Forside › Fora › Politik/Samfund › Elon Musk er et Geni
- Dette emne har 507 svar og 52 stemmer, og blev senest opdateret for 3 mÄneder, 2 uger siden af Kenkari.
-
Oprettet afEmne
-
08/02/2021 kl. 08:58 #0
Canis_lupus
Rusher- E-peen: 968
NÊsten en times interview mellem Musk og en dygtig teknikker, som rent faktisk forstÄr det
der kommer ud af mandens mund. (Det meste er ikke sÄ spÊndende, hvis man ikke har en tesla bil).De snakker om Full Selv Driving i Tesla biler, det er kun ved at blive Tested i USA P.t. og Munro, fortÊller at det FSD test han har prÞvet er noget af det vildeste han nogensinde har prÞvet.
til dem som ikke ved hvad FSD er, du plotter en adresse i tesla bilens navigation, og bilen kĂžrer FULDSTĂNDIG sig selv.** Det vilde er at med Musk, det er som om manden ser lysĂ„r foran i tiden. Han nĂŠvner at nĂ„r
Full Self driving bliver virkelighed, sÄ mener Musk hvis du f.eks. falder i sÞvn bag rettet
* SĂ„ skal bilen automatisk tage over og kĂžre dig hjem
* hvis du fÄr et hjertestop i bilen, sÄ skal bilen tage over og kÞre dig til den nÊrmeste hospital.Det er fandme vildt.. det skal lige siges at alle teslaer har et kamera i cockpittet, som ikke er aktiveret i dag. Men kan i forstille jer ovenstÄende bliver til virkelighed?
-
Oprettet afEmne
-
ForfatterSvar
-
23/01/2023 kl. 11:10 #301
knekker
Rusher- E-peen: 1,073
Jeg har ikke set reklamen, men det lyder mest af alt som om, at de viste hvad der kan blive muligt og ikke hvad der var muligt.
Linket til videoen findes i artiklen. Videoen indeholder dog ikke de disclaimers som den gang fulgte med videoen pĂ„ Tesla’s hjemmeside.
Havde der blot vĂŠret en disclaimer…
Det er prÊcis den slags der gÞr folk tror Tesla er langt foran pÄ kÞre assistenter og mange tror fejlagtigt bilerne ER selvkÞrende.
Der ER jo netop disclaimer du skal acceptere fĂžr bilen tillader at man aktivere FSD. Der var ogsĂ„ en disclaimer ved siden af denne video pĂ„ Tesla’s hjemmeside, inden det hele blev arkiveret.
Jeg spekulere om du bevist forsÞger at spille udvidende i dit desperate forsÞg pÄ at sÊtte Tesla i dÄrligt lys. Hvor kommer dette had fra? Det er hvertifald ikke fra fakta desvÊrre.23/01/2023 kl. 12:00 #302Ghidora
Rusher- E-peen: 1,407
Nu handler trÄden jo om TESLA / Elonen, sÄ er det vel ogsÄ aktuelt at poste information om dette?
Jeg hader pÄ ingen mÄde TESLA!
Har selv overvejet om det skal vĂŠre min nĂŠste bil!, derfor kan man jo godt vĂŠre kritisk overfor hvad de forsĂžger at bilde folk ind?
Det er da muligt der var en disclaimer pÄ deres eget site, men hvor mange tror du finder videoen den vej igennem?
Hvor mange aktier har du kĂžbt siden du er SĂ forsvarende overfor alt hvad de foretager sig?
23/01/2023 kl. 14:44 #303knekker
Rusher- E-peen: 1,073
Ghidora wrote:
Havde der blot vĂŠret en disclaimerâŠDet er der. Og man kan ikke aktivere FSD uden at acceptere at du har lĂŠst disclaimeren.
Det er da muligt der var en disclaimer pÄ deres eget site, men hvor mange tror du finder videoen den vej igennem?
NÄr man sÄ irrettesÊtter din falske anklage der basere sig pÄ uvidenhed, sÄ flytter du blot goalposten for undgÄ indrÞmmelsen af at du tog fejl.
Zzz
23/01/2023 kl. 14:51 #304Ghidora
Rusher- E-peen: 1,407
Ghidora wrote:
Havde der blot vĂŠret en disclaimerâŠDet er der. Og man kan ikke aktivere FSD uden at acceptere at du har lĂŠst disclaimeren.
Det er da muligt der var en disclaimer pÄ deres eget site, men hvor mange tror du finder videoen den vej igennem?
NÄr man sÄ irrettesÊtter din falske anklage der basere sig pÄ uvidenhed, sÄ flytter du blot goalposten for undgÄ indrÞmmelsen af at du tog fejl.
