Jeg spillede AD&D2 tilbage i 87-89'ish, og kom så fra det igen.
Og har så bare spillet en helvedes masse RPG/MMO osv på PC siden da.
Men så for ca 3. år siden, der faldt jeg over D&D 5e, og startede en gruppe op.
Og det var ikke bare som jeg huskede det - det var meget bedre.
Computer RPG er vildt fedt. Men at sidde og spille Live D&D med 4-7 venner om bordet, det er så meget mere.
Det sociale i at sidde og spille sammen, at improvisere, at der kan ske spontane skøre ting. Live RPG er det fedeste.
Nu har jeg 3 grupper.
Så skriver mest her for at høre om andre spiller - eller er nysgerrige?
2 af mine grupper er dannet med random folk fra facebook grupper - Pen & Paaper Danmark.
D&D har fået en kæmpe opblomstring - delvis drevet af at kendskabet øges vis sociale medier.
Specielt youtube, hvor mange grupper spiller live. Den mest kendte er Critical Role, som har en million fans.
Lad os snakke D&D - terninger, figurer, regler, classes, races osv - hvem spiller?
Jeg spillede AD&D2 tilbage i 87-89'ish, og kom så fra det igen.
Og har så bare spillet en helvedes masse RPG/MMO osv på PC siden da.
Men så for ca 3. år siden, der faldt jeg over D&D 5e, og startede en gruppe op.
Og det var ikke bare som jeg huskede det - det var meget bedre.
Computer RPG er vildt fedt. Men at sidde og spille Live D&D med 4-7 venner om bordet, det er så meget mere.
Det sociale i at sidde og spille sammen, at improvisere, at der kan ske spontane skøre ting. Live RPG er det fedeste.
Nu har jeg 3 grupper.
Så skriver mest her for at høre om andre spiller - eller er nysgerrige?
2 af mine grupper er dannet med random folk fra facebook grupper - Pen & Paaper Danmark.
D&D har fået en kæmpe opblomstring - delvis drevet af at kendskabet øges vis sociale medier.
Specielt youtube, hvor mange grupper spiller live. Den mest kendte er Critical Role, som har en million fans.
Lad os snakke D&D - terninger, figurer, regler, classes, races osv - hvem spiller?