https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/vilde-demonstrationer-nazikaos-i-tyskland-efter-hemmeligt-moede/10102705
Jeg læste godt om det før jul, og tænkte ikke så meget over det. Men, det lader til at Tyskland har "rystende planer om masseudvisninger af asylansøgere og 'ikke-integrerbare' statsborgere "
Der er folk, i Tyskland, der sammenligner det med nazistiske tendenser og et makabert tilbageblik på tiden før 2. Verdenskrig.
Jeg synes det er en farlig glidebane, og nu skal jeg passe på hvad jeg siger. Men, er det virkelig så slemt?
Jeg mener, hvis man flygter fra et land i krig, for at komme herop og parkere sig selv på en førtidspension, for traumer der er sket i ens hjemland, så synes jeg personligt, at det skal de have lov til. Dog skal de retur, når krigen er ovre og der er nogenlunde fred igen.
Jeg er med på at vi selv inviterede en bunke tyrkiske statsborgere i 70'erne, og de bidrog da også for det meste til samfundet.
Der hvor jeg synes filmen knækker, er der hvor man ikke bidrager. Jeg læste om en indvandrer, uden at nævne noget om nationalitet eller religiøst tilknytning, som var blind. Hun fik et fucking fleksjob og hjælper til at med skære grøntsager ud 10 timer om ugen, som jeg husker det.
Og så sidder der nogle, som kom hertil i 90'erne, som ikke kan snakke Dansk endnu.
Nu ranter jeg. Det skal jeg ikke. Jeg ville bare gøre opmærksom på hvad der sker nede i Tyskland lige nu 🙂
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0