Forside Fora Politik/Samfund PrĂŠsidentvalg USA, 2024

Hvem bliver USAs prĂŠsident

You must be logged in to participate.
  • Harris
  • Trump
  • HĂ„ber pĂ„ Harris, tror det bliver Trump
  • HĂ„ber pĂ„ Trump, tror det bliver Harris
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 3,805

Vi kommer jo nok ikke uden om, at de skal vĂŠlge en ny prĂŠsident i USA.

I nat var der debat mellem Harris og Trump.

Trumps seneste pĂ„stand er sĂ„, at I migranter fra Haiti spiser katte… Yes, yes… ?

Nogen der sÄ debatten?

• Dette emne blev ĂŠndret 7 mĂ„neder, 3 uger siden af Cancerman.
Viser 30 svar - 61 til 90 (af 340 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    Deadlights
    Rusher
    • E-peen: 1,430

Jeg tror Harris vinder og at polls undervurderer, hvor mange kvinder der dukker op for at stemme. Folk bliver vrede, nÄr vigtige rettigheder tages fra dem.

Cancerman
    Head Rusher
    #0 TrÄdstarter

#59 Det er skrĂŠmmende sĂ„ dum den mand er/optrĂŠder – AltsĂ„ Trump, ikke Dave.

“I looks like he is jerking off two giraffes” ?

• Dette svar blev ĂŠndret 6 mĂ„neder, 2 uger siden af Cancerman.
    Cancerman
    Head Rusher
    #0 TrÄdstarter

#61 HÄber du har ret, men jeg er ved at blive rigtig nervÞs.

Birdm
    Rusher
    • E-peen: 178

Ouch, nu er Trump Äbenbart blevet bookmakernes favorit, endda forholdvis klart
    Er del kilder, men den her viser det meget fint https://www.realclearpolling.com/betting-odds/2024/president

Paybacktime
    Rusher
    • E-peen: 1,427

#63 Jeg ved egentlig ikke, om det har set decideret godt ud pÄ noget tidspunkt. 50/50 er stadig rimelig scary.

Bullit
    Rusher
    • E-peen: 72

Hvis Trump vinder, fÄr amerikanerne den president som de har fortjent. Hvis Kamala vinder er de heldige.

Emilsa
    Rusher
    • E-peen: 1,373

#66 – Hvis Trump vinder, kan man hĂ„be at det efterfĂžlgende cirkus og kaos fĂ„r EuropĂŠiske ledere til at nosse sig sammen, fĂ„ fingeren ud og de-linke Europa fra USA Ăžkonomisk og politisk. Man kan ogsĂ„ hĂ„be pĂ„ at USAs tĂ„betossede hensynken i stadig mere formĂžrket hĂžjrepopulisme og tech-bro centreret cirkus-totaltarianisme, provokerer os herovre til at vĂŠrne bedre om vores liberale vĂŠrdier

Paybacktime
    Rusher

Election Subversion 2024: Last Week Tonight with John Oliver

hqx
    Rusher
    • E-peen: 444

Ouch, nu er Trump Äbenbart blevet bookmakernes favorit, endda forholdvis klart

Er del kilder, men den her viser det meget fint https://www.realclearpolling.com/betting-odds/2024/president

Men er det sÄ fordi folk sÊtter mange penge pÄ det og derfor rykker odds sig eller fordi det rent faktisk er det de forventer sker?

RetardedWookie
    Rusher
    • E-peen: 247

#69 Mener at have lĂŠst at det er fĂžringer i svingstater, der er Ă„rsagen – desvĂŠrre.

hqx
    Rusher
    • E-peen: 444

#69 Mener at have lĂŠst at det er fĂžringer i svingstater, der er Ă„rsagen – desvĂŠrre.

https://www.nytimes.com/interactive/2024/us/elections/polls-president.html

Iflg dette har hun stadig fĂžring i svingstaterne – men forventningen er at det ikke er nok?

Personligt har jeg troet at Trumpeten vinder hele vejen, men hĂ„ber virkeligt ikke det sker – eller der bliver taget action inden han trĂŠder ind.

knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

Da jeg sĂ„ denne post, tĂŠnke jeg straks pĂ„ dig Cancerman. “Hitler, Stalin, Mussolini,” Det er bare om at kaste en masse pĂ„ vĂŠggen, og sĂ„ se hvad holder!
    Personligt er jeg lidt skuffet over at skribenten ikke ogsÄ fik smidt Mao ind der.

.

