Forside Fora Politik/Samfund Ukraine 2022+ ?

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    StultusX2
    Rusher
    • E-peen: 2,043

Tid til noget langt mere interessant end vira.

Jeg er ikke HOK! Jeg er ikke Trine B. MEN, jeg er sgu spĂŠndt!

What say ye. Rushers..var Krim 2014 nok for Đ ĐŸĐŽĐžĐœĐ°-ĐŒĐ°Ń‚ŃŒ?

..eller er; gasledning ≄ EU?

• Dette emne blev ĂŠndret 3 Ă„r, 4 mĂ„neder siden af StultusX2.
Viser 30 svar - 901 til 930 (af 943 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    Kenkari
    Moderator
    • E-peen: 3,589

Missede jeg et memo et eller andet sted?

https://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/analyse-trump-presser-zelenskyj-mod-erdogan/10577331

Siden hvornÄr er Tyrkiet blevet en god ting at samarbejde med?

Stormtrooper
    Rusher
    • E-peen: 252

Missede jeg et memo et eller andet sted?

https://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/analyse-trump-presser-zelenskyj-mod-erdogan/10577331

Siden hvornÄr er Tyrkiet blevet en god ting at samarbejde med?

Lige siden USA blev vores fjende.

zybr
    Rusher
    • E-peen: 124

#901 Tyrkiet kan pĂ„ flere mĂ„der vĂŠre en “god” allieret til Ukraine

1: De er den mest naturlige rival til Rusland ang. kontrollen over Sortehavet. SvĂŠkkes Rusland er det til Tyrkiets fordel.
    2: De har fĂžr vĂŠret i krig med Rusland(flere gange).
    3: De har en enorm hÊr. Pt. NATOS nÊstestÞrste, sÄ i modsÊtning til EU har de rent faktisk evnen til at sende soldater afsted i en mÊngde der betyder noget.
    4: De har allerede leveret udstyr til Ukraine.
    5: Erdogan er motiveret til at hjÊlpe Ukraine, sÄ han kan se godt ud politisk og fÄ en fod indenfor i EU.

Skal Erdogan have realiseret hans drĂžmme om et Stor-Tyrket sĂ„ kommer han jo pĂ„ kollisionskurs med Rusland pĂ„ et eller andet tidspunkt alligevel…

men ja, for EU kan Erdogan-tyrkiet virke som som en dĂ„rlig ting. Men verden er jo kompliceret og da EU ikke har gidet at opbygge nogle store hĂŠre, sĂ„ er det ikke EU der bestemmer og derfor mĂ„ Zelenskyj jo lede efter allierede hvor han kan…

Schalde
    Rusher
    • E-peen: 949

SĂ„ kom rusland med deres krav til en evt fred. Hvad tĂŠnker folket??

-Rusland krÊver, at Kyiv trÊkker sine tropper tilbage fra fire regioner, som siden krigens begyndelse er blevet indskrevet i den russiske forfatning, lyder det. Peskov nÊvner ikke navnene pÄ de fire regioner, men Rusland har delvist besat regionerne Luhansk, Donetsk, Zaporizjzja og Kherson. Krim nÊvnes heller ikke.

-Putin stÞtter en fuldstÊndig vÄbenhvile, men fÞrst skal europÊiske vÄbenleverancer til Kyiv afklares.

-Ukraine skal forblive en neutral stat, og altsÄ ikke blive medlem af NATO pÄ grund af truslen mod Ruslands sikkerhed.

-Rusland krĂŠver ikke, at Ukraines prĂŠsident, Volodymyr Zelenskyj, skal trĂŠde tilbage. Men de understreger, at alle dokumenter underskrevet af Zelenskyj skal kunne anfĂŠgtes, da de anser ham for en illegitim leder af Ukraine.

