#1 Præcis. Skiftede til et mesh ret hurtigt. Hvis frontblæserne skal kæmpe med den modstand der er i en solid front, så støjer de mere både fordi de skal køre hurtigere for at lave flow gennem maskinen også fordi luft der skal omkring 4 hjørner generer mere støj.
Så ville også klart gå efter et kabinet med mesh front og klaske nogle blæsere i fronten og en i røven. Det giver et udmærket flow gennem kassen.
Jeg skiftede mit almindelige 2080 til et 2080 AIO og det gjorde også en kæmpe forskel. Det er 20 grader koldere og larmer betydeligt mindre. Et AIO er selvfølgelig dyrere, men hvis det er støjsvag man går efter så kan AIO godt betale sig - det gælder også CPU køleren.
Mit setup er en 360mm AIO køler til CPU'en og en 240mm AIO til GPU og så en flok kabinetblæsere for at lave lidt mere flow.
Det betyder jeg har en rimelig støjsvag maskine selv når jeg presser både Threadripperen (CPU) og 2080eren til max.
En vigtig ting at huske, når man vil lave et stille build er, at det ikke kun er CPU og GPU der skal køles. SSD (Specielt nvme) og bundkortet (specielt VRMerne) bliver temmeligt varme og det kræver der er et minimum af udluftning i hele kassen.