Zzz
Nu er det jo ikke en artikel jeg har skrevet?
Er vi enige om der ikke er en disclaimer i den video?
Syntes du skal lade den ligge ved de personlige tilsvininger, det klĂŠder dig ikke!
EDIT: NĂ„ den nĂ„ede du heldigvis at redigere…
23/01/2023 kl. 16:15 #305NightBreaker
Moderator- E-peen: 1,636
Okay, jeg bliver nĂžd til at bede jer om at holde det fri for personlig angreb. Det kan vi ikke acceptere. Hold en god tone overfor hinanden.
23/01/2023 kl. 16:18 #306knekker
Rusher- E-peen: 1,073
Nu er det jo ikke en artikel jeg har skrevet?
Jeg snakker ikke om hvad artiklen skriver, jeg citere de anklager du selv laver i denne debat omkring manglende diclaimers, som jeg irettesĂŠtter dig i.
At Elon ikke lavede en disclaimer i sin ene tweet med denne video, kan jeg virkelig ikke hidse mig selv op over, ligesom du gĂžr.
Enhver normal person som seriÞst overvejer at fÄ FSD, ville lave bare lidt research fÞrst, inden de kaster 36.000 kr oveni efter denne software opgradering, og de ville hurtigt finde ud af hvad den nuvÊrende FSD kan og ikke kan. Derudover har du disclaimeren der popper frem og som du skal godkende, nÄr du fÞrste gang sÊtter dig ind i bilen og forsÞger at aktivere FSD.Elon har aldrig proklameret at FSD var fuldt ududviklet, det han derimod har pÄstÄet siden 2016, var at man var garanteret FSD og alle dens funktioner pÄ et senere tidspunkt. Han fik det til at lyde som om at det var meget snart, men som vi kan se, sÄ tager fÊrdiggÞrelsen af FSD noget lÊngere tid end hvad Elon og Tesla havde regnet med og derfor ser vi folk som kÞbte FSD siden den gang, lÞbende fÄ gratis opgraderet deres hardware og kamera op og indtil nu, efter som udviklen skrider frem og de finder frem til bedre software metoder og hardware til at nÄ mÄlet.
Er Elon perfekt? nej, laver han fejl, ja. Men manden forsÞger altsÄ at gÞr det umulige med FSD, som vil komme os alle til gode nÄr koden endelig bliver knÊkket i form af billigere taxi, fÊrre dÞdelig trafikuheld osv. Jeg synes du skal tag og slappe af med alt dit had og i stedet vÊrdsÊtte en person som forsÞger at fÄ os ind i en bedre fremtid, som han allerede gÞr med at tvinge hele legacy auto industrien til at lave skiftet over til elbiler fra fossil biler som forurener vores gader med giftig os og partikler der er astma- og krÊftfremkaldende.
Jeg finder selv Elon lettere kynisk som jeg ingen interesse har at mÞde i person. Og trods det, kan jeg samtidig ogsÄ vÊrdsÊtte det han pt. gÞr for menneskeheden, hvilket er fantastisk.
24/01/2023 kl. 08:14 #307Ghidora
Rusher- E-peen: 1,407
Igen… jeg hader ikke TESLA men jeg har lov til at forholde mig kritisk!
Jeg har ikke lyst til at gentage mig selv yderligere, vi er og bliver ikke enige.
30/01/2023 kl. 11:07 #308TabascoPreben
Rusher- E-peen: 89
Fik ogsĂ„ prĂžvekĂžrt en tysk Model Y i weekenden med fruen, for at se om det kunne vĂŠre vĂŠrd at bytte vores Q4 med sĂ„dan Ă©n i lyset af de nye priser. Der var godt nok travlhed nede i Tesla center HillerĂžd. Vi fik en Y performance til turen i stedet for en LR som jeg ellers havde booket, sĂ„ den var lidt hĂ„rdere pga. 21″ fĂŠlge i stedet for 19″.
Jeg mĂ„ sige at vi var positivt overrasket. Den fĂžlte byggekvalitet var god og infotainment og betjening var langt bedre end VW’s MEB biler for os. Undervognen er noget mere fast end Q4, men sĂ„ ligger den mĂ„ske ogsĂ„ bedre pĂ„ vejen og den er ikke helt ligesĂ„ stĂžjsvag. Power manglede der heller ikke med over 2x Hk mere end Q4, men mĂ„ske ikke noget der er sĂ„ brugbart i hverdagen. Fik ogsĂ„ spottet en Model Y med den nye Quicksilver farve. Den var jeg lidt skuffet over, men det var ogsĂ„ skyet sĂ„ det dĂŠmpede mĂ„ske farven lidt.
