Har det ikke mere eller mindre stået på i et årti snart, at visse twitch streamers (sjovt nok kvindelige) har særlige rettigheder og undtagelser i forhold til det gældende regelsæt?
Alinity og Pokimane f.eks.? Det er åndssvagt, men samtidigt forståeligt, da Twitch er en forretning, og hvorfor slå sine egne malkekøer ned?
Men er helt enig i at Twitch bør være til spil primært, og de bør som udgangspunkt ikke spilles iført frækt undertøj.
Anvender det mest fordi det skaber et community omkring et spil, og for at blive bedre til spil jeg spiller. Bruger det lidt ligesom Discord, fordi det er live chat, og for mig er det bare meget bedre, end at stille et spørgsmål under en youtube video, eller bruge en masse tid på at lave en masse unødvendig research, når jeg kan gøre brug af andres erfaring og få svar med det samme.
De har stoppet indtægter der kommer fra reklamer der bliver vist, ja, men det er mig bekendt omkring 10-15% af deres indkomst, fordi de får donationer, eller har OnlyFans osv. som de her personer, der følger det lort, smider åndssvagt mange penge efter.
Prøv og gå ind på en række populære kvindelige danske streamers sider, og så ser du også, at de har fået donationer på 20.000-80.000 kr. - Det fatter jeg kun hvis der f.eks. er tale om hvidvaskning, eller gaver fra familiemedlemmer. Mange er dog begyndt at fjerne de her donations oplysninger, fordi det er træls for dem, at få et brev om at deres indkomst bliver forhøjet med x antal donationer, vedlagt kopi af screendumps.
At fjerne de reklameindtægter er Twitch' måde at prøve at vise, at de faktisk gør noget, men reelt ikke gør noget, og bare skaber massive gråzoner omkring deres totalt fluffy regler.
Streamers med så stort et antal views, alt efter hvilket land de ligger i, har også langt bedre vilkår end de alm. streamers. Der er ikke nogen fagforeninger eller "mindsteløn" på området, som kan sikre at de mindre seriøse ikke bliver taget bagi, og kontrakterne forhandles individuelt, når de bliver populære.
Ja der er begyndt at komme gode ting på YoutubeLive. Twitch skal til at oppe sig og tage sig selv lidt mere seriøst, hvis det ikke skal gå galt for dem på den lange bane, tror jeg.