#0 Jeg kunne fejre 1 års ædrugeligehed den 8 August, og jeg elsker alle kommentarer her. Det viser at folk virkelige ved hvad de snakker om. Du har et problem, når du SKAL gøre noget, kontinuetligt hver eneste dag. Det er ikke fornuftigt at drikke alkohol hver eneste dag 365. Uanset hvor små mængder det er, da det så går hen og bliver en vane. Den vane vil hurtigt kunne gå hen og udvikle sig hvis ikke du holder den i skak, med selvkontrol. Det der argument med "jeg kan sagtens stoppe, jeg er ikke afhængig, jeg drak slet ikke i sidste uge" Den holder ikke rigtig. Alle som 1, i de AA grupper jeg er med i, har været stoppet igennem kortere og længere perioder, jeg selv inklusiv. Problemet var at selv om jeg ikke drak i et par uger, gik jeg jo tilbage til samme gamle vaner, kort efter, og stille og roligt udviklede det sig.
Jeg skal ikke vejlede dig i dit alkohol forbrug, højt som lavt. Det er individuelt hvor meget folk drikker, det jeg vil have dig til at tænke over er, hvorfor har du behov for at drikke et glas vin om dagen? Hvis du en dag ikke har vin i skabet, og kører hjem fra arbejde og tænker "shit, jeg skal lige ind forbi og have den flaske med, eller 'mangler' der noget i aften, så ville jeg overveje om det glas vin er det værd.
Der gik ca. 3 år for mit vedkommende hvor det gik fint med 1-3 fyraftens øl, inden det begyndte at blive for "lidt" og det tog fart. Nogle af mine argumenter var at "jeg drikker under 21 genstande om ugen, det siger sundheds styrelse jeg gerne må" "jeg har et hårdt fysisk arbejde og træner så det er ikke usundt" Skid på om det er sundt, usundt what ever, det er selve handlingen du skal tænkte på for at svare på spørgsmålet om "er det for meget eller ej?"
Peace and love ❤️