SÄ overall et win til Model Y vs. Q4 for os. Men vi skifter ikke. Finansielt vil det koste noget at skifte og forsikringen er nÊsten 2,5 gange dyrere. OgsÄ vil vi deep down gerne tilbage i en Mercedes igen, sÄ slÄr koldt vand i blodet og venter pÄ den elektriske C-klasse (EQC) der lander om et par Är.
30/01/2023 kl. 11:35 #309Ghidora
Rusher- E-peen: 1,407
Fik ogsĂ„ prĂžvekĂžrt en tysk Model Y i weekenden med fruen, for at se om det kunne vĂŠre vĂŠrd at bytte vores Q4 med sĂ„dan Ă©n i lyset af de nye priser. Der var godt nok travlhed nede i Tesla center HillerĂžd. Vi fik en Y performance til turen i stedet for en LR som jeg ellers havde booket, sĂ„ den var lidt hĂ„rdere pga. 21″ fĂŠlge i stedet for 19″.
Jeg mĂ„ sige at vi var positivt overrasket. Den fĂžlte byggekvalitet var god og infotainment og betjening var langt bedre end VW’s MEB biler for os. Undervognen er noget mere fast end Q4, men sĂ„ ligger den mĂ„ske ogsĂ„ bedre pĂ„ vejen og den er ikke helt ligesĂ„ stĂžjsvag. Power manglede der heller ikke med over 2x Hk mere end Q4, men mĂ„ske ikke noget der er sĂ„ brugbart i hverdagen. Fik ogsĂ„ spottet en Model Y med den nye Quicksilver farve. Den var jeg lidt skuffet over, men det var ogsĂ„ skyet sĂ„ det dĂŠmpede mĂ„ske farven lidt.
SÄ overall et win til Model Y vs. Q4 for os. Men vi skifter ikke. Finansielt vil det koste noget at skifte og forsikringen er nÊsten 2,5 gange dyrere. OgsÄ vil vi deep down gerne tilbage i en Mercedes igen, sÄ slÄr koldt vand i blodet og venter pÄ den elektriske C-klasse (EQC) der lander om et par Är.
Fedt nok!
Jeg har ogsÄ hÞrt de kun har performance modellen til prÞvekÞrsel?
Hvad koster den at forsikre?
30/01/2023 kl. 12:15 #310TabascoPreben
Rusher- E-peen: 89
#309 Vi giver 4.600 kr/Är for vores Q4 40 og en Model Y long range vil koste os 10.600 kr/Är. Begge hos IDA forsikring.
30/01/2023 kl. 14:23 #311Ghidora
Rusher- E-peen: 1,407
#309 Vi giver 4.600 kr/Är for vores Q4 40 og en Model Y long range vil koste os 10.600 kr/Är. Begge hos IDA forsikring.
Okay det ogsÄ noget af en forskel!
Men det er jo ogsĂ„ en form for performance bil đ
30/01/2023 kl. 18:17 #312Cancerman
Head Rusher- E-peen: 3,805
#308 Du skal tilbage i en Mercedes og du ved det godt đ
Det er en skam, at der er sĂ„ lĂŠnge til en ny EQC. Det ender nok med, at jeg ryger pĂ„ en EQE i mellemtiden – ville dog ha foretrukket en EQC đHvordan gĂ„r det forresten med at fĂ„ godkendt det der beta software som Tesla fedter med? đ
https://www.engadget.com/mercedes-first-certified-level-3-autonomy-car-company-us-201021118.html- Dette svar blev Êndret 2 Är, 3 mÄneder siden af Cancerman.
31/01/2023 kl. 13:37 #313Paybacktime
Rusher- E-peen: 1,427
#312 Der er kun én mulig forklaring: Den godkendelse i Nevada er kÞbt og betalt af Tesla short sellers!!!11one
31/01/2023 kl. 15:40 #314Cancerman
Head Rusher- E-peen: 3,805
#313 Ah ja. Det er klart đ
01/02/2023 kl. 13:43 #315knekker
Rusher- E-peen: 1,073
Hvordan gÄr det forresten med at fÄ godkendt det der beta software som Tesla fedter med?
https://www.engadget.com/mercedes-first-certified-level-3-autonomy-car-company-us-201021118.html%5B/quote%5D
Jeg ved godt du troller, men for hulen Cancerman, har du overhovedet lĂŠst artiklen? For sĂ„ ville du vide hvor begrĂŠnset deres “level 3” Drive Pilot System er.Mercedes’ Drive Pilot system can, “on suitable freeway sections and where there is high traffic density,” according to the company, take over the bumper-to-bumper crawling duties up to 40 MPH without the driver needing to keep their hands on the wheel.
