jeg som sagt skulle lære stort set alt fra bunden), og der er stadig lang vej og meget arbejde stadig forude. Så kan godt forestille mig hvor totalt overvældende det er, hvis skal balancerer arbejde ved siden af samtidig.
Men selv 30 minutter om dagen bliver altså til rigtig meget i det lange løb. Min filosi har været No Zero days. Bare lav
et eller andet hver dag. Det er ligemeget hvor lidt, bare man får gjort
noget. Jeg har dage hvor jeg vitterligt bruger 10+ timer i streg på game dev, og jeg har dage hvor jeg lige bruger 15 minutter på at animere en arm over et par frames og så orker jeg ikke mere. Om det er 10 timer eller 10 minutter er ligemeget, bare der bliver lavet noget hver dag.
Tak! Uden tvivl langt størstedelen er sunket i grafikken. Kode delen er næsten det, der har taget mindst tid (men tilgengæld også det mest frustrerende element som hele tiden går i stykker og skal fixes).
Det er meget normalt at et nyt moveset til spilleren, f.eks. en ny angrebs animation, tager 5-7 dage at tegne og animere, imens det tager 30 minutter at skrive koden til det bagefter. Det er totalt disproportionelt, lol.
Feature mæssigt er det ret omfattende, men mange af mine mechanics er løsligt integreret og ikke funktionelle nok til ordentligt gameplay endnu. Content-wise mangler der også rigtig mange ting, men det er - igen - primært de grafiske assets der mangler at blive lavet. Så det er svært at give en præcis estimering.
Spillet lige nu er meget roguelike, hvor hvert run randomizer mange ting. Et gennemsnitligt run vil jeg nok skyde på vil være omkring 20-40 minutter fra start til slut, og nok 60+ minutter hvis man explorer hvert level fuld ud og leder efter secrets osv. Hvis man speed runner kan det teoretisk klares temmelig hurtigt, men det kommer til at tage skills fordi man går glip af mange upgrades, XP, stats osv., så de senere levels bliver meget punishing.
Jeg vil rigtig gerne lave et dedikeret Campaign, og lade roguelike-delen være en optional play mode ved siden af. Må se om det bliver til noget når jeg når så vidt.
#7 #8
❤️