Så er der endelig en VR nyhed, som ser spændende ud.
Bigscreen Beyond 2 er lige blevet annonceret, og leveres fra april-juni, alt efter din bestilling.
BSB1 var interessant, men FOV var for lille, og linserne var for dårlige med glare og distortion.
Nu kommer 2'eren med en bedre FOV, der minder om Index med 116 FOV.
Drømmen er 140 FOV, men der går nok længe før vi ser dette i et ordentligt VR headset.
Så indtil dag, hvis man trænger til bedre VR, så er 116 ok.
Og så påstår de at linsen er meget bedre.
Så hvis dette holder, så er her et spændende VR headset.
De klare fordele som den første model også vandt på er markedets bedste komfort og vægt.
Den lille formfaktor er bare lækker! - Hader Pimax'es design hvor man har 1 kilo mursten på næsen.
Derudover er Oled også en stor fordel med bedre farver og blacks.
Så holder de nye linser, og bedre FOV, så har dette headset flere +point i forhold til nogen andre.
Minus point er der dog også.
75 refresh rate er mmmm-ok, men jeg vil foretrække 90 og 120!
Prisen er også lidt pebret.. Jeg kigger på en verson uden eye-tracking, med audio strap og den ligger på 1500 euro.. Av!..
Og det kræver at man har Vive base stations og controllers i forvejen (hvilket jeg så har)
Neutralt:
Opløsningen er lidt under de nye top modeller.
Pimax Crystal og MeganeX kører 2x4K.
Men denne er stadig bedre end Quest3, og en hel del bedre end gamle Index.
Så den er god nok til at der ikke er nogen screendoor effekt længere.
- at jo højere opløsning man vil have, desto mere insane PC specs skal man bruge for at trække det.
Tvivler på nogen kan trække Crystal og Megane uden at køre alle mulige andre settings ned.
Så hellere have lidt mindre opløsning, der stadig er klar og flot, men som min pc kan trække.
Jeg skal lige se nogle release reviews - men tror jeg køber den her, medmindre vi hører fra andre ret snart.
Men spændende ny release.