- Dette emne har 1 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 30 minuter siden af Snowball42.
-
Emne
-
Jeg har netop taget lån i banken, og solgt alt ikke naglefast og har bestilt ram og disk til mit næste build. Jeg har også bandet en del over at jeg ikke fik købt stumperne da jeg købte grafikkort og CPU for snart 5 måneder siden.
Nuvel.
Om alt går godt, så kommer de sidste stumper inden for 5-7 dage og i fald det hele spiller, så vil jeg overveje om det skal en ny skærm til. Bare sådan for at omkostningsmaximere. Eller fejre den nye spand.
Primær grund, at få at få et flottere billede og især ægte sort.
Jeg har tidligere holdt mig fra OLED til PC, da det skulle være problematisk med tekst, og da maskinen skal bruges ca 50/50 til arbejde (meget tekst-tungt) og resten til spil, så kan jeg ikke have noget, som ikke er godt til begge dele.
Er der nogle som er så meget inde i sagerne, som kan pege mig i regning af hvilken paneltype, producent, model som jeg skal kikke efter, eller sørge for at undgå?
Jeg har en Asus PG279 IPS 27″ i dag. 1440p. Det har fungeret fint, og udgangspunktet er noget i ca samme størrelse og opløsning – lige så meget for at få maximal levetid ud af min nye spand. Jeg er ikke overbevist om, at jeg får andet end større strømforbrug og varme ud af at gå 4K. Og slet ikke i den størrelse. En moderart større skærm – hvis det findes – kunne dog godt bruges.
Jeg skal nok selv finde den eksakte model – så det råd der her efterlyses er helt up-to-date information om hvilke typer OLED skræme man vil have, hvis tekst skal stå fint, ud over de kvaliteter OLED bare har naturligt.
Jeg spiller absolut mest single player spil, og hysterisk framerates (alt over 120) er irrelevant for mig. Jeg kan ikke se/mærke forskel. Jeg spiller mest i et ret mørkt rum.
- Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...