There are some other caveats, you have to be on a highway, the weather has to be nice, it can’t be raining, it can’t be freezing and you can’t change lanes, you have to stay in your lane while drive polot is enabled.
yt link: /sMNnOosjrBo?t=140
Dette betyder at Drive Pilot er pt utrolig krÊsen for hvornÄr bilen vil tillade dig at bruge funktionen. I dette tilfÊlde tillader Mercedes det kun pÄ fÄ hÄndplukket motorveje i Navada, hvor f.eks vejen ikke svinger for meget.
Funktionen kan ogsÄ kun aktiveres sÄ lÊnge der befinder sig biler foran dig inden for 100 meter pÄ en lige strÊkning, ellers vil Drive Pilot Systemet slÄ fra.
Derudover tillader softwaren dig en maximum fartgrÊnse pÄ 64 kmt, og vi snakker altsÄ pÄ motorvejsstrÊkninger hvor farten som regel er det dobbelte, sÄ kÞrer personen foran dig hurtigere end blot 64 kmt, sÄ slÄr Pilot Drive fra.Sagt pÄ en anden mÄde. Ja det er level 3 men pÄ en ekstrem begrÊnset mÄde. Kun pÄ hÄndplukket motorveje/landeveje hvis layout opfylder kravene og hvor der er trafik med de helt rigtige vejrforhold, kan Drive Pilot tilbyde at overtage styringen op til 64 kmt.
Derudover hvis du er den heldige ejere af en Ă„rgang 2024 model Mercedes-Bens S-class eller EQS, som begge er ekstrem dyre biler og du kĂžre rundt i Navada…Tillykke, du kan nu bruge funktionen!Bare det at Drive Pilot ikke kan funger uden at der skal kĂžre en bil foran dig pĂ„ en relativ lige vej maximum 100 meter foran dig, insinuere ikke ligefrem selvsikkerhed i funktionen.
Tesla’s FSD kan kĂžre bykĂžrsel og forstĂ„ trafiklys osv, i nogle byer bedre end andre pt. Du forstĂ„r vel nu forskellen imellem det Mercedes tilbyder og det Tesla’s FSD tilbyder, og hvor langt bagud Mercedes er i forhold til Tesla’s FSD?
Grunden til at du ikke ser Tesla sÞge om level 3 eller mere, skyldes at deres FSD anvendes i flere hundredetusinde tesla biler, sÄ de skal selvfÞlgelig vÊre sten sikker i deres sag, fÞr de officielt kan hÊve FSD til noget hÞjere end level 2, ellers ender de hurtigt i nogle omkostningsfulde retsager, da softwaren stadig ikke er perfekt.Personligt tror jeg ikke at Tesla nogen sinde kommer til at ansÞge om level 3, jeg tror de har det fint med at holde sig til level 2 officielt, mens de uofficielt arbejder pÄ at gÞre FSD til level 4-5. Og nÄr Tesla engang kan se pÄ statestikkerne at FSD er 3-10 gange mere sikkert end et menneske bag rettet, sÄ vil vi se Tesla officielt ansÞge om level 4-5.
- Dette svar blev Êndret 2 Är, 3 mÄneder siden af knekker.
- Dette svar blev Êndret 2 Är, 3 mÄneder siden af knekker.
- Dette svar blev Êndret 2 Är, 3 mÄneder siden af knekker.
- Dette svar blev Êndret 2 Är, 3 mÄneder siden af knekker.
- Dette svar blev Êndret 2 Är, 3 mÄneder siden af knekker.
- Dette svar blev Êndret 2 Är, 3 mÄneder siden af knekker.
01/02/2023 kl. 14:50 #316Ghidora
Rusher- E-peen: 1,407
SÄ du tror ikke Mercedes system kan mere end det de har turde release og fÄ godkendt?
Bliver spÊndende hvad de nye biler med LIDAR kan prÊstere, jeg har svÊrt ved at se et system udelukkende med almindelige kamera nogen sinde opnÄ nogen hÞjere godkendelse.
- Dette svar blev Êndret 2 Är, 3 mÄneder siden af Ghidora.
01/02/2023 kl. 18:34 #317Cancerman
Head Rusher- E-peen: 3,805
#315 Mercedes har et godkendt system. Tesla har ikke.
