HTC Vive Pro2 - Review's resumé.
Så bare lige for at give en uodate - 4-5 youtubers har testet Pro2 nu, og givet en lidt mixet dom.
Det som folk er enige om:
Positivt:
Komfort er glimrende
5K billedskarphed er super - hvis din PC kan trække det.
Negativt:
Mikrofonen er elendig
Lyden er medium - den er ok, men kan slet ikke hamle op med Index.
Controllers - at de sælger de gamle Vive controllers er pinligt - Man bør kigge på kun at købe headset, og så købe Index's controllers.
Der ene store spørgsmålstegn: FOV - påstår HTC er 120 grader FOV Horisontalt.
Problemet med FOV, er at oplevelsen er individuel alt efter din ansigts form, hvor tæt dine øjne sidder, og hvor tæt dine øjne er på linserne. Men et par reviews er positive og siger det føles større, et par siger det er MEH, ca. samme som Index, og 1 siger det direkte er mindre end både index og reverb G2..
- En melding alle er enige om på FOV, er at Vertial FOV er mindre, så hvis man er vant til større FOV som med index, så vil det føles som at kigge gennem en smallere sprække ala postkasse...
- Generelt tror jeg FOV er mere 16:9 format, hvor man er vant til 4:3.. Så den er nok lidt bredere på horisontal FOV, men det føles mindre, fordi den verticale er synligt mindre. - Det er nok en vanesag.
Konklusionen på FOV, er at de bestemt ikke imponerer - det er meget som de gamle.
Det andet store spørgsmål, er om det er det værd?
Og det handler meget om hvad man har i forvejen.
Og om du har penge nok til at fyre af, eller må spare op til legetøjet.
Så lige nu er VR markedet således:
Vive Pro2:
Er med i toppen, hvis man har penge til at brænde af.
Men forvent at købe andre controllers, og skrue de monterede headset af, og tage dine egne trådløse hørebøffer på.
Det er bestemt et godt VR headset, men kræver en Top PC med 3070+ grafikkort.
Det er ikke en værdig opgradering, hvis du har HP Reverb G2, eller Valve Index. Medmindre det er opløsningen som er det vigtigeste for dig. Valve Index slår Pro2 på alt pånær opløsning - og FOV ligger de meget tæt.
Valve Index:
Er nok stadig markedest mest populære PC highend VR.
Pro2 + Reverb G2 har bedre opløsning, men Index vinder på komfort, lyd, controllers, og måske stadig FOV.
HP Reverb G2:
Er nok det foretrukne VR headset, hvis man primært skal spille Simulator spil.
Controller tracking er ok, men kan ikke følge med Quest2 eller Index.
Men med bedre opløsning, og dog mindre FOV, har den et bedre billede end index.
Oculus Quest 2:
2021 King og VR!
Hvis man kan leve med at Facebook kræver login, og følger med i alt hvad du bruger VR til, så er Q2 stadig bedste køb.
Billig pris, flot opløsning, gode controllers, mulighed for at spille med eller uden PC, og fucking trådløs med PC.
I forhold til pris, kommer ingen andre i nærheden.
Men er prisen sekundær og kan man brænde 1000 euro af - så er Q2 stadig den lille i flokken, med mindre FOV, mindre komfort osv - de andre slår Q2 på flere områder. Ja trådlås er SUPER... Men hvad jeg kan forstå, så er det ikke perfekt, der er lidt latency.
--
On a personal note.. Index er 2 år gammel nu.. Pro2 havde jeg håbet mere fra, så det bliver ikke min afløser.
Der er små rygter om noget nyt fra Valve, men det er kun spekulationer. Men der må meget snart godt komme en ordentlig VR opgradering.
PS. Hvis nogen mener jeg bør nævne Pimax's mange VR headset, som alle har stor FOV.
Så er den generelle info på nettet, at Pimax vinder på FOV, men det er ligemeget, når linserne giver billed warping i periferien. Kvaliteten føles af billig plastik, og de har super ringe support + software, så man skal gide bruge tid på at rode meget med settings. - Dette er kun mit indtryk af alle de Pimax info videoer jeg har set. Stor FOV er ikke nok, når flere andre ting halter.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0