#127 Det er det gode ved sådanne forslag, hver gang det gøres IRL, så kan de nærmest ikke ramme rigtigt, og rigtig mange ressourcer bliver brugt til at fikse problemerne.
Fint at hæve personfradraget, det er noget af det mest enkle at gøre. Men lad nu være med at gøre forskel. Det er muligt de ikke har brug for pengene på samme vis som dem med lavest indkomst. Som nævnt mener jeg der vil blive brug for mange ressourcer på at ramme rigtigt. Og jeg kan ikke se hvorfor der skal gøres forskel. De rigeste betaler jo alligevel topskat, så at de får samme bleøb ud af det som dem der ikke gør, det kan jeg ikke få ondt i rumpen over.
SF har været ude og sige de vil have flere penge til ældreplejen, det er en fin idé, ikke at jeg kommer til nogensinde at sætte mit x ved SF. Men efter at have set min svigerfar og min mor været igennem ret dårlige forløb i det offentlige, så håber jeg ved gud der kommer flere penge til området, så andre ikke kommer til at opleve det samme.
Og min tidligere forventning om en bred regering henover midten med Mette og Løkke + støttepartier, ser ud til slet ikke at blive til noget, nu kan jeg læse at rød blok er snublende tæt på flertal.
Jeg er sikker på det nok skal blive interessante møder i rød blok når Socialdemokratiet, SF, Enhedslisten, Radikale Venstre og Alternativet mødes for at blive enige. Men igen, nok ikke at det vil blive så meget anderledes mellem Mette+Løkke.
Og der er stadig lang tid indtil d. 24. Hvis partierne lagde lige så meget energi i at gøre landet bedre i de 4 år mellem valgene, som den energi de bruger i den her periode, så havde det været dejligt.