Altså til jer som nævner at i går lidt mindre..
er i klar over hvor mange skridt i skal tage, for at forbrænde 1 kilo?
hvis du går 5.6 km i timen (de fleste går nok mellem 4.5 og 6 km/t), forbrænder du 336 kalorier, på 1 time.
Et kilo fedt er ca. 7700 kalorier.
Du skal altså gå næsten 23 timer, straight (eller, 128 kilometer), uden mellemmåltid, for at forbrænde 1 kilo fedt. Og det er så med antagelsen, at kroppen er klar til at forbrænde dine fedtdepoter, og ikke bare de chokoladekiks du spiste for 30 minutter siden.
Vægttab sker altså ikke med lidt gåture. Tror nærmere der sker et vægttab via gå-ture, fordi du IKKE æder imens.
Men ja, nok om det.
Jeg har selv taget nogle kilo på. Jeg går i skole pt. og har hjemmeundervisning, og knægten har også været hjemme i en del måneder, men er da endelig kommet i skole her for nogle uger siden.
Vi kunne evt. lave en tråd (eller bruge den her?) til at arrangere os, med.. hvad vi vejer og hvad vi har tænkt os at gøre ifht et vægttab(eller nogen vil måske bare undgå at tage yderligere på), og så tjekke ind engang imellem med opdateringer, hvad der har fungeret og hvad der ikke har? 🙂
måske motivere hinanden, enten i form af... lange gåture, eller nogle fornuftige måltider eller whatever?
fitness centrene er jo også lukkede, lige pt. så vidt jeg husker.