- Dette emne har 10 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 4 Är, 8 mÄneder siden af Ghidora.
-
Emne
-
En lang historie kort. Jeg havde for et par mdr. siden handlet hos Elgiganten, hvilket resulterede i at de bl.a. trak 69 kr. for et PS4 spil som jeg havde bestilt. Alt gik op i hat og briller, hvor de fÞrst talte om at de ikke havde det pÄ lager og senere sendte det, uden at det dog stod til at blive sendt.
Efter ca. 1-2 mdr. (og ~3 timers kontakt med inkompetente medarbejdere) med “vi beklager, og vi fikser det nu”, uden at der dog skete det vilde, bad jeg dem om at overfĂžre belĂžbet tilbage, hvilket de accepterede. Et par dage senere kigger jeg pĂ„ min konto og kan se at de kun har overfĂžrt 30 kr. (jeg tror at de mener at de resterende 39 kr. er porto, dog er spilprisen 69 kr.) Jeg klager igen igen, de undskylder igen igen og lover at overfĂžre de resterende 39 kr. En uge senere er disse fortsat ikke dukket op, hvortil jeg igen klager.Pengene dukker op et par dage senere, dog har jeg i mellemtiden nĂ„et at klage til deres klagemail, da jeg pĂ„ dette tidspunkt har brugt en masse tid pĂ„ denne principsag.
Mail fra Elgiganten
——————————————————–Hej Thomas,
Tak for din mail.
Jeg er rigtig ked af dit forlĂžb i forbindelse med dit kĂžb. Det er bestemt ikke vores hensigt.
Jeg kan se at din ordre er blevet krediteret, og at pengene er ude af vores system og dermed pÄ vej til dig.
Hvis du mener at de 39 kr. ikke er kommet ind pÄ din konto, vil jeg bede dig om at sende et billede af dit kontoudtog sÄ vi kan tage et kig pÄ det.Hav en dejlig dag.
Med venlig hilsen / Kind regards
Emma
Elgigantens Kundecenter
——————————————————–Mit svar:
——————————————————–
Hej Emma,Jeg kan hermed bekrÊfte at de sidste 39 kr. er modtaget. De ankom pÄ min konto i gÄr.
For en god ordens skyld vil jeg lige nÊvne at jeg principielt ikke ville finde det rimeligt at skulle udlevere mine kontoudtog til jer, eftersom jeg jo heller ikke beder dig om at fremsende Elgigantens kontoudtog til mig. At bede mig om at sende kontoudtog svarer til, som jeg ser det, enten at antage at jeg forsÞger at snyde jer for 39 kr., eller at antage at jeg er for dÄrligt fungerende til at aflÊse om der er ankommet 39 kr. pÄ min konto. Set i forhold til at jeg har smidt relativt mange penge efter jeres butik over de seneste ~10 Är, hvorefter jeg her ~10 Är senere skulle forsÞge at franarre jer 39 kr., og den vej igennem skal dokumentere at dette ikke er tilfÊldet, finder jeg ikke behageligt.
Jeg finder det dog problematisk at det har taget sÄ lang tid at fÄ ryddet op i det her.
Vh Thomas
——————————————————–Her kommer sĂ„ mit spĂžrgsmĂ„l:
Principielt Ăžnsker jeg ikke det, eftersom jeg jo heller ikke beder Elgiganten om at dokumentere med kontoudtog at de rent faktisk har overfĂžrt belĂžbet. Kan en virksomhed krĂŠve dette? Hvad ville havde vĂŠret endgame i denne sag, hvis ikke pengene ankom pĂ„ min konto? Skulle jeg havde anmeldt dem til politiet for tyveri, eller hvad gĂžr man som privatperson? đ
Jeg ved godt at det er smĂ„penge, dog er det princippet i det som interesserer mig đ
- Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...