Det ĂŠndre din wall of text ikke pĂ„ ??ââïžHvis Tesla er sĂ„ dygtige, sĂ„ synes jeg de skulle fĂ„ godkendt deres systemer og stĂ„ til ansvar for det de laver.
Hver eneste gang der er fuckup med deres FDS, sÄ er de hurtigere over ved hÄndvasken end deres biler gÄr fra 0-100.
At man ikke vil fÄ godkendt sine systemer og stÄ til ansvar siger en hel del om leverandÞren.
Edit: Vi er helt enige om, at FSD kan mere pÄ nuvÊrende tidspunkt.
Min kritik er, at de bliver ved med at lege med beta software i stedet for, at fÄ fingeren ud og fÄ nogle godkendelser pÄ bordet.
Mercedes tager det fulde ansvar nÄr Drive Pilot er slÄet til.Tesla kunne nemt lave en version der kunne godkendes og de kunne stÄ til ansvar.
Men det er meget nemmere, at klaske en “beta” label pĂ„ og fraskrive sig ansvaret med en disclaimer.
#316 SelvfĂžlgelig kan det det, men det passer ikke ind i hans fortĂŠlling. đ
- Dette svar blev Êndret 2 Är, 3 mÄneder siden af Cancerman.
01/02/2023 kl. 20:23 #318knekker
Rusher- E-peen: 1,073
#315 Mercedes har et godkendt system. Tesla har ikke.
Mercedes har et utroligt begrĂŠnset “system”. som kan bruges af meget fĂ„ biler i et begrĂŠnset omrĂ„de pĂ„ begrĂŠnset strĂŠkninger, engang SENERE pĂ„ Ă„ret. Tesla har derimod et system der kan anvendes pĂ„ alle veje i USA. Dette sĂŠtter Tesla i en langt hĂžjere risiko for at blive sagsĂžgt hvis noget gĂ„r galt, sĂ„ de skal selvfĂžlgelig vĂŠre mere pĂ„passelig med hvad de godkender. sĂ„ hvad er det lige du kan bruge din konstatering til?
Hvis Tesla er sÄ dygtige, sÄ synes jeg de skulle fÄ godkendt deres systemer og stÄ til ansvar for det de laver.
Det bliver en enorm langsommelig process at udvikle et selvkÞrende system, hvis et firma kun kan tillade hÞjt betalte enginÞre til at kÞre rundt og finde fejl. Den betode Tesla gÞre brug af ved at sÊtte deres kunder til at samle data for dem, speeder udviklingen op med faktor 1000x. Ja det sÊtter folk mere i risiko, men de er bekendt med risikoen inden de godkender og vÊlger at bruge FSD beta, men det sagt sÄ er pt. ingen dÞde af FSD beta, og det er faktisk ret imponerende givet hvor mange folk kÞre rundt med FSD beta.
Edit: Vi er helt enige om, at FSD kan mere pÄ nuvÊrende tidspunkt.
Min kritik er, at de bliver ved med at lege med beta software i stedet for, at fÄ fingeren ud og fÄ nogle godkendelser pÄ bordet.
Mercedes tager det fulde ansvar nÄr Drive Pilot er slÄet til.Tesla kunne nemt lave en version der kunne godkendes og de kunne stÄ til ansvar.
Men det er meget nemmere, at klaske en âbetaâ label pĂ„ og fraskrive sig ansvaret med en disclaimer.
Softwaren er stadig under udvikling, da det er en gigantisk opgave at fĂ„ en bil til selv at forstĂ„ og kĂžre ordentlig pĂ„ alle veje i hele verden eller alene i USA, derfor giver det ikke mening at begynde og sĂžge om godkendelse til level 3 hvor det ikke krĂŠver bilisten er opmĂŠrksom pĂ„ sine omgivelser. Tesla vil have folk skal vĂŠre opmĂŠrksom, sĂ„ lĂŠnge Tesla arbejdet pĂ„ at lĂžse opgaven og fĂ„ det ud af beta, og de er selvfĂžlgelig ikke interesseret i at blive sagsĂžgt til randen af konkurs, bare fordi du synes de skal stĂ„ for skud for deres B.E.T.A. software. Er du klar over hvor mange kunder allerede har forsĂžgt at skyde skylden pĂ„ Tesla, nĂ„r bilisten selv har vĂŠret skyld i et fĂŠrdselsudheld i deres Tesla, i forsĂžg pĂ„ at fĂ„ penge ud af firmaet? Men hver har de tabt fordi bilen’s log kunne bevise at de trĂ„dte pĂ„ speederen nĂ„r selv de hĂŠvdede at det ikke var tilfĂŠldet? Det giver jo god mening ikke at ansĂžge og love noget, some endnu ikke er 100% klar til prime time. Det mĂ„ du da kunne forstĂ„.
