Mart33N skrev (#28):
Jeg mener det ikke nedladende, jeg skal bare lige forstå:
Du skriver her om noget "gæld" din bror nævnte i foråret, umiddelbart som en reaktion på, at du ikke kunne acceptere hans impulsive invitation?
Hvis ja - og han ikke har nævnt det siden - så er der vel ikke nogen udfordring? Har du overhovedet brug for at gøre noget andet end at ignorere ham og lade ham være? Det ville da være underligt at sende ham en besked nu om noget han skrev tilbage i foråret 🙂
Jeg kan godt forstå det kan være lidt knudret.
Men.
Han skriver i slutningen af marts om at han flyder 50 i maj, det vidste jeg godt. Han inviterer så til fødselsdag en fredag kl 12, hvor jeg må sige jeg ikke kan. Det bliver han lidt knotten over, men jeg hører ikke mere.
Omkring hans fødselsdag i maj, to dage før eller sådan noget, skriver han så igen, og er fortørnet over jeg ikke ville forsøge at tage fri for ham, når nu jeg er hans bror.
¨Med lidt fremmen og tilbage, nævner han lige pludselig, at han synes jeg skal betale de penge retur, som han angiveligt har lånt mig gennem årene, og han har regnet sig frem til ca 21 tusind, ved at kigge sms'er og bankoverførelser. Han har gjort sit forarbejde må man sige.
Jeg svarer at det vil jeg da lige tænke over, for jeg synes ikke vi har snakket om at det var et lån før, og at det skulle betales retur igen.
Jeg ved godt jeg har haft nogle hårde år, også fordi den branche jeg nu er i, ikke er den allerbedste betalte, men det er nu engang der jeg kunne komme ind, og have et fast arbejde.
Jeg har så været arbejdsløs noget tid, og fandt så et godt arbejde, hvor jeg, for branchen, har en god løn. Jeg kan leve mit liv, betale af på min gæld til banken. Men, hvis jeg betale 500 kr mere om måneden til ham, så erkender jeg min gæld, som jeg ikke mener er en gæld. Og jeg vil komme til at sidde lidt hårdere i det, de næste 40 måneder ca. Det er 3½ år jeg låser mig selv.
Ja, det ville være nemmest bare at låne de penge i banken, og så få ham ud af verden, men det kan jeg så ikke.
Samtidig er der lidt. Det bliver ikke nævnt der er tale om en gæld, før lige nu, hvor han er fortørnet, og åbenbart skal spille med musklerne.
Jeg ER faktisk der, efter at have tænkt over det, og brugt jer, hvor jeg siger "Rend og hop. Du har ikke snakket noget om, at der er tale om en gæld, før nu her hvor jeg ikke kunne komme til din fødselsdag. Det virker som om du skal spille storebroder, og lay down the law. Ved du hvad, det går du ikke lov til. Hop i havnen. Du ser ikke en bøjet fem-øre, og vi ses aldrig igen"
Bare på en pæn måde selvfølfgelige
🙂