Jeg tror ikke problemet er så simpelt, som at X er sure over at et firma pludselig ikke længere vil reklamere på platformen. Uden at kende særlig meget til situationen, går jeg ud fra af X sidder inde med evt. email korrospondancer og andet materiale, der tydelig påviser brud på loven. Mon ikke de kan bevise en nøje koordinering iblandt en masse firmaer der normalt reklamerede på Twitter, med intensionen om at gøre maksimal skade på virksomheden i form af stort tab af reklamepenge. Lad os vente og se hvilken beviser X sidder inde med, og hvilken lov overtrædelse de mener der er brudt, så kan vi tage den derfra.
Cancerman skrev (#358):
Så han overtager et SoMe og gør det til sin eget højreorienterede talerør
Så når en platform har fokus på fri tale, stemples det automatisk som højreorienteret talerør? Så vidt jeg er bekendt, har folk fra alle politiske fløje, mulighed for at bruge platformen uden at blive censureret, sådan var det ikke før Elon overtog Twitter, hvor woke ledelsen lavede mange anstrængelser i deres suppression algoritme, til at sørge for at bruger kontoer med anti woke og højreorienteret meninger, automatisk fik mindre seer tal.
Derudover tror jeg der er en generel misforståelse for hvor vidt Elon er "højreorienteret". Elon har selv sagt at hans politiske holdning altid har lagt i midten, og at han altid har stemt demokratierne, ja han stemte endda på Biden i sin tid. Hans politiske holdninger har aldrig ændret sig, det har det Demokratiske parti derimod, de har rykket sig mere ekstremt til venstre, hvilket får det til at se ud som om at Elon nu er blevet højre orienteret, selv om det ikke er tilfældet. Trods Biden administrationen's grønne omstilling til elbiler, har Biden givet Tesla og Elon den kolde skulder, fordi partiet er i lommerne på fagforeningen UAW, og biden administrationen er bange for at gøre UAW vrede, ved at anderkende Tesla, alene fordi firmaet ikke har en fagforening. Biden's opførsel mod Tesla, var så absurt at under en tale i 2021, hævdede han at GM var firmaet som ledte hele auto industrien ind i EV æraen "You changed the whole story Marry, you electrefied the entire automobile industry, I'm serious, you lead and it matters!" Vel viden at alle viste, at det var Tesla som ledte auto markedet med 115.000 solgte EV's, vs GM som havde leveret 26 biler I usa på det tidpsunkt Biden lavede denne udtagelse.
Så en kombination af at Demokraterne gør alt for at ignorere Tesla og Elon, og Demokraterne har flyttet sig længere ud på venstre fløjen, så har Elon naturligvis valgt en kandidat som er mindre woke, og mindre fjendsk mod Tesla.
Når i snakker om at det "rabler" for manden, så er det min observation at jeres konklusion bunder i uvidenhed og manglende forståelse for manden og den enkelte situationen. Ja han har ego og kan være barnlig, akurat som vi alle kan være det. Men "rablene gal" er fuldstændig skudt ved siden af.
Dette svar blev ændret 1 år siden af knekker.