Might & Magic VI: The Mandate of Heaven.
Spillede 7eren for ca. 20 år siden og de minder meget om hinanden. (Og bruger samme engine)
Ret grindy en del steder. Skiftet fra turn-based til pausable real-time fra de tidligere spil er både godt og skidt. Mange klassiske spells er stadig med og skill-systemet er meget tilfredsstillende.
En del lydeffekter kan man genkende brugt før og senere i andre spil. F.eks. genies og efreets laver samme lyd som monstrene i Doom, når de skyder projektiler. Og når man kaster Awaken-spell'en for at vække sovende gruppemedlemmer kommer samme lyd, som når man abandon'er en quest i WoW. Musikken er ganske fin og passende til de enkelte områder.
Det mest negative husker jeg også fra 7eren. Det med at finde skill trainers skjult i diverse kæmpe byer og andre steder kræver simpelthen en guide. Ellers kan man bruge uanede mængder tid på at finde dem og skrive ned hvor de er, så man kan finde dem igen, når man har brug for dem.
En af de bedre ting er nok mængden af steder man kan udforske. Udendørs er der grønne områder, hemmelige øer, snedækkede bjerge og dragefyldte ørkener. Dertil byer af alskens størrelse og masser af dungeons. Man kan bruge spells som Water Walk og Fly til at bevæge sig rundt i de enkelte områder, og senere Town Portal og Lloyd's Beacon til at transportere sig hurtigt rundt i verdenen.
Overall 123 timer givet godt ud for spillets lave pris. Min Knight, Archer, Cleric og Sorcerer var level 102 da jeg besejrede "final boss." Som belønning slog den unge konge dem alle til riddere, selvom de i forvejen var slået til riddere tidligt i spillet.