#316 SelvfĂžlgelig kan det det, men det passer ikke ind i hans fortĂŠlling.
Har du mulighed for at linke til videoer der demonstrere Mercedes Driver Pilot’s andre funktionaliteter der ogsĂ„ fungere pĂ„ level 3, som fortĂŠller den historie du gerne vil fortĂŠlle?
- Dette svar blev Êndret 2 Är, 3 mÄneder siden af knekker.
- Dette svar blev Êndret 2 Är, 3 mÄneder siden af knekker.
- Dette svar blev Êndret 2 Är, 3 mÄneder siden af knekker.
- Dette svar blev Êndret 2 Är, 3 mÄneder siden af knekker.
01/02/2023 kl. 22:08 #319Ghidora
Rusher- E-peen: 1,407
Iflg denne side er der 19 dĂždsfald relateret til autopilot, aner ikke om det er det samme som fsd beta.
https://www.google.com/amp/s/www.tesladeaths.com/index-amp.html
02/02/2023 kl. 02:27 #320Cancerman
Head Rusher- E-peen: 3,805
Har du mulighed for at linke til videoer der demonstrere Mercedes Driver Pilotâs andre funktionaliteter der ogsĂ„ fungere pĂ„ level 3, som fortĂŠller den historie du gerne vil fortĂŠlle?
Nope, og jeg tror heller ikke du finder noget.
Man skal ikke vĂŠre raketforsker for, at regne ud, at deres system kan mere end det niveau det er godkendt til. Men hvad der er i vente holder de nok tĂŠt til kroppen – du kan dog nok godt regne med, at de er klar til at kĂžre hurtigere. De 40 mph er government regulation og ikke en begrĂŠnsning i systemet.Har du noget der bakker op om, at det forholder sig som du siger? Der mĂ„ da vĂŠre nogle udtalelser fra Tesla og Mushy-boy hvor de fremlĂŠgger deres strategi – altsĂ„ dem med ikke at fĂ„ nogle godkendelser.
Hvorfor ikke lave en Autopilot version 2 og fÄ den godkendt til Level 3? Det vil jo ikke stoppe videre FSD udvikling. Men det vil vÊre med til at skubbe til hele markedet.
Jeg ville da personligt gerne have en godkendt kĂžkĂžrsles pilot hvor jeg kan sidde og lĂŠse mails – det har jeg meget mere brug for, end noget der kan kĂžre pĂ„ de smĂ„ landeveje eller inde i byen. đ- Dette svar blev ĂŠndret 2 Ă„r, 2 mĂ„neder siden af Cancerman.
02/02/2023 kl. 06:44 #321knekker
Rusher- E-peen: 1,073
#316 SelvfĂžlgelig kan det det, men det passer ikke ind i hans fortĂŠlling.
Har du mulighed for at linke til videoer der demonstrere Mercedes Driver Pilotâs andre funktionaliteter der ogsĂ„ fungere pĂ„ level 3, som fortĂŠller den historie du gerne vil fortĂŠlle?
Nope
Bare sÄ vi er enige.
02/02/2023 kl. 06:55 #322knekker
Rusher- E-peen: 1,073
Iflg denne side er der 19 dĂždsfald relateret til autopilot, aner ikke om det er det samme som fsd beta.
https://www.google.com/amp/s/www.tesladeaths.com/index-amp.html
Autopilot er en mere begrÊnset safety feature som mange andre konkurrenterne ogsÄ tilbyder ligende. Det er ikke det samme som FSD.
DÞdsfald vil ske med tiden uanset hvad, vi vil ogsÄ se det fÞrste dÞdsfald med FSD beta, det er blot spÞrgsmÄl om tid, og jeg kan love dig for at nÄr det sker, vil det blive forside materiale pÄ alverdens nyheds sider. Nyhedsmedier elsker at piske en stemning op nÄr det gÊlder Tesla.Det giver mere mening at mÄle sikkerheden ved at kigge pÄ hvor mange dÞdsfald der i gennemsnittet sker pr. kÞrt 1 million miles.
KĂžre du med Tesla’s autopilot, er man 8 gange mindre sansynlig for at blive involveret i et trafik uheld, i forhold til resten af bilmarkedet.
Og skulle du komme ud for et uheld, sÄ er Tesla mange gange kÄret som noget af den mest sikre bil til dags dato, men det er en anden snak.Teslas using Autopilot are eight times less likely to be in an accident
- Dette svar blev Êndret 2 Är, 2 mÄneder siden af knekker.
