[blockquote]#131 Har du set de tal Trump og co har. No chance in hell, JD bliver præsident.[/blockquote]
Altså demokraterne løber jo stadig rundt i cirkler som hovedløse høns derovre, så jeg vil ikke mene det er urealistisk at tro at det kan blive en republikansk præsident efter trump. Kigger man så på hvem republikanterne pt. ser som det bedste valg så ser det, ifølge tv2, JD Vance:
https://nyheder.tv2.dk/udland/2026-03-29-vance-vandt-hos-de-konservative-men-fravaerende-trump-tog-overskrifterne
Jeg tror han spiller til den del af MAGA der oprindeligt stemte på Trump pga. America First/"No More Wars" og alt det der. Han har nok en sikker politisk base der tror jeg.
JD Vance er jo ikke dum. I modsætning til Trump som mest af alt minder om en rablende dement elefant med storhedsvanvid i en porcelænsbutik, så er JD Vance ret udspekuleret og kalkulerende. Han er heller ikke ret markant i alt det her Iran halløj. Jeg tror han er en af dem i MAGA inderkredsen der godt ved det er en dødssejler for partiet og han holder sig ude af det.
(Alt det der Iran-krig pinner de fast på Hegseth. Det bliver ham de bruge som syndebuk når det hele går i lort og de taber, så får Hegseth sku kniven, det tror jeg).
[blockquote]De andre NATO-lande skal have deres egen alliance udenom USA. USA er kun med i NATO på papiret. Dvs. de vil kun bruge det til egen fordel eller til at underminere de andre medlemmer, så USA kan få mere magt over dem.[/blockquote]
Præcis. NATO skal HELT væk. Hvis det fortsætter på denne måde vil USA bare underminere NATO indefra og vi kan ende med at poste en masse penge, tid, (og blod) i en alliance vi ikke har kontrol over eller kan bruge til noget når "lortet rammer ventilator".
NATOs gotta go!,
-jo før jo bedre..