#1191 Jamen det står da også bare for egen regning her.
Når man kigger på hans adfærd og opførsel, så er hans sociale intelligens ihvertfald ikke særlig stor. Ydermere er han jo decideret uforskammet, det har vi jo set mange gange - ingen respekt for alt fra veteraner, til folk generelt som er af en anden opfattelse end hans. Han formår ej heller at tale som et modent og voksent menneske ville gøre, i stedet decideret uanstændig i sit ordvalg, direkte sviner andre til, og ofte med en ja latterlig retorik. "Normale" mennesker med lidt anstændighed, modenhed, og med lidt respekt for både sig selv og sine omgivelser, vil da reflektere over sin måde at være på, sin måde at tale med andre på.
Ja han har arvet sin fars imperie, født med en guldske i munden, og ikke på en god måde med en ide/produkt, bygget en forretning eller virksomhed op fra bunden på redelig vis - Havde han ikke arvet lortet, ja så tænker jeg ikke han havde bedrevet en skid (ihvertfald ikke på retmæssig vis). Filmen "The Apprentice" fra 2024, giver en meget god forklaring og indsigt i hans væremåde og tilgang til deres forretningsdrift. Den advokat han dengang starter med at hyre er jo død provokerende, men samtidigt giver advokaten med sin yderst kontroversielle måde, Trump familien en meget stor succes i sidste ende. Tydeligt hvorfra den Orange Klovn har set "lyset", bortset fra at Orange Klovn ingen grænser har overhovedet.
Den jævne amerikaner tænker og tror at Trump (fordi han er rig med hans private forretninger) at han må være manden der kan vende USA's økonomi/situation, skabe arbejdspladser, og skabe mere lighed (diversity) i samfundet. Men Trump idioten er pisseligeglad med lighed, han skaber det modsatte = mere diversitet, mere ubalance, mere racisme, de allerede rige bliver rigere, flere fattige, det stik modsatte af hvad landet har brug for - Klaphat af rang (håber sgu det går op for flere og flere derovre med tiden, men selv 3 år endnu er sgu stadigt laaaang tid).
Så mit korte svar til dine 2 spørgsmål er, JA, JA + dit statement JA 🙂
Har boet og arbejdet i USA i 3 år, arbejdet med ledelse samt deres medarbejderne på en stor global virksomhed, der også har produktionsarealer i USA (både som coach for det amerikanske ledelsesteam, samt i en senere periode indgået i ledelses teamet selv) - Arbejdet sammen med amerikanske ledere, set deres virksomhedsdrift indefra (på godt og ondt), oplevet mangt og meget ift. samfund, kultur, og bla bla bla 🙂
Det jævne amerika er et amerika med uvidenhed (de store land-stater), folk er ikke uddannede, samt interesserer sig for intet andet end det USA de kender og er opvokset med. Blandet med en stærk patroisme som jeg ellers både respekterer, ser op til (til en vis grad), ja der er det bare også en fordummende cocktail. Du får aldrig en amerikaner til at indrømme noget de ikke er gode til, et område, en proces, en tilgang til noget, aldrig - ligeledes er de ekstremt hierakiske, det er chefen der taler, og medarbejder involvering er en by i "rusland" - Kommer der et løsningsforslag til en problemstilling (hvis de iøvrigt/overhovedet vil indse at de har et problem), ja så kigger alle over på chefen, og HVIS han nikker eller siger det er en ok/god ide, så først der nikker alle andre og synes så også (pludseligt) at det er en god ide, vice versa hvis chefen synes ideen er dårlig - ellers holder de deres kæft 🙂
Jeg "elsker" egentligt Amerika, men "hader" det også ift. landets dårlige side - Det Amerika Trump han repræsenterer, er ikke det Amerika jeg på nogen måde bryder mig om.