Forside Fora Off-topic 4 x Pirat Svar til: 4 x Pirat

Emilsa
Rusher
  • E-peen: 1,457

#21 – Det er Somalia, det skete fordi efter statskollapset – sÃ¥ var der ikke nogen autoritet til at sikre at europæiske fiske flÃ¥der ikke sejlede ind og totalsmadrede fiskebestanden og dermed smadrede eksistensgrundlaget for rigtig mange mennesker – der gjorde de etablerede selvforsvars grupper der sÃ¥ udviklede sig til pirateri.

Her er iøvtrgt en, ekstremt unbiased, sang der forklarer Somalia.

Anyways, de her pirater er fra Guneabugten, det er vestafrika – det er ikke den samme situation.

Togo, Benin, Nigeria og Ghana er stabile stater med udvikling og vækst og fremdrift og alt det der som hører sig til.

– Deres vej og Ã¥rsag ind i organiseret kriminalitet er ikke den samme – og jeg tror der er meget sikkert at antage at der er flere, rigtige gangstere mellem dem.. Selv om der sikket ogsÃ¥ er fattige stakler mellem den som er endt i gældsslaveri hos nogle fæle sataner.

Jeg kan læse mig til at de er begyndt at tage gidsler og den slags, sÃ¥dan plejer det ikke at være – da de hovedsageligvis raidede lokale coastere sÃ¥ var det mere noget med at myrde besætningen og rippe skibet for hvad de hurtigt kunne afsætte.

• Dette svar blev ændret 3 Ã¥r, 9 mÃ¥neder siden af Emilsa.