-Peskov siger, at lÞsningen pÄ den ukrainske konflikt er umulig, hvis normale forbindelser mellem Moskva og Washington ikke bliver genoprettet.
    Hvis USA tager kontrol over gasnettet, der forbinder Rusland med Europa, er det russiske olie- og gasselskab Gazprom klar til at diskutere en kontrakt om levering af brÊndstof. Desuden ser Moskva gerne, at nogle europÊiske lande er klar til at kÞbe og forhandle russisk gas baseret pÄ markedsvilkÄr.

SÅ ingen Nato medlemsskab til Ukraine. VĂ„benne til Ukraine skal stoppe. De vil gerne handle med Europa igen sĂ„ de fĂ„r penge ind. og de vil selvfĂžlgelig have de 4 annekteret omrĂ„der samt at beholde Krim. Der nĂŠvnes sĂ„ ikke noget med Kursk, men den mener de nok stadig er russisk og vil have tilbage.

GÄr EU og Ukraine aldrig med til. Er ho fuldstÊndig absurd. Ser ikke ud til fred trods alt.

Synes den mest retfÊrdige lÞsning ( hvis man kan kalde den det ) vil vÊre at Rusland fÄr kursk tilbage samt de 4 annekteret omrÄder og Ukraine kommer med i Nato og fÄr dermed garanteret sikkerhed. evt fjerne sanktioner, og mht handler med rusland har jeg ikke nogen lÞsning, mÄ landene vel selv om hvis de mener det er bedst, hvilket ingen lande burde.

Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 3,805

#904 Kort sagt: Fuck Rusland. Helt uacceptable krav.

Men desvĂŠrre sĂ„ ender det nok med, at de fĂ„r mest ud af det – Trump er tydeligvis pĂ„ russernes side.

Stormtrooper
    Rusher

#904 Russerne har allerede taget det meget lille omrÄde af Kursk, som ukrainerne havde snuppet, tilbage. Det drejer sig langt fra om hele Kursk. Jeg er faktisk meget enig i, at en lÞsning kunne vÊre, at russerne fÄr de fire oblaster mod at Ukraine bliver medlem af NATO, men det vil russerne aldrig gÄ med til.

Emilsa
    Rusher
    • E-peen: 1,373

Hvad er det for noget med at USA skal have kontrol over gas nettet? Det var da det dummeste jeg nogensinde har hĂžrt.

-dut-
    Rusher
    • E-peen: 1,404

#907 det er et Russisk forslag, sÄ per definition er det dumt.

Deadlights
    Rusher
    • E-peen: 1,430

USA vil formentlig ogsÄ forsÞge at fÄ Ukraine til at overgive sig, sÄ Rusland kan annektere de nÊvnte territorier uden Ukraine forsÞger at presse de russiske invasionstropper hjem til deres eget land.

Paybacktime
    Rusher
    • E-peen: 1,427

Nu er Trump ogsÄ begyndt at svine Zelensky til igen.

Den her overskrift beskriver egentlig situationen fint: Russia launches deadly strikes on Ukraine’s capital as Trump accuses Zelensky of harming peace talks

Cancerman
    Head Rusher

#910 Min holdning er, at Trump er et legitimt mÄl for Ukraine:

Han er lige sĂ„ stor en modstander som Putin, sĂ„ jeg kan ikke se problemet i, at Ukraine gĂžr deres for at gĂžre ham kold. đŸ€·

Det er efterhÄnden tydeligt, at Trump er Putins allierede.

Stormtrooper
    Rusher

Det store problem med Trump (blandt rigtigt, rigtigt mange) er, at han er pisseligeglad med en retfÊrdig fred for Ukraine. Han Þnsker bare fred for enhver pris, fordi det er det, han har gÄet og pralet med, at han ville skaffe lynhurtigt. Hans narcissisme er sÄ ekstremt tydelig i alt, hvad han foretager sig.

Cancerman
    Head Rusher

#912 PrĂŠcis.
    Som vi har snakket om sÄ mange gange, sÄ handler ALT om ham.
    Han er pisseligeglad med alt og alle pÄ nÊr sig selv.