- Dette svar blev Êndret 2 Är, 2 mÄneder siden af knekker.
02/02/2023 kl. 07:35 #323Noztra
Rusher- E-peen: 225
#322 Knekker der sammenligner du pĂŠre og ĂŠbler. Man burde nĂŠrmere sammenligne Tesla med FSD og andre biler som bruger adaptiv fartpilot eller lign systener. Er ikke fair at sammenligner biler med “sikkerhedssystemer” mod biler med “sikkerhedssystemer” og biler uden i samme pulje.
Udover det, sĂ„ vil Tesla aldrig fĂ„ godkendt FSD til mere en Level 2, sĂ„ lĂŠnge de kun bruger Vision. Lovgivningen er meget klar pĂ„ det punkt og de siger at der skal vĂŠre et “alternativ/backup” system, som f.eks. radar. Det er derfor de fleste andre mĂŠrker bĂ„de bruger radar/kamera/mm.
https://edition.cnn.com/2023/01/25/business/consumer-reports-ford-bluecruise-tesla/index.html
- Dette svar blev Êndret 2 Är, 2 mÄneder siden af Noztra.
02/02/2023 kl. 07:48 #324Noztra
Rusher- E-peen: 225
Kan Ă„benbart ikke redigere min post. đ
Men udover det sĂ„ ville jeg heller ikke tro pĂ„ alt hvad Teslarati skriver, da de er meget pro tesla. đ
TĂŠnker hedder ikke det er helt godt at DOJ er begyndt at kigge Elon Musk claims vedr. FSD igennem.
02/02/2023 kl. 10:57 #325Ghidora
Rusher- E-peen: 1,407
Det som undre mig mest ang. teslas teknologiske forspring er hvorfor hulen deres almindelige assistent systemer er sÄ dÄrlige?
Det er svÊrt at forestille sig at en bil der ikke kan forstÄ vejskilte ordentligt og lign. vÊre god til FSD?
Men FSD er mÄske mere baseret pÄ internet data end noget andet? hvorfor at egentlige sensorer og hardware bliver mindre vigtigt?
02/02/2023 kl. 11:16 #326knekker
Rusher- E-peen: 1,073
#322 Knekker der sammenligner du pĂŠre og ĂŠbler. Man burde nĂŠrmere sammenligne Tesla med FSD og andre biler som bruger adaptiv fartpilot eller lign systener. Er ikke fair at sammenligner biler med âsikkerhedssystemerâ mod biler med âsikkerhedssystemerâ og biler uden i samme pulje.
Hey Noztra, jeg forstÄr ikke helt hvad problemet er, kan du uddybe?
Ford’s Bluecruise, som er “den klare vinder” ifĂžlge Consumer report du linker til, men som du er inde pĂ„, sĂ„ skal du ogsĂ„ selv vĂŠre lidt mere skeptisk omkring hvem du lytter til. Det er ikke nogen hemmelighed at CR har en del tidligere ansatte fra Ford og GM, CR er meget biased i deres mening.
Men hvis du vil sammenligne FSD med Ford’s Bluecruise og du vil have ide om hvor landet ligger med no bullshit og biased, sĂ„ er det vĂŠrd at lytte til Sandy Monro, som lever af at skilde biler ad og analysere og holde dem op mod hinanden for at finde ud af hvem er vinderne og taberne.
Her slagter han Bluecruise foran Ford’s reprĂŠsentant(som bliver meget stille) og fortĂŠller at FSD er langt mere gennemfĂžrt.
Og husk lige pĂ„ at alle Tesla’s konkurrenter i vesten satser pĂ„ Lidar og premaps for at deres autopilot systemer kan fungere. Dette begrĂŠnser ikke blot brugen af f.eks BlueCruise, det gĂžr det ogsĂ„ kompliceret og omkostningsfuldt hvis man skal holde disse maps over hele verden konstant opdateret. Det er klart en taber lĂžsning som ikke har nogen fremtid.
FSD takler derimod problemet ud fra en generel use-case, frem for premaps og lidar, gĂžr Tesla brug af vision, sĂ„ tesla bilen konstant laver vurderinger ud fra omgivelserne den ser fra bilens kameraer. Sker der fysiske ĂŠndringer pĂ„ vejene(ny konstueret vej f.eks), sĂ„ afhĂŠnger FSD ikke af at skulle have opdateret premap sĂŠttet, dette gĂžr ikke blot FSD langt mere flexible, det tillader ogsĂ„ at FSD kan bruges pĂ„ mange flere veje.Udover det, sĂ„ vil Tesla aldrig fĂ„ godkendt FSD til mere en Level 2, sĂ„ lĂŠnge de kun bruger Vision. Lovgivningen er meget klar pĂ„ det punkt og de siger at der skal vĂŠre et âalternativ/backupâ system, som f.eks. radar. Det er derfor de fleste andre mĂŠrker bĂ„de bruger radar/kamera/mm.
