Jeg kommer lige med en update mere.
Jeg har fået svar på min biopsi af leveren, og den viser, at den ikke er synderen. Den har dog taget skade. Man har en skala fra 1-5 i ardannelse, og jeg ligger på en 2'er, så jeg skal ikke være alkoholiker eller blive så stor igen, som jeg var før. Tjek. Jeg må dog godt drikke alkohol en gang i mellem, f.eks. en aften i godt vennelag eller på Copenhell.
Så har jeg fået foretaget en CT af mit hjerte, fordi kardiologerne mente hjertet kunne være årsagen, da de opdagede en nedsat pumpefunktion, som kan give nogle symptomer som svimmelhed, hjertebanken, åndenød i forbindelse med motion og andre småting. Den får jeg svar på 6 Januar, men jeg har allerede fået svaret i MinSundhedsplatform, og det ligner lægerne mener det er hjertet der gør jeg optager væske.
Jeg var begyndt at tage på, og havde taget 15 kilo på, på små 14 dage, så Gastroenheden satte mig på vanddrivende medicin, så jeg kunne tabe mig igen, frem for at dræne mig igen og sætte mig tilbage i restitueringen.
Jeg er startet på arbejde igen, og selvom jeg pisker frem og tilbage på toilettet grundet det her vanddrivende, så er det gået godt. Jeg sidder stadig hjemme, men har en aftale om at jeg kommer ind en dag i næste uge når vi har team møde, og lige siger hej fysisk til folk. Det fortjener både de og jeg, når jeg har været væk så længe. Planen er stadig jeg fra Januar rykker ind på kontoret og sidder der fysisk.
Da jeg kun arbejder 9-13 hver dag, har jeg afmeldt min levering af mad fra kommunen. Så går jeg en tur når jeg er færdig med arbejde, og så forsøger jeg at lave noget mad om aftenen. Det kan være rugbrød, som noget let der bare lige skal på en pande. Ikke noget stort endnu. Jeg har lånt et smartwatch af Fisker, og de par gange jeg har haft muligheden viser den lige omkring 5000 skridt for sådan en tur. Der er dog en ulempe, har jeg fundet ud af. Når jeg har været ude og gå, og kommer hjem og skal op af trappen til 2. sal, føler jeg mig virkelig som en gammel mand. Det brænder i mine lår, og jeg kan dårligt komme op, men sådan er det at blive 46 åbenbart 🙂
Nu går vi ind i det nye år, og der kan jeg mærke jeg skal opleve ting. Jeg får en lejlighed af kommunen, fordi jeg er fysisk og psykisk handicappet, og det kan give mig noget ro i hovedet, at jeg kan adskille soverum fra opholdsrum, og hvis jeg er heldig kan jeg få mig et tv. Så sidder jeg bare foran en anden skærm, men det får mig væk fra computeren.
Jeg forsøger at leve mit liv godt, og komme ud og være social. Række ud til nogle af de mennesker jeg har forsømt, og tage ud til dem i deres hjem, i stedet for at "kræve" de skal komme til mig, fordi jeg ikke kunne komme rundt. Nu kan jeg komme rundt, så skal det udnyttes.
Jeg håber I får en dejlig jul derude, og at I får masser af tid med jeres familie. Julen er hjerternes fest. 🙂