Forside Fora Medier/Kunst/Kultur Film & TV Oscars 2022

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    VampiricEye
    Rusher
    • E-peen: 3,952

Skal I se det?

Jeg er i biffen som sĂŠdvanlig. Vi starter med at se Belfast her inden lĂŠnge.

Flugt er nomineret til 3 Oscars. Jeg krydser fingre for, at den snupper en enkelt, og jeg tror mest pÄ Bedste Dokumentar.

Jeg hÄber, at showet bliver bedre end sidste Är, hvor det var katastrofalt ringe. De forsÞger sig heldigvis med vÊrter efter et par Är uden.

Viser 10 svar - 61 til 70 (af 70 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    VampiricEye
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

#40 For lige at gĂžre det helt klart. Det var IKKE i orden, at Will tyede til vold. Og principielt bĂžr man kunne joke med alt, og verden ville vĂŠre et bedre sted, hvis alle altid var i stand til at grine af sig selv.

Men virkeligheden ser ofte lidt anderledes ud. Hvis man skal lave jokes, hvor man gĂ„r over en eller anden grĂŠnse (for nogen er det grĂŠnseoverskridende, nĂ„r der jokes med deres sygdom), sĂ„ skal man som minimum sikre sig, at joken er sjov. Jo lĂŠngere over grĂŠnsen, jo sjovere skal joken vĂŠre. Jeg har svĂŠrt ved at gĂžre mig til herre over, hvor langt over grĂŠnsen det her var for Jada. Men jeg kan da sige, at joken ikke var synderligt sjov. Det var formentlig den lavest hĂŠngende frugt, han overhovedet kunne have plukket. “Skaldet kvinde, GI Jane, dĂžhĂžhĂž”. Det er altsĂ„ ikke comedy pĂ„ hĂžjt plan, hvis du spĂžrger mig.:) Men retfĂŠrdiggĂžrer det, at Chris fĂ„r en flad? Nej, selvfĂžlgelig ikke.

I forhold til Ricky Gervais og Golden Globes, sÄ husker jeg heller ikke, at han skulle have joket omkring nogens sygdom. Han skÞd med spredehagl mod hele Hollywood i forhold til Epstein og Weinstein, og nÄr han eksempelvis kÞrte pÄ Mel Gibson, sÄ gjorde han det pÄ baggrund af, at Mel havde opfÞrt sig som en idiot. Det er noget andet end at joke med nogens sygdom. Igen, det havde da vÊret federe, hvis Jada bare kunne have grinet af joken, men det havde mÄske krÊvet, at Chris havde fundet pÄ en sjov joke.:)

Hvis der absolut skulle gÞres noget i situationen, sÄ burde Will have holdt sig til at rÄbe op. Ideelt set skulle han nok bare have kommenteret pÄ det i sin takketale eller have klaret det backstage efter showet.

Det er i Þvrigt mindblowing, at hele salen giver manden en stÄende ovation kort tid efter overfaldet. Det er imponerende, at alle Äbenbart var enige om, at han stadig skulle hyldes.

#60 Han klarede det fint, men jeg synes nu, at det er tydeligt, at han er rystet. Hvilket er fuldt forstÄeligt.

Drixx
    Rusher
    • E-peen: 385

Ja der jokes med sygdom, meeeeeen.. Hun lider af pletskaldethed.. Det er ikke cancer eller en anden sygdom hun stiller trĂŠskoene af..

VampiricEye
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

#62 Tja, for nogen (mÄske isÊr kvinder) betyder deres udseende en del, og sÄ kan det sikkert godt vÊre mentalt hÄrdt at vÊre tvunget til at vÊre skaldet.

The Razzies joker med Bruce Willis’ sygdom:

Jacques
    Rusher
    • E-peen: 554

Men hvor er Chris Rock for vild. Han tager sig ikke til kinden, han gÄr ikke ud bagved. Han er bare iskold, retter sig op og fortsÊtter showet som om der nÊrmest ikke skete noget.

Enig, takes it like a damn champ! Meget imponerende! 😀 Jeg tror, jeg var flþjet ud i kulisserne af det hammer slap.

hausner
    Moderator
    • E-peen: 888

#40 For lige at gĂžre det helt klart. Det var IKKE i orden, at Will tyede til vold. Og principielt bĂžr man kunne joke med alt, og verden ville vĂŠre et bedre sted, hvis alle altid var i stand til at grine af sig selv.

Men virkeligheden ser ofte lidt anderledes ud. Hvis man skal lave jokes, hvor man gĂ„r over en eller anden grĂŠnse (for nogen er det grĂŠnseoverskridende, nĂ„r der jokes med deres sygdom), sĂ„ skal man som minimum sikre sig, at joken er sjov. Jo lĂŠngere over grĂŠnsen, jo sjovere skal joken vĂŠre. Jeg har svĂŠrt ved at gĂžre mig til herre over, hvor langt over grĂŠnsen det her var for Jada. Men jeg kan da sige, at joken ikke var synderligt sjov. Det var formentlig den lavest hĂŠngende frugt, han overhovedet kunne have plukket. “Skaldet kvinde, GI Jane, dĂžhĂžhĂž”. Det er altsĂ„ ikke comedy pĂ„ hĂžjt plan, hvis du spĂžrger mig.:) Men retfĂŠrdiggĂžrer det, at Chris fĂ„r en flad? Nej, selvfĂžlgelig ikke.

