#103 Præcis.
Du kan kikke lidt på GME Timeline, og spol eventuelt frem til 18. august 2020. (Selvom det er tiden værd at læse det hele for at få noget god gammeldavs baggrunds info)
Men sporten kort;
Ny chairman of the board med et start-up mindset.
Ny CEO
Nye senior folk headhunted fra Amazon og andre store industri figurer.
Ny tilgang til kunderne påbegyndt.
Udvidelse af sortiment
Loyal kundebase
Ingen gæld længere
En cool millard dollars i banken til at lave transformationen.
Er gået fra Russel 2000 til Russel 1000 til S&P 400 MidCap på ~3 måneder. Er muligvis klar til S&P 500 hvis deres regnskab for Q2 er positivt. (S&P 500 er dog noget et udvalg bestemmer. De holdte også Tesla ude i et stykke tid)
Jeg ved ikke lige om jeg er enig i at Apple kommer med unikke produkter, men de har altid været gode til at timingen 🙂
Følgende ting er sande for mig lige pt. Om de er sande for dig må jo være op til din egen research.
1; Markedet generelt er over-leveraged, og der kommer derfor til at skulle ske en "Market Correction" (aka, crash) - hvornår er et godt spørgsmål, min forventing lige pt. er at september/oktober ser "god" ud fra den smule detaljer der er til rådighed - men som altid kommer det til at starte i USA og kommer til at ramme resten af verdenen. Sidste gang det skete fik vi herhjemme et hak i tuden på over 45%, og det tog godt tre år at komme tilbage, og min bekymring er at den her gang bliver værre.
2; GameStop som langsigtet investerings objekt er interessant af to årsager; Der er transformations historien som er påbegyndt, og så selvfølgelig den spekulative MOASS teori. Selvom man ikke tror på MOASS, så har GameStop aktien en meget høj negative beta værdi lige pt., hvilket burde betyde at hvis markedet går ned, så går GME op. Så det punkt alene ville kunne bruges til investerings beskyttelse når du ikke day trader.
I forbindelse med den her correction, forventes der at rulle hoveder i bank industrien (De fire største amerikanske banker alene er over-leveraged mere end 150% af den amerikanske BNP) og margin calls kommer så til at tvinge en masse actions i det her spindelvæv af værdipapirs handler vores gælds-økonomi er bygget op omkring, som så forventes at fjerne/mindste den prisundertrykkelse der sker på GME, hvilket så ville trigger MOASS potentielt.
For alle de Short positioner der er blevet skabt af Citadel og deres kompagnoner skal lukkes på et tidspunkt. Der er sket relativt mange ændringer hos de forskellige amerikanske institutioner på relativt kort tid, og selvom medie historien generelt forsøger at tale situationen ned, så er den reel og omfattende. Kort huset står foran et åbent vindue, og den iskolde brise er på vej.
Pga. overstående giver det ikke mening for mig at investere i noget som ikke er hedged imod en sådanne correction til at starte med. For selvom du har en 3-4 års tidshorisont, så forventer jeg selv at miste minimum 45% af mine midler i PFA når det her sker på den korte (3-4 års) bane. Det kan jeg ikke gøre noget ved uden at flytte alting rundt igen, og der er jeg alligevel for doven, for jeg har så lavet et bet for mine frie midler som så kommer til at veje op for det kortsigtede værdi tab.