• Dette svar blev ĂŠndret 6 mĂ„neder, 1 uge siden af knekker.
    Cancerman
    Head Rusher
    #0 TrÄdstarter

#72 Jo tak. Men det var ikke det min sammenligning gik pĂ„. ??‍♂

Det gik pÄ, at Hitler ogsÄ skulle bruge 2 forsÞg fÞr, at han fik raget ubegrÊnset magt til til sig.

Men underoverskriften pÄ den artikel passer jo udmÊrket. Trump har jo netop bragt en ualmindelig kedelig retorik ind i amerikansk politik.

• Dette svar blev ĂŠndret 6 mĂ„neder, 1 uge siden af Cancerman.
    • Dette svar blev ĂŠndret 6 mĂ„neder, 1 uge siden af Cancerman.
    Paybacktime
    Rusher

#72 Den sammenligner netop ikke Trump med Hitler og co. Den sammenligner retorikken. Og der er et stort overlap; det er objektivt sandt, ikke et spĂžrgsmĂ„l om politiske holdninger. Du kan jo lĂŠse artiklen til en start, og ikke bare reagere pĂ„ hvad Elon skriver om den pĂ„ Twitter. Du ved, lave din egen research 😀

knekker
    Rusher

Men underoverskriften pÄ den artikel passer jo udmÊrket. Trump har jo netop bragt en ualmindelig kedelig retorik ind i amerikansk politik.

Trump er den stĂžrste shit talker, hehe. Den taktik havde han enorm success med mod “Crocked Hillary”.

Det gik pÄ, at Hitler ogsÄ skulle bruge 2 forsÞg fÞr, at han fik raget ubegrÊnset magt til til sig.

Jeg tror ikke Trump fÄr held til at Êndre pÄ konstitutionen, sÄ han kan fÄ den magt du taler om, der vil gÞre ham i stand til at sidde mere end 4 Är pÄ magten, det tror jeg heller ikke han er interesseret i. Jeg tror at eneste grund at Trump valgte at stille op for endnu en periode, er af ego grunde, da folk sÄ ikke lÊngere kan sige at hans fÞrste valgsejr, var ren held.
    Men lad os se tiden an, hvis du fÄr ret i at han gÞr noget meget grÊnseoverskridende forfÊrdeligt.

#72 Den sammenligner netop ikke Trump med Hitler og co. Den sammenligner retorikken. Og der er et stort overlap;

Trump er IKKE Hitler, lĂŠngere er den ikke.

Paybacktime
    Rusher

Trump er IKKE Hitler, lĂŠngere er den ikke.

Jeg er enig, og artiklen pÄstÄr heller ikke, at han er Hitler. Det handler om at han bruger det samme sprog. Og det er ret skidt. Noget alle indtil for meget kort tid siden havde vÊret enige om.

Paybacktime
    Rusher

Lewis Black med noget tough love til undecided voters:

Okay, det kan godt vĂŠre – som det bliver foreslĂ„et i kommentarerne – at nogle af de undecided voters i virkeligheden vil stemme pĂ„ Trump, men synes det er pinligt at sige pĂ„ TV. Men hvis man er amerikaner med stemmeret og stadig reelt ikke ved, hvad man skal stemme, er man en tĂ„be.

Cancerman
    Head Rusher
    #0 TrÄdstarter

Men hvis man er amerikaner med stemmeret og stadig reelt ikke ved, hvad man skal stemme, er man en tÄbe.

Dem er er mange af…

Jeg sÊtter ikke min lid til, at de stemmer fornuftigt. SÄ jeg hÄber stadig pÄ, at Cheeseburgerne og colaen lÞser det inden den 5.

Paybacktime
    Rusher

Mitch McConnell er kommet pÄ bedre tanker. Burde dog nok vÊre sket for efterhÄnden nogle Är siden.

McConnell says ‘MAGA movement is completely wrong’ and Reagan ‘wouldn’t recognize’ Trump’s GOP

knekker
    Rusher

Der udkom et langt podcast imellem Joe Rogan og Trump igÄr. Rogan opsummere stort set det jeg har gÄet og sagt her i trÄden om hvorfor folk stemmer Trump. Han er et kÊmpe ego menneske, men i det mindste er han autentisk og lader sig ikke kue, man ved hvor man har ham. Kamala derimod er blot en puppet der 100% styres af sit shady bagland.
    En skam Trump er pro olie industrien samt der er en god chance for at Trump vil lade Rusland slippe afsted med noget af Ukraine, for at fÄ fred.

