#1117 Kun 12,5 år .. ja ok, den er jo næsten ny så .. My BAD.. =)
Jeg er så præget af at være en gammel mand efterhånden, og mit nye upcoming state of the art musik jeg hører vel går som rock classics efterhånden, film jeg husker som jeg så i biffen for i hvert fald ikke ret længe siden jo snart er fra det forrige årtusinde.. Så når en film "kun" er 12,5 år, så må jeg give mig, den er jo næsten ny. =)
Og lige Matrix er vel fra sidste år tusinde, og hvem husker ikke også alt det omtale mobil telefonen, solbrillerne, den lange jakke fik af omtale og reklame. Jeg kan simpelthen ikke få ind i mit hoved hvordan den kan have så mange år på bagen.
De år der omkring 96-00, det var jo fantastiske år for mit film hjerte (Undskylder på forhånd hvis nogle af nedenstående film falder +/- nogle år fra)
Men Matrix, Fight Club, The Game, Se7en, Big Lebowski, Truman Show, Lock Stock and Two smoking barrels, The Sixth Sense, Green Mile, Eyes Wide Shot, Office Space, Gladiator, Memento, Independence day, Trainspotting, Snatch. Var Pusher ikke også der fra?
Men husker stadig gruppen af venner, vi fik gået i biografen, havde film aftener osv. Hele arrangementet omkring filmene gav jo bare det hele lidt mere end nu om stunder hvor det tit bare er en streamet film. Der går efterhånden også længe mellem at jeg mødes med gutterne som i gamle dage, med en omgang spisning og en biograf tur.
Og så bare for at gøre din dag bedre, så var Charlie Chaplins sidste film hvor han var med i, om end i en birolle fra 1967. Så det vil sige fra i dag til Matrix kom ud er det 27 år siden, og da Matrix kom ud til den sidste Charlie Chaplin film, var der 32 år.. Såååå Vi nærmer vel os..
Nå jeg vil tage mit gebis ud, tage min stok og gå ud og handle så alle børnene familierne kan blive trætte af mig, inden jeg sætter mig ind i lænestolen og gumler Werthers Echte.