Det gĂžr ham fucking farlig.

Paybacktime
    Rusher

#912 #913 Som jeg (muligvis) har skrevet fĂžr, er jeg rimelig sikker pĂ„, at for Trump handler “fred i Ukraine” udelukkende om, at han vil have Nobels fredspris. I hans ekstreme smĂ„lighed kan han ikke acceptere, at Obama har fĂ„et noget, Trump ikke har. Jeg tror det er sĂ„ enkelt som sĂ„. Og derudover er han fuldstĂŠndig ligeglad med det ukrainske folk.

Cancerman
    Head Rusher

#914 Nemlig. Det handler om hvad han opnÄr.

At han sÄ tror, at han fÄr Nobels Fredspris er simpelthen for sjovt.
    Som om de vil give den til den kĂŠmpe idiot.

Emilsa
    Rusher
    • E-peen: 1,373

#908 – jeg tror godt du kan regne med at det er et forslag de har fundet pĂ„ sammen

Razorblade
    Rusher
    • E-peen: 203

Hvorfor kan jeg ikke sĂŠtte et billede ind, jeg mĂ„ gĂžre noget forkert – er der en klog der kan forklare en dum hvordan det gĂžres?

Paybacktime
    Rusher

Paybacktime
    Rusher

#917 Knappen der til at indsĂŠtte et billede virker vist ikke. Skriv det manuelt som jeg viser i #918.

Cancerman
    Head Rusher

Trump bliver pÄ pressemÞdet spurgt, hvilke indrÞmmelser Putin er kommet med.

»At stoppe krigen, at stoppe med at tage hele landet. Det er en rimelig stor indrÞmmelse,« svarer Trump.

Jesus Christ…

Deadlights
    Rusher

Tja, mange forudsagde jo Trumps sĂ„kaldte “fredsaftale” blot var at Ukraine blot skal overgive sig. Men uden en egentlig fredsaftale kommer krigen jo bare til at fortsĂŠtte. Hvis Ukraine Ăžnskede besĂŠttelse ville de jo ikke kĂŠmpe imod Rusland i fĂžrste omgang. 🙂

• Dette svar blev ĂŠndret 6 dage, 3 timer siden af Deadlights.
    Paybacktime
    Rusher

#921 Rusland fĂ„r det land, de har besat. Ukraine fĂ„r… well, ingenting. The art of the deal!

Men udover det er det nok nogenlunde sÄdan Trump tÊnker pÄ deals. Ikke som en aftale som begge parter fÄr noget ud af, men som et arrangement hvor der er en vinder og en taber. Og han har allerede besluttet sig for hvem vinderen er.

Kraben
    Rusher
    • E-peen: 116

#914 Nemlig. Det handler om hvad han opnÄr.

At han sÄ tror, at han fÄr Nobels Fredspris er simpelthen for sjovt.

Som om de vil give den til den kĂŠmpe idiot.

Ah jeg er nu sikker pĂ„, at Trump vil arbejde for at udskifte et par komitemedlemmer, sĂ„ hans sag bliver lidt smurt og lĂŠkker. Hvis man ikke kan vinde en konkurrence pĂ„ fair vis, sĂ„ skifter man bare dommerne, ĂŠndre reglerne eller opfinder sin helt egen. Har vi ikke set det et sted eller to fĂžr, nĂ„r det kommer til ham? đŸ€ź

Deadlights
    Rusher

Putin kan sagtens selv levere sine krav for Ukraines overgivelse. Det bizarre er mest at USA gÞr det pÄ Ruslands vegne.

HolgerDK
    Rusher
    • E-peen: 34

#913 Der er en anden person end som Trump selv som han ikke er pisseligeglad med, og det er Ivanka. Men det er pÄ en sygelig mÄde.

