Umuligt Doom Run

Verdens bedste Doom spiller nogensinde?

Hvem er bedst?

Det er det evig spÞrgsmÄl. Hvordan bedÞmmer man hvem der er bedst i et spil. Er det hvem der har vundet mest? Mest anset spiller? Hurtigst spiller? Den mest teknisk spiller?
For mig og for en del andre, er svart: Zero-Master
Den norske speedrunner, er den vildeste og mest utrolig Doom spiller nogensinde. Og nu gĂžr han det igen.

No Hit
All Kills
Monster pÄ banen, intet mindre end 23216

Mappet.: Okuplok Slaughter

Det virker ikke muligt, men Zero-Master har lavet andre ting i Doom der virker umuligt fÞr. Listen er lang men f.eks. har han gennemfÞrt level 15 i Doom2 pÄ 100%. Noget der tog 24 Är fÞr nogen fik gjort. Pga. en nÊsten umulig hemmelig knap i spillet, der var anset som umulig at nÄ. Noget sÄ vildt at selv John Romero sagde tillykke.

Zero-Master mener selv at han var heldig flere steder som ved 17:30 og 1:17:20. Hvilket man ikke helt kan komme uden om.

Forside Fora Umuligt Doom Run

Currently, there are 0 users and 0 guests visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    NightBreaker
    Moderator
    • E-peen: 1,636

    Verdens bedste Doom spiller nogensinde? Hvem er bedst? Det er det evig spÞrgsmÄl. Hvordan bedÞmmer man hvem der er bedst i et spil. Er det hvem der ha
    [LĂŠs hele nyheden her: Umuligt Doom Run]

Viser 18 svar - 1 til 18 (af 18 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    ElSenator
    Rusher
    • E-peen: 579

    Jeg sidder og nÞrder lidt Game Done Quick engang imellem. Nogle af de der Doom speedrunners er sindssyge. Det er next-level stuff. Jeg kan godt huske den dag Romero postede angÄende 100% pÄ level 15.

    Og den fĂžrste video der, det er 100% stress i 2 timer og 45 minutter! 😀 Jeg kan nĂŠsten ikke holde ud at se pĂ„ det. Minder mig om bullet-spray spil, bare hvor man intet overblik har over hvor skud kommer fra.

    #2
    Emilsa
    Rusher
    • E-peen: 1,373

    Han mÄ have en sindsyg hukommelse

    #3
    NightBreaker
    Moderator
    #0 TrÄdstarter
    • E-peen: 1,636

    Han bliver ikke ramt ikke en eneste gang, hvordan kan det lade sig gĂžre. Det virker bare umuligt.

    #4
    WeezY
    Rusher
    • E-peen: 89

    INSANE… Zeor-Master er jo alt for vild. Hvordan er det muligt…

    #5
    Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 3,805

    Det giver ingen mening det der. Hvem I alverden kan holde koncentrationen i 2:45 og ikke blive ramt en eneste gang.

    #6
    Deadlights
    Rusher
    • E-peen: 1,430

    LĂŠg mĂŠrke til, der stĂ„r TAS i enden af videotitlen. Det betyder det er et tool assisted run. Dvs. et automatiseret run “bygget” af et menneske men styret af software.

    Han kan tage sig en lur imens han gennemfĂžrer banen.

    #7
    synchaoz
    Rusher
    • E-peen: 52

    Jep det er et TAS run, det er ikke real-time.

    TAS tillader bl.a. save-load-states og mange andre ting. I bund og grund spiller han banen igennem bid for bid, og hver gang han tager skade eller laver fejl, kan han “spole tilbage” undgĂ„ skaden via save-states, og sĂ„ i sidste ende fĂ„ en AI til at gengive alle hans “perfekte” inputs i demo replay format. Det er teknisk set ham der spiller, men det er et nĂžje programmeret run – han sidder ikke og gĂžr det der i real time. Det er absolut umuligt.

    Stadig et fedt run og uden tvivl en vanvittig omfattende indsats at lave et perfekt TAS run pÄ det crazy map.

    #8
    Emilsa
    Rusher
    • E-peen: 1,373

    #6 – Der lĂŠrte jeg noget nyt…. Det er krafteddermannemĂŠ nĂžrdet

    #9
    Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 3,805

    #6 Ah sĂ„ giver det mere mening 🙂

    #10
    WeezY
    Rusher
    • E-peen: 89

    #6 kendte godt mĂ„den, men viste ikke det hed TAS… 🙂
    Zeor-Master er jo stadig vanvid.
    https://www.speedrun.com/doom1#Episodes_1-3

    #11
    VxChemical
    Rusher
    • E-peen: 410

    IDDQD

    #12
    sunlock
    Rusher
    • E-peen: 52

    Gad vide hvordan det har kĂžrt pĂ„ en computer fra 1993…

    #13
    ElSenator
    Rusher
    • E-peen: 579

    #12, “KĂžrt” er nok sĂ„ meget sagt. 😀

    Jeg kan huske at jeg gamede Doom pÄ en gammel IBM PS2. Det var en af de maskiner hvor man skulle rode ret meget med autoexec.bat og config.sys for at fÄ det til at kÞre. Noget med en kommando som kunne flytte dele af systemet op i EMS, sÄ der var mere hukommelse til Doom. Jeg tror det kÞrte omkring 2-3 fps. Men det var stadig fedt!

    #14
    Nioxic
    Rusher
    • E-peen: 414

    #3 det er pga. trappen.

    han backtracker ogsÄ for at fÄ dem til at skyde derned, og sÄ gÄr han op igen, nÄr de skud de skÞd derop mod, da han var deroppe, har ramt.

    hvis det hele var en stor flad firkant, var han sgu nok dĂžd D:

    #15
    sunlock
    Rusher
    • E-peen: 52

    #13
    I 1995 havde jeg en DX4-120 med 4mb ram, den kunne godt trĂŠkke Doom. Jeg ved dog ikke hvordan den ville have kĂžrt med sĂ„ mange monstre. Jeg ejede dog ikke selv en pc tilbage i ’93, sĂ„ ved ikke helt hvordan landet lĂ„ dengang hvor Doom blev lanceret (jeg var kun 12 dengang). Jeg havde aldrig problemer med Doom og EMS/XMS, det var mest andre spil.

    #16
    synchaoz
    Rusher
    • E-peen: 52

    Jeg prÞvede mappet pÄ mit GZDoom + Brutal Doom setup med et 1080Ti gpu og jeg havde 0 fps i lÞbet af de fÞrste 10 sekunder. AltsÄ, legit 0 fps.

    #17
    StultusX2
    Rusher
    • E-peen: 2,043

    #15 486 DX4 120Mhz var/er rigeligt til DOOM(1993)* som i Ăžvrigt brugte/bruger(under DOS)extended memory og IKKE expanded memory.
    Med det sagt: Sidste bane i Doom 2 – endte med lysbilledshow her! MEN det var grundet kun 4MB RAM* :-O

    *35 billeder per sekund er jo MAX.

    *Plukkede derpÄ jordbÊr en hel sommerferie for at skrabe sammen til et 16MB RAM modul = 20MB RAM i alt = F-YEAH!?
    ..og jeg kunne ha’ stoppet ved 4MB mere.. Akke-ja, det var dengang Stultus’ lĂŠrte at mere RAM IKKE gĂžr hurtigere ;-D

    • Dette svar blev ĂŠndret 4 Ă„r, 1 mĂ„ned siden af StultusX2.
    #18
    VampiricEye
    Rusher
    • E-peen: 3,952

    #11 IDKFA

Viser 18 svar - 1 til 18 (af 18 i alt)
  • Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...