Paybacktime skrev (#480):
Jeg mener ikke det er irrelevant. At Elon Musk er en nar har væsentligt mere impact på verden end en tilfældig douchebag i bussen.
Han har asperges, han befinder sig på et spektrum. Han er ikke de samme sociale evner som du og jeg. Se det på en anden måde, alle hans WoW character points er lagt i intelligens, og meget lidt i karisma. At forvente at han opføre sig normalt når han har asperges, virker mærkelig og urealitisk.
Ja han siger ting nogen gange som han ikke burde, men tilgengæld så kan du takke ham for at have trukket hele fossil auto industrien med deres strittende hæle modvilligt over i EV eraen, så du og dine børn ikke længere behøver at gå på fortorvet på Vesterbrogade og inhalere giftige partikler, dampe og bil-os, der kan give jer astma, lunge kræft, hjertekar sygdomme og tidlig død, osv.
Med hans Neurolink clinic, giver han også invalide folk muligheden for at kunne flere funktioner, så de kan få et mere anstændigt liv igen, som ellers før ikke var muligt.
Med SpaceX giver han også alle folk over hele verdenen som ellers normalt ikke havde adgang, nu muligheden for få internet, så de også kan få gavn af alt den information der findes på nettet.
Rumudviklingen har gået i stå siden amerikanerne landede på månen i 60'erne, det kan du også takke Elon for at den udvikling endelig er kommet igang igen.
osv osv.
F.eks. har han helt reel indflydelse på valgets udfald i USA.
Du er godt klar over at Mark Zuckerburg med FB, Instagram osv, allerede er godt igang med at prøve at påvirke valget ved at Demote/shadowbanne folk som poster anti Kamala indlæg? Det skal du ikke tage mit ord for, det indrømmer FB's Sr ingeniøre selv. Så jeg ville vende den om og sige at Elon blot bringer balance på vægtskålen, når det gælder om at influencere valget.
Hvis Trump vinder og hvis tingene går to shit som direkte konsekvens (læg nu please mærke til at jeg skrev hvis), er det en yderst negativ indflydelse på verden, som kan henføres direkte til Elon Musk.
Jeg tror Trump vinder valget, og nu har Trump før været Amerikas præsident og det gik jo alt sammen. Denne gang har han kun 4 år mere på posten, så jeg tænker at det er ret begrænset, hvad han kan nå at fucke up, som skræmmer jer så meget.
hqx skrev (#483):
Beklager hvis jeg har givet indtrykket af han ingen “credit” har i det SpaceX foretager sig, for det har han.
Tak for præciseringen, ja de bør alle få credit for det de har udført, da det har været et fælles projekt med mange involveret, så vi er stort set enige.