Det lyder meget fornuftigt hvis Tesla har et backup system. Med det sagt, hele ideen med selvstyrende biler er stadig uudforsket tÊrritorie, dem som laver loven lÊre ogsÄ stadig som udviklingen skrider frem, det betyder at de kan have en holdning indtil de har en anden. Hvis Tesla kan bevise myndighederne at vision based er fremtiden ud fra facts, sÄ er der en stor chance for at loven Êndres.
Som jeg har sagt tidligere, sĂ„ er de kinesiske producenter Tesla’s stĂžrste trussel, nĂ„r det kommer til konkurrence. Alle vestens auto legacy OEM’s aner ikke hvad de laver. Modsat vesten er det allerede gĂ„et op for kineserne at premapping er en taber lĂžsning, sĂ„ flere af dem er lige nu godt igang med at kigge Tesla over skulderne i forhold til vision based autopilot.Men udover det sĂ„ ville jeg heller ikke tro pĂ„ alt hvad Teslarati skriver, da de er meget pro tesla.
Det er altsÄ ikke tal Teslarati selv hiver ud af rÞven, de rapportere ud fra statestikker, altsÄ facts.
Jeg forstÄr ikke helt hvad i artiklen som du sÊtter spÞrgsmÄltegn ved?TÊnker hedder ikke det er helt godt at DOJ er begyndt at kigge Elon Musk claims vedr. FSD igennem.
Myndighederne kigger alle producenterne igennem hele tiden. Det har de ogsÄ gjort fÞr mod Tesla, men gang pÄ gang finder de ikke rigtig noget sted at hÊnge deres hat pÄ. Ikke sagt at det ikke kan ske, men tiden har vist at det som regel enten aldrig rigtig sker, eller det ender med en reprimante og krav som har mindre betydning for Tesla.
- Dette svar blev Êndret 2 Är, 2 mÄneder siden af knekker.
- Dette svar blev Êndret 2 Är, 2 mÄneder siden af knekker.
- Dette svar blev Êndret 2 Är, 2 mÄneder siden af knekker.
- Dette svar blev Êndret 2 Är, 2 mÄneder siden af knekker.
- Dette svar blev Êndret 2 Är, 2 mÄneder siden af knekker.
- Dette svar blev Êndret 2 Är, 2 mÄneder siden af knekker.
02/02/2023 kl. 14:32 #327Paybacktime
Rusher- E-peen: 1,427
#326 Vil det sÄ sige, at hvis et medie omtaler Tesla positivt og der er medarbejdere pÄ det medie, der har en eller anden form for relation til Tesla, sÄ vil du antage, at de ikke kan finde ud af at vÊre objektive og derfor afskrive, hvad de siger?
02/02/2023 kl. 15:03 #328Ghidora
Rusher- E-peen: 1,407
Er et kamera ikke meget begrÊnset hvis vejret er dÄrligt mm.?
Jeg tĂŠnker radar kan bruges i langt flere situationer, optimalt er vel at have begge?
Desuden kan Lidar jo se lĂŠngere frem i trafikken, et kamera er begrĂŠnset til hvad det rent faktisk kan “se”.
02/02/2023 kl. 19:14 #329Cancerman
Head Rusher- E-peen: 3,805
Bare sÄ vi er enige.
Hvad er det du prĂžver et sige?
SĂ„ fordi der ikke er en YouTube video med falske pĂ„stande – det er jo Ă„benbart sĂ„dan Tesla gĂžr ? – sĂ„ kan Mercedes’ system ikke mere end det er godkendt til pĂ„ nuvĂŠrende tidspunkt? Har du overvejet at det kan mere end de har frigivet men de vare ikke har frigivet det endnu? Du er kvik nok til, at du godt kan regne ud, at det hĂŠnger sĂ„dan sammen.FĂ„r du penge fra kulten pr. ord du skriver her? Fordi sĂ„ har du da snart tjent hjem til en Model ZYX đ
02/02/2023 kl. 19:17 #330Cancerman
Head Rusher- E-peen: 3,805
#327 Lad nu vĂŠre med at pĂ„pege hykleriet đ
-
ForfatterSvar
- Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...