I forhold til Ricky Gervais og Golden Globes, sÄ husker jeg heller ikke, at han skulle have joket omkring nogens sygdom. Han skÞd med spredehagl mod hele Hollywood i forhold til Epstein og Weinstein, og nÄr han eksempelvis kÞrte pÄ Mel Gibson, sÄ gjorde han det pÄ baggrund af, at Mel havde opfÞrt sig som en idiot. Det er noget andet end at joke med nogens sygdom. Igen, det havde da vÊret federe, hvis Jada bare kunne have grinet af joken, men det havde mÄske krÊvet, at Chris havde fundet pÄ en sjov joke.:)

Hvis der absolut skulle gÞres noget i situationen, sÄ burde Will have holdt sig til at rÄbe op. Ideelt set skulle han nok bare have kommenteret pÄ det i sin takketale eller have klaret det backstage efter showet.

Det er i Þvrigt mindblowing, at hele salen giver manden en stÄende ovation kort tid efter overfaldet. Det er imponerende, at alle Äbenbart var enige om, at han stadig skulle hyldes.

#60 Han klarede det fint, men jeg synes nu, at det er tydeligt, at han er rystet. Hvilket er fuldt forstÄeligt.

Det er helt skÊvt det der. Hvor langt man mÄ gÄ over grÊnsen uden at fÄ tÊv for det er da ikke afhÊngig af kvaliteten af joken (som jo iÞvrigt er super subjektivt).

Principielt set skal man kunne lave sjov med ALT pÄ en scene uden at risikere at fÄ tÊv. Man kan sÄ vÊlge:
    1. Ikke at se det/udvandre fra salen fordi man synes det er smagslÞst, uden moral, usjovt eller noget 3.. Er der nok der gÞr det er det ikke skide smart for en komiker der lever af et publikum. Jokes er kun sjove hvis der er nogen der gider hÞre pÄ dem.
    2. Tage til genmÊle. Bruge det samme vÄben som der er brugt mod en selv. Enten ved at lave jokes med modparten (det kunne Smith have gjort meget elegant ved sin egen tale) eller ved at udtrykke sin utilfredshed.

VampiricEye
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

Det er helt skÊvt det der. Hvor langt man mÄ gÄ over grÊnsen uden at fÄ tÊv for det er da ikke afhÊngig af kvaliteten af joken

Har du overhovedet lÊst, hvad jeg skrev? Jeg gÞr det klart flere gange, at vold selvfÞlgelig ikke er i orden i sÄdan en situation. Jeg er nÊrmest mindblown over, at du tilsyneladende har overset det.

Jacques
    Rusher
    • E-peen: 554

Det er helt skÊvt det der. Hvor langt man mÄ gÄ over grÊnsen uden at fÄ tÊv for det er da ikke afhÊngig af kvaliteten af joken (som jo iÞvrigt er super subjektivt).

Principielt set skal man kunne lave sjov med ALT pÄ en scene uden at risikere at fÄ tÊv. Man kan sÄ vÊlge:

1. Ikke at se det/udvandre fra salen fordi man synes det er smagslÞst, uden moral, usjovt eller noget 3.. Er der nok der gÞr det er det ikke skide smart for en komiker der lever af et publikum. Jokes er kun sjove hvis der er nogen der gider hÞre pÄ dem.

2. Tage til genmÊle. Bruge det samme vÄben som der er brugt mod en selv. Enten ved at lave jokes med modparten (det kunne Smith have gjort meget elegant ved sin egen tale) eller ved at udtrykke sin utilfredshed.

Ja, lés lige efter hvad VE skriver 🙂

BĂ„de VE og jeg forsĂžger egentlig bare at argumentere for den menneskelige faktor. Jeg gĂ„r jo altsĂ„ fx typisk heller ikke rundt og klasker alle, der er nederen overfor mig, en pĂ„ lampen 😀

Paybacktime
    Rusher
    • E-peen: 1,427

#67 Problemet med at “argumentere for den menneskelige faktor” er, at man i bedste fald ender med sĂ„dan en halvtriviel konklusion ĂĄ la “nogle gange gĂžr mennesker dumme ting” (det vidste vi ligesom godt i forvejen). I vĂŠrste fald ender man med i en eller anden grad at legitimere det der skete, fordi der jo var en grund til det (hvilket ogsĂ„ er en triviel konklusion; der er altid en grund, god eller ej).

Jeg kan bare grundlĂŠggende ikke se, at situationen har brug for nogle nuancer overhovedet. NĂ„r man har sagt, at Will Smith ikke skulle have gjort, hvad han gjorde, er der ingen grund til at fortsĂŠtte sĂŠtningen med et “men”.

VampiricEye
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

#68 Will Smith skulle ikke have brugt vold. Men det gjorde han. Og nÄr der sker ting, der ikke burde ske, sÄ er det da meget normalt at tage et kig pÄ konteksten. Skete det helt ud af det blÄ, eller var der sket noget, der pÄ en eller anden mÄde kunne forklare, hvorfor det skete? Selv hvis du tager noget som mord, sÄ er mord jo ikke bare mord uden nuancer. Der er alle mulige grader af det, der afhÊnger af konteksten. Det er Äbenlyst ikke i orden at myrde, men man tager stadig hÞjde for konteksten, nÄr man skal vurdere, hvor lidt eller hvor meget det ikke er i orden. SÄ nej, Will Smith skulle ikke have slÄet. Det er Äbenlyst. Men nÄr han gjorde det, sÄ ser jeg intet odiÞst i at forsÞge at forstÄ, hvordan han pÄ nogen som helst mÄde kunne nÄ frem til, at det var det rette at gÞre i den situation.

aff3
    Rusher
    • E-peen: 168
Viser 10 svar - 61 til 70 (af 70 i alt)
  • Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...