Valves nye VR headset: Steam Frame

Dette emne har 25 svar fra 11 deltagere, og blev senest opdateret for 1t 11m siden af Fisker.

14/09/2026 kl. 19:17

Tested review

14/09/2026 kl. 19:17#20

Tested review

14/09/2026 kl. 19:41

#16 Jeg vil lige præcisere din kommentar om Foveated Streaming. Det vil sandsynligvis ikke gøre så meget for frameraten som sådan. Din pc skal stadig bruge de samme kræfter på at rendere hele billedet, 2 gange. Det som du istedet vil opleve er at der skal bruges mindre data til at sende disse billeder til headsettet fordi den ved hvor du kigger og derfor vil sendt bedst kvalitet i det område. Det er en fordel for latency. Ikke nødvendigvis framerate.

Foveated Rendering derimod vil pc bruge flest kræfter på at rendere billedet netop hvor du kigger.

De 2 teknologier er ikke exclusive. De kan begge eksistere på samme tid.

14/09/2026 kl. 19:41#21

#16 Jeg vil lige præcisere din kommentar om Foveated Streaming. Det vil sandsynligvis ikke gøre så meget for frameraten som sådan. Din pc skal stadig bruge de samme kræfter på at rendere hele billedet, 2 gange. Det som du istedet vil opleve er at der skal bruges mindre data til at sende disse billeder til headsettet fordi den ved hvor du kigger og derfor vil sendt bedst kvalitet i det område. Det er en fordel for latency. Ikke nødvendigvis framerate.

Foveated Rendering derimod vil pc bruge flest kræfter på at rendere billedet netop hvor du kigger.

De 2 teknologier er ikke exclusive. De kan begge eksistere på samme tid.

14/09/2026 kl. 19:43

Hvorom alting er, så skal jeg ikke have en Stream Frame, men jeg vil gerne bruge min Steam konto til at give en ekstra ticket på vente listen, hvis en rusher vil have en ekstra chance.

Jeg er en Meta tæve. Jeg sutter bare Mark alt det han vil ha.

14/09/2026 kl. 19:43#22

Hvorom alting er, så skal jeg ikke have en Stream Frame, men jeg vil gerne bruge min Steam konto til at give en ekstra ticket på vente listen, hvis en rusher vil have en ekstra chance.

Jeg er en Meta tæve. Jeg sutter bare Mark alt det han vil ha.

14/09/2026 kl. 20:24

Kan den køre stand alone uden en PC?

Jeg var meget imponeret over Q3 mulighed for at fungere uden at være tilsluttet en anden enhed.

Desværre manglede den indhold.

14/09/2026 kl. 20:24#23

Kan den køre stand alone uden en PC?

Jeg var meget imponeret over Q3 mulighed for at fungere uden at være tilsluttet en anden enhed.

Desværre manglede den indhold.

14/09/2026 kl. 20:31

#23 Yes, det er faktisk en Linux desktop pc 🙂

Performance er vist so-so, men kunne køre RDR ved 30 fps i 720p

14/09/2026 kl. 20:31#24

#23 Yes, det er faktisk en Linux desktop pc 🙂

Performance er vist so-so, men kunne køre RDR ved 30 fps i 720p

14/09/2026 kl. 20:40

Skal selvfølgelig siges at RDR både kører igennem Proton og Fex, så vildt nok det kan lade sig gøre.

14/09/2026 kl. 20:40#25

Skal selvfølgelig siges at RDR både kører igennem Proton og Fex, så vildt nok det kan lade sig gøre.

Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Forbindelsen blev afbrudt

Det sker tit på mobil, når browseren har været i baggrunden. Vi prøver automatisk at genoprette forbindelsen.

Genopretter forbindelsen...

Stadig ikke forbindelse. Prøver igen om sekunder.

Vi kunne ikke genetablere forbindelsen.

Sessionen er udløbet – serveren er sandsynligvis blevet opdateret.
Genindlæser siden...

Sessionen blev sat på pause.

Sessionen kunne ikke genoptages.
Prøv igen eller genindlæs siden.

Genopretter forbindelse... Siden mistede forbindelsen til serveren.