GPS+Cell ur til barn

Dette emne har 5 svar fra 4 deltagere, og blev senest opdateret for 35m siden af Cancerman.

17/09/2026 kl. 13:28

Jeg er i den situation at min datter på snart 9 meeegeeet gerne vil have sådan et GPS+Cell ur så hun kan få noget mere frihed. Grundlæggende skal hun bare kunne ringe til os og vi skal kunne ringe til hende samt vi skal kunne se hvor hun er henne sådan ca.

Spørgsmålet er så .. hvad skal man vælge?

Kan se at mange siger Xplora urerne er fine og de ser også fine ud, men koster så 90+ kr/mnd i connectivity/abbonement.
Garmin koster 99kr/mnd
Apple Watch SE 3 koster 30 kr/mnd for et esim (Telmore/Yousee)

Explora uret koster fra 1200 kr
Garmin koster fra 1400 kr
Apple Watch SE 3 koster fra 2500 kr

Så .. hvis hun har uret lige omkring 2 år så er det billigere at have et Apple watch.

Er der noget jeg overser eller andre modeller som giver mening og som tilbyder esim?
Og hvad med holdbarhed?
Vi har Apple devices selv herhjemme så det ville være let at arbejde med, men vi er absolut ikke dogmatiske omkring det.

(apple har deres eget setup til børn)
https://www.apple.com/apple-watch-for-your-kids/

Dette svar blev ændret 4t 41m siden af hqx.

17/09/2026 kl. 13:28#0

Jeg er i den situation at min datter på snart 9 meeegeeet gerne vil have sådan et GPS+Cell ur så hun kan få noget mere frihed. Grundlæggende skal hun bare kunne ringe til os og vi skal kunne ringe til hende samt vi skal kunne se hvor hun er henne sådan ca.

Spørgsmålet er så .. hvad skal man vælge?

Kan se at mange siger Xplora urerne er fine og de ser også fine ud, men koster så 90+ kr/mnd i connectivity/abbonement.
Garmin koster 99kr/mnd
Apple Watch SE 3 koster 30 kr/mnd for et esim (Telmore/Yousee)

Explora uret koster fra 1200 kr
Garmin koster fra 1400 kr
Apple Watch SE 3 koster fra 2500 kr

Så .. hvis hun har uret lige omkring 2 år så er det billigere at have et Apple watch.

Er der noget jeg overser eller andre modeller som giver mening og som tilbyder esim?
Og hvad med holdbarhed?
Vi har Apple devices selv herhjemme så det ville være let at arbejde med, men vi er absolut ikke dogmatiske omkring det.

(apple har deres eget setup til børn)
https://www.apple.com/apple-watch-for-your-kids/

Dette svar blev ændret 4t 41m siden af hqx.

17/09/2026 kl. 16:35

Sorry. Det et lidt offtopic. Men er vi nået dertil hvor børn faktisk beder om at slippe for en smartphone?! 😀

17/09/2026 kl. 16:35#1

Sorry. Det et lidt offtopic. Men er vi nået dertil hvor børn faktisk beder om at slippe for en smartphone?! 😀

17/09/2026 kl. 16:55

#1 Med et totalforbud på vej imod mobiltelefoner giver det meget fin mening 🙂

17/09/2026 kl. 16:55#2

#1 Med et totalforbud på vej imod mobiltelefoner giver det meget fin mening 🙂

17/09/2026 kl. 17:13

#2 Nåååååeee ja. Havde helt glemt at børnenes statsminister giver mobilerne skylden for, at danske børn er de dårligste nogensinde.
(Fordi det har i hvert fald ikke noget at gøre med de tåbelige ting hun har været med til at gøre ved folkeskolen - men det er et andet topic 🙂)

17/09/2026 kl. 17:13#3

#2 Nåååååeee ja. Havde helt glemt at børnenes statsminister giver mobilerne skylden for, at danske børn er de dårligste nogensinde.
(Fordi det har i hvert fald ikke noget at gøre med de tåbelige ting hun har været med til at gøre ved folkeskolen - men det er et andet topic 🙂)

17/09/2026 kl. 17:30

Jeg afstod fra et GPS-ur, da jeg så de abonnementer.

I stedet har de et smartur med flytilstand sat til. Der ligger en GPS (Moto Tag) i deres taske.

Det løser ikke problemet med at ringe, men her i kommunen er det ikke et problem. De må alligevel ikke bruge den i skoletiden. Vi bor tæt ved skolen. Ved arrangementer låner de en familietelefon (Nokia dumbphone)

#3: Hold dig til trådens emne, eller jeg rapporterer dig til min sjæf... Som jo også er dig... Damn...

Skæld dig selv ud! 😎

17/09/2026 kl. 17:30#4

Jeg afstod fra et GPS-ur, da jeg så de abonnementer.

I stedet har de et smartur med flytilstand sat til. Der ligger en GPS (Moto Tag) i deres taske.

Det løser ikke problemet med at ringe, men her i kommunen er det ikke et problem. De må alligevel ikke bruge den i skoletiden. Vi bor tæt ved skolen. Ved arrangementer låner de en familietelefon (Nokia dumbphone)

#3: Hold dig til trådens emne, eller jeg rapporterer dig til min sjæf... Som jo også er dig... Damn...

Skæld dig selv ud! 😎

17/09/2026 kl. 17:36

#4 Sorry 😔 Jeg giver mig selv en dumbflad

Tilbage til topic.
Et Apple watch er tjent ind på 18 måneder - det er noget billigere end de andre pr mdr. som du selv er inde på.
I en Apple husstand er det måske det nemmeste?

Er det sådan nogle Garmin Bounce? Fordi de er da noget dyrere end 1400kr?

17/09/2026 kl. 17:36#5

#4 Sorry 😔 Jeg giver mig selv en dumbflad

Tilbage til topic.
Et Apple watch er tjent ind på 18 måneder - det er noget billigere end de andre pr mdr. som du selv er inde på.
I en Apple husstand er det måske det nemmeste?

Er det sådan nogle Garmin Bounce? Fordi de er da noget dyrere end 1400kr?

Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Forbindelsen blev afbrudt

Det sker tit på mobil, når browseren har været i baggrunden. Vi prøver automatisk at genoprette forbindelsen.

Genopretter forbindelsen...

Stadig ikke forbindelse. Prøver igen om sekunder.

Vi kunne ikke genetablere forbindelsen.

Sessionen er udløbet – serveren er sandsynligvis blevet opdateret.
Genindlæser siden...

Sessionen blev sat på pause.

Sessionen kunne ikke genoptages.
Prøv igen eller genindlæs siden.

Genopretter forbindelse... Siden mistede forbindelsen til serveren.