#0 Ohhh yeah, det var hvad, 3 gode dage inden den for forduftede.. og det var godt nok trist, den åd Tokens som en galning, men det var altså imponerende så god den model var. Og lidt underligt at sige at jeg blev helt trist over at skulle tilbage til Opus 4.8 igen. For det er også en rigtig god model.
Nu har jeg kun et $100 abb, men jeg fik da maxet stort set alle mine 5 timers kontekst vinduer mens jeg havde adgang til den. Som en lille dreng i en slik butik.
#1 Du skal næsten søge lidt Youtube for at se hvad den stort set kunne lave one-shots af. Jeg var også gået i gang med et projekt med den, og det er svært at konkretisere det hvis du ikke har siddet med det. Men det føltes lidt som om der var hoppet et par modeller over, så det var ligesom en major upgrade i stedet for minor så 4.7 -> 4.8.
Der er ingen tvivl om at nogle jobs forsvinder med AI, der vil også komme en række nye. Jeg sad og spiste frokost med et pa stykker, der var et par lidt ældre herrer, og de sagde at det virkede som det samme da de var yngre, så skiftede det til at produktionen blev mere automatiseret, og alle pludselig ville blive arbejdsløse. Den anden sagde at det jo var der han var blevet en af dem der vedligeholdte maskinerne efterfølgende.
Der er da ingen tvivl om at der er mange områder hvor vi vil se færre folk. Jeg tænker der er rigtig mange ældre Saas firmaer der nok er begyndt at tænke på hvordan de beholder kunderne.
For det er hurtigt lige at smække et værktøj sammen til en konkret opgave. F.eks. vi i gang satte en Phishing/Awareness kampagne hos et af de firmaer jeg arbejder for. Hvor der kommer nogle kurser til folk, og samtidigt vil de i løbet af året få phishing mails lidt mere target baseret med rigtige navne afdelinger osv. Jeg connectede så værktøjet til o365 så den kunne sende en "flot klaret du spottede mailen" i phishing postkassen. Samtidigt flækkede jeg et webinterface sammen så it folkene fik et link når der blev meldt rigtige phishing mails ind. altså hvor jeg havde sorteret de falske og tagget dem med phishing kampagne, og så en mulighed for at håndtere de øvrige.
Det tog vel max en time at lave interface, logik osv og vente på den fik tænkt færdig. Det er sku snildt. Det er da ikke at jeg ikke kan lave det samme uden AI, det er bare blevet hurtigere med. Og min sans for design er ikke så veludviklet, det har AI'en i hvert fald hjulpet ganske meget med.
Det firma er primært ingeniører mm. der sidder der, og jeg tror ikke som sådan de bliver færre pga. AI, jeg tror bare værktøjerne kommer til at gøre at de kan producere mere.
#4 Du kommer sikkert aldrig til at mangle arbejde så længe du lever, du jo har jo også valgt en niche som nok aldrig kommer til at forsvinde, i hvert fald ikke pga. manglende arbejde, men mere fordi der nok mangler folk til at lave det. Ok, jeg ved jo ikke om du er god til dit arbejde, men hey, det formoder jeg næsten du er baseret på alt hvad du tidligere har skrevet om at bo på landet og lave ting selv.