Emilsa skrev (#16):
Skal man være hardliner, så er den eneste rigtige zombiefilm (jeg kan komme på) White Zombie….
Der er mange teorier og versioner og tanker. JEG mener, og jeg har altid ret :), at George forfattede den moderne version af en zombie. Udød, langsom og kun på udsigt efter hjernemasse og til nød alt hvad der kommer i vejen for den tilgang. I Danmark perfektionerede Jürgensen den version i Kadavermarch, men det er Romero som er den moderne fader til zombien.
Så er der afledt forskellige version, og The Last Of Us oprindelsen, med at det er en svamp er en god tanke, men det skal være en virus, hvis det skal være korrekt.
Ja, jeg er kæmpe nørd omkring det her. F:eks. de hurtige zombies vi ser i genindspilningen af Dawn of the Dead er ikke korrekte zombies. De er for hurtige. De skal være langsomme, som i den originale. Det øger spændingen, at det bare går langsomt.
Dernæst, i Land of the Dead, ser man zombies bruge værktøj og maskingeværer. Det fungerer heller ikke. De kan ikke bruge værktøj eller noget. De kan emulere at de f.eks har været mekanikere eller tankpassere, og dermed sidde fast i at ville rode med biler.