RetardedWookie
    Rusher
    • E-peen: 247

Selvom det gÞr ondt i min retfÊrdighedssans, sÄ mÄ Ukraine jo nok afgive noget land for at vi kan fÄ sat en stopper for krigen. SpÞrgsmÄlet er hvor meget der kan accepteres.
    Jeg synes sÄ dog, at der skal vÊre en klar sikkerhedsgaranti f.eks. i Form at Nato-medlemskab eller lign., sÄ Putin ikke bare gentager det her om 5 Är, for det tror jeg han gÞr.

Synes sgu godt nok magtbalancen i verden er pÄ et sÞrgeligt sted i disse Är: Kinas menneskesyn er noget lort. Rusland styres af en morderisk diktator og USA ledes af en narcissistisk populist.
    EU er det eneste sted hvor man har et nogenlunde fornuftig tankegang, men vi er bare for splittede og ubeslutsomme.

Synes sgu det er smÄdeprimerende.

Schalde
    Rusher

Hvad er forskellen for Ukraine pÄ at blive medlem af EU og/eller blive medlem af Nato??

Paybacktime
    Rusher

#927 NATO’s “artikel 5” betyder, at et angreb pĂ„ Ă©t medlem er et angreb pĂ„ alle medlemmer. SĂ„ hvis Ukraine var medlem af NATO, og de blev angrebet af Rusland, var alle de andre medlemmer forpligtede til at komme Ukraine til hjĂŠlp. I praksis nok tredje verdenskrig.

EU medlemskab for Ukraine tror jeg russerne er ret ligeglade med, da det ikke har nogen militĂŠr komponent.

RabidSquirrelX
    Rusher
    • E-peen: 927

Sindsyge punkter der dukker op og er total rippentrop – molotov.
    1. Ukr skal droppe sit claim pÄ crimea
    2.cessation hvordan du lige vil tolke det. Stoppe fjendlighederne ved den aktuelle front linje.
    3. Usa lÞfter alle sanktioner der er mod rusland. (GÄr ud fra det er dem usa selv er med i)
    4 zaporizhzhia atomkraft bliver givet til usa, usa vil begynde energi samarbejde med rusland.
    5. Direkte forhandlinger mellem ukr og rus, uden sikkerhedsgarantier.
    6. Ukr kan ikke joine nato men eu.
    7. Mineral aftalen underskrevet.

Det er usas og ruslands vÄdeste drÞm. Og det kommer der jo aldrig nogen langvarig fred ud af.

Men det er vildt at der kan bruges nk balistiske missiler mod civile og vi sÄ stadigvÊk sidder og er bange for hvad vi kan og ikke kan sende til ukr.

Eneste gode nyhed er at der er blevet ramt et gigantisk ammo lager i vladimir oblast.

Men det er klamt at de 2 lande er sÄ klar pÄ samarbejde.

Schalde
    Rusher

Jeg synes det er fuldstÊndig surrealistisk at vi i Äret 2025 skal se en prÊsident der forsÞger at forsvare sit land mod mord, bombning o.l og som bare vil have fred men istedet skal vi tage hensyn og have forstÄelse for et Rusland der er bange for vesten bliver en trussel og nu vil de Sovjetunionen stor igen. Og det mÄ vi respektere.. jamen hvis det er tilfÊldet, sÄ skulle lande pÄ kryds og tvÊrs vÊre i Krig hele tiden inklusiv Danmark. I 1994 stemte Ukraine om de Þnskede at vÊre en del af Rusland og det blev et 85% nej og med den mÄde Ukraine kÊmper imod sÄ har det nok ikke Êndret sig.

Det er direkte flovt at se et sÄ magtfuld land som usa ikke har stÞrre Þnske om retfÊrdighed og demokrati men bare Þnsker at fÄ lukket det hele og fÄ fred, uanset hvad. Hvis vi viser Rusland og verden generelt at man bare kan tage land med magt sÄ er vi pÄ vej ind i mÞrk fremtid. SÄ bliver det nÊste Taiwan

Viser 30 svar - 901 til 930 (af 943 i alt)
  • Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...