#6 - præcis som
#9 er inde på - flere VR briller kan man tilkøbe linser til i den styrke du har brug for.
Mener jeg så en hvor du får dem med for 99$ ekstra, men så får du VR med din brillestyrke sat i.
Og flere VR briller er lavet til at man kan beholde brillerne på - det bliver dog aldrig rigtig godt, fordi dine øjne kommer for langt væk, så din FOV bliver virkelig dårlig.
Og i KBH kan du i hvert fald prøve VR hos Khora mener jeg de hedder - i Kødbyen.
#7 - den nye Steam Frame VR kommer med Pancake Linser, så det er som det skal være.
Hvis dine øjne er lidt forskudt, ja så er Fresnel linser ikke så gode, da deres sweetspot er meget lille.
Forskellige VR har forskellige størrelser sweetspot - mener Quest3 skulle være ekstra godt. Ret store linser med stort sweetspot.
ChatGPT research gav denne sweetspot top 10 liste:
Pimax Crystal Super
Apple Vision Pro
Meta Quest 3
Bigscreen Beyond 2
Pimax Crystal / Crystal Light (incl. Anniversary)
Pico 4 Ultra
Pico 4
Meta Quest Pro
Bigscreen Beyond (1, with latest lens/sweet-spot update)
HTC Vive XR Elite
Generelt ang. syn og øjeproblemer - lol, jeg har været gennem 7 øjenoperationer.
Mine øjne er ret dumme, ser med 1 øje ad gangen, de samarbejder ikke.
kan eks. slet ikke se 3D i biografen - brillerne gør at billedet er normalt fladt.
Så prøvede VR for første gang i 2015, og havde opgivet på forhånd, troede ikke jeg ville kunne se VR.
Men det kunne jeg, og det er nok en af grundene til at jeg er så glad for VR
🙂
Jeg er lidt nærsynet 1-2 på det ene øje, men i VR der har jeg ingen problemer.
Har i større styrker, ja så kan i få VR med jeres styrke til at sætte i.