VampiricEye skrev (#320):
#317 Så må jeg have misforstået dit oprør imod det, jeg skrev i #309. Fair nok, at du har truffet et valg, men så må du da også lige stå ved det bagefter.:) De fleste, der smider ROMs på hackede konsoller, har tyet til pirateri. Det kan vi vel hurtigt blive enige om. Derfor ville jeg bare nævne, at der er et lovligt alternativ, der er nemt tilgængeligt, hvis folk alligevel har en Switch. Det kan jo være, at dit oprindelige indlæg inspirerer folk til at ville spille noget Metroid.
Der hvor det for mig starter er at jeg skriver om nogle glimrende Metroid spil som jeg har spillet - hvilket er formålet med tråden, hvortil din første respons er at foreslå en for mig ringere løsning, fordi du antager at jeg "måske" har overskredet nogle regler som i øvrigt ikke har noget med dig at gøre - en løsning jeg på intet tidspunkt har spurgt om. Jeg opfatter attituden ("Du kunne have....") omkring dette både som bedrevidende og arrogant, men det må er selvfølgelig bare min OPFATTELSE, hvortil den må stå for egen regning - jeg vil ikke påstå at du er det :).
Jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor du har behov for denne del, men fred være med det. Når jeg derfor laver "oprør", i øvrigt et spændende ordvalg, er det fordi jeg ikke er tilhænger af at du forsøger at lege dommer over hvordan jeg spiller mine spil og jeg i øvrigt ikke skylder dig en redegørelse for dette. I min bog svarer det lidt til at forsøge at indhente fakturer på folks køb, eftersom der nu engang eksisterer butikstyve. Du kunne lige så vel havde bedt mig fremsende fakturaen på Hell is Us (PS5), da det jo "kunne være" at jeg havde leget butikstyv ift. spillet?
Jeg ved ikke hvad du mener med at jeg "har truffet et valg" og efterfølgende "skal stå ved det bagefter"? Mener du at jeg skal retfærdiggøre overfor dig at jeg har "truffet et valg" om at spille Metroid på min Mini og efterfølgende "skal stå ved det"? Jeg forstår ikke hvad du efterspørger - eller for den sags skyld hvorfor det optager dig HVORDAN jeg spiller Metroid? Kunne du ikke bare have talt Metroid og så være glad for at du spiller det på en måde som appellerer til dig?
Ift. "hvor meget" der er pirateri ift. Mini konsoller, så ved jeg det ikke. Jeg antager at du har ret i præmissen om at der er en stor del, men samtidig ved jeg også at Mini konsollerne appellerer til folk som ligeledes samler retrospil, hvortil det er muligt at der findes folk som smider ROMs på af spil som det har i forvejen, netop for at kunne anvende HDMI, Savestates, osv. Jeg er enig med at der formentlig foregår en masse pirateri ifm. ROMs generelt på tværs af platforme, som jeg også har nævn er det bare ikke noget jeg gider at bruge min tid på at lege politimand omkring, eftersom denne del hverken interesserer mig, samt at jeg ikke mener at folk måtte skylde mig en forklaring ift. hvordan de nu engang spiller deres spil. Jeg mener dog at man med fordel kan tænke sig om ift. at antage ulovligheder pr. default, hvis det er den rolle man ønsker at lege.
Det er helt fint at du nævner Switch løsningen, men når du præsenterer den som den "lovlige løsning", så bliver det bare ret sort / hvidt. Lidt som når Jehovas vidner omtaler egen trosretning som "sandheden", hvortil alt andet jo så pr. automatik så være "forkert".
Formålet med mit oprindelige indlæg er at inspirere folk til at forsøge sig med Metroid. Hvilken løsning de vælger må de dog selv finde ud af.