Forside Fora Off-topic JordbĂŠr 350g den nye 500g

• Dette emne har 12 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 3 mĂ„neder siden af VampiricEye.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    Snowball42
    Rusher
    • E-peen: 483

Shrinkflation. Skal i Bilka senere i dag, og ser de har jordbĂŠr til 25kr, men for 350gram. Det

Alle vil gerne slÄ sig op pÄ at vi skal spare pÄ emballage, hvorfor er det sÄ vi ser alle pakninger have mindre indhold. Det giver bare mere emballage.

At de stopper mindre i pakningerne gÞr jo ikke pludselig at jeg kan lave samme portion mad nÄr der er 100-200 gram mindre i en pakke kÞd. Suuuuk.

Jeg fik en Toms guldkaramel den anden dag, jeg svÊrger at det fÞltes som om de ogsÄ er skrumpet.

Giv mig nu normale pakkestÞrrelser tilbage, sÄ er det muligt at det ikke lyder billigt nÄr det i stedet for 25kr for jordbÊr bliver 35krish.. i stedet.

Rant off…

Viser 12 svar - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    RabidSquirrelX
    Rusher
    • E-peen: 1,008

Det er det samme med marabou nu sĂŠlger de jo 150g plader til det deres 200g plader engang kostede

Kamala
    Rusher
    • E-peen: 83

Shrinkflation.
    JordbÊr skal dog sÄ heller ikke kÞbes i Bilka. Herude pÄ landet hvor jeg bor, kan man som eksempel finde salg af jordbÊr sÄ. Mange steder, som ikke er et supermarked, men blot en vejbod. Og mit favoritsted har frilands jordbÊr og stadig 500g for 40kr mums.

MiNo
    Rusher
    • E-peen: 820

Jeg var forbi et sted, med bakker sÄ smÄ, at jeg troede det var en joke. Det har ikke vÊret mere end 10 -15 bÊr i.

3 for 120 kr…

Snowball42
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

#2 Vores lokale sted burde ogsĂ„ snart fĂ„ jordbĂŠr , og dem i haven har kun givet et par hĂ„ndfulde indtil videre. Min kone kan bare ikke gĂ„ forbi jordbĂŠr uden at kĂžbe dem med, sĂ„ jeg er helt enig med dig, jeg ved ogsĂ„ at selvom det ikke stĂ„r pĂ„ indkĂžbssedlen, sĂ„ ender vi med at fĂ„ jordbĂŠr med hjem. (Og Bilka pĂ„ en fredag … arrghhh)

#3 Det lyder sÄ godt nok ogsÄ som om man fÄr lov at betale for dem, shiiiit..

LyhneInc
    Rusher
    • E-peen: 178

Jeg har heldigvis en bondemand tÊt pÄ hvor jeg kan kÞbe nye danske kartofler, agurker og jordbÊr til en billig penge.

Det er insane hvad de koster i supermarkedet.

NightBreaker
    Moderator
    • E-peen: 1,703

Oksekþd og chokolade, samt kaffe. Det er bliver SÅ fucking dyrt. Det er helt crazy. isér oksekþd.

Jeg lĂŠst et sted at det ikke burde vĂŠre sĂ„ dyrt, men at alle bare har hĂŠvet priserne, ogsĂ„ selv om omkostning ikke er gĂ„et op, men faktisk lidt ned……

Men andre ord vi bliver rĂžv rendt….

FunteX
    Rusher
    • E-peen: 320

Det er totalt godnat hvad nogle fĂždevarer er kommet til at koste . . .

LyhneInc
    Rusher
    • E-peen: 178

Det er helt vildt – jeg er for fĂžrste gang begyndt at tĂŠnke pĂ„ hvad jeg smider i kurven nĂ„r jeg handler.

Kan ikke huske jeg, sÄdan, nogensinde har gjort det fÞr.

• Dette svar blev ĂŠndret 3 mĂ„neder, 1 uge siden af LyhneInc.
    Kimozabi
    Rusher
    • E-peen: 141

Siden 2022 har der vĂŠret en ret irriterende mulighed for supermarkederne til at teste, hvor meget de kan hĂŠve prisen.

De har vist desvĂŠrre opdaget, at hvis de alle sammen sĂŠtter priserne mere op, end inflationen krĂŠver… Ja, hvad har tĂŠnkt os at gĂžre ved det?

Der er no way, at 185g mĂŠlkechokolade fra Marabou simpelthen bare _skal_ koste 50 kr grundet inflation.

Snowball42
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

Vi har lige vÊret ude i forgÄrs og plukke jordbÊr, det kostede 25kr pr. halv kg. .

#9 og det er altid “Uhhh appelsin hĂžsten fejlede” hĂŠver priserne, “Kakao hĂžsten fejlede” hĂŠver priserne. “Rekord hĂžst af xyz” shrinflation for at holde prisen.

VampiricEye
    Rusher
    • E-peen: 4,078

Double post

• Dette svar blev ĂŠndret 3 mĂ„neder siden af VampiricEye.
    VampiricEye
    Rusher
    • E-peen: 4,078

Der er no way, at 185g mĂŠlkechokolade fra Marabou simpelthen bare _skal_ koste 50 kr grundet inflation.

Det er sgu efterhÄnden blevet dyrt at vedligeholde min overvÊgt.:(

Viser 12 svar - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...