• Dette svar blev ĂŠndret 6 mĂ„neder siden af knekker.
    -dut-
    Rusher
    • E-peen: 1,404

#80 hvad mener du med at “man ved hvor man har ham”? Den ene dag gĂ„r hans tanker i vest, den nĂŠste dag gĂ„r de i Ăžst. Han er totalt utilregnelig og psykopatisk. Han er indbegrebet af at vĂŠre 100% i det for at pynte pĂ„ sig selv, og er totalt ligeglad med konsekvenser og det amerikanske folk generelt.

Deadlights
    Rusher
    • E-peen: 1,430

Rogan interviewet var decideret pinligt. Et 3 timer langt handjob til Trump hvor han pÄ intet tidspunkt holdt Trump op pÄ de mange lÞgne. Han promoverede endda flere gange selv de grinagtige narrativer.

• Dette svar blev ĂŠndret 6 mĂ„neder siden af Deadlights.
    knekker
    Rusher

Jeg synes det kun var stĂ„krummende de tider hvor han begynder at beskrive ligegyldige ting, han laver sĂ„ meget fyld pĂ„ ting der kunne ha’ vĂŠret sagt pĂ„ 1/20 af tiden og hvordan han konstant pronoverede sig selv. Men det har ikke sĂ„ meget med min pointe at gĂžre. Min pointe var at han ofte taler direkte ud af hjertet, ogsĂ„ nĂ„r det er bullshit det han siger, modsat demokraterne, hvor alle taler og holdninger er nĂžje skribtet, hvilket gĂžr det umuligt at finde ud af hvem personen og deres holdninger egentlig er.

Rogan gik rigtig nok ikke i kÞdet pÄ Trump som f.eks Fox gjorde mod Kamala, der virkelig udstillede hendes inkompetence, men han bragte dog nogle vigtige kontroversielle emner op, for at lade Trump forklare sig.

Rygterne siger at Rogan var i forhandlinger med Kamala om et podcast med hende ogsÄ, men at det ikke blev til noget fordi Rogan ikke kunne acceptere nogle af de betingelser og regler som demokraternes aparatus krÊvede.

Paybacktime
    Rusher

Kamala derimod er blot en puppet der 100% styres af sit shady bagland.

Det hĂŠvder Elon Musk godt nok, men hvis man bare ukritisk gentager, hvad man har fĂ„et at vide er rigtigt, er man sĂ„ ikke, hvad den side plejer at kalde “et fĂ„r”? ?

knekker
    Rusher

Det hĂŠvder Elon Musk godt nok

I trĂ„den “trump kendt skyldig”, lavede jeg en post i Maj mĂ„ned, hvor jeg allerede der, var inde pĂ„ emnet om prĂŠsidenten styres af sin stab. Det er fĂžrste gang jeg hĂžre samme holdning fra Elon fra hans event forleden.

Jeg tror du forveksler “et fĂ„r” med simpel enighed om hvad der foregĂ„r.

Cancerman
    Head Rusher
    #0 TrÄdstarter

Jeg kan ikke se problemet i, at Harris har folk i baglandet.

TvĂŠrtimod er det skrĂŠmmende, at Trump pĂ„ ingen mĂ„de lytter til nogen i baglandet – altsĂ„ mĂ„ske ud over Musk.
    Ellers sÄ gÞr han bare som det passer ham.

knekker
    Rusher

Normalt er det sÄdan at folk har stemt pÄ den prÊsident de vil have, med forventning om at det sÄ ogsÄ er den person der leder landet, og ikke en svag Marionette som Kamala, hvor det er andre ukendte magtfulde folk i baggrunden som trÊkker i trÄdene.

Trump har ogsÄ taget en stor del stÞttepenge fra olie industrien, sÄ dem lytter han helt sikkert ogsÄ til, men pga hans store ego, sÄ lader han sig ikke kue nÊr sÄ let.

Paybacktime
    Rusher

#85 Ah – du har “lavet din egen research”.

Problemet med den slags store, konspiratoriske pÄstande er, at du bliver nÞdt til at stole pÄ en rÊkke kilder, som nÊppe kan tÄle en kritisk gennemgang.

Tag pĂ„ den anden side pĂ„standen “Trump er uegnet som prĂŠsident”. Den eneste kilde, du behĂžver, er manden selv. Du behĂžver ikke stole pĂ„ nogle FAKE NEWS LIBERAL MEDIA!!! – bare lyt til hvad der kommer ud af hans mund.

To meget forskellige situationer.

knekker
    Rusher

Den eneste kilde, du behĂžver, er manden selv.

Ah ligesom hendes egen optrĂŠden?

Og hvem kan glemme denne perle, hvor hun griner hysterisk af sin egen joke om at vĂŠre en kĂŠlling.

Er det denne her dulle, du mener er egnet til at lede verdens mest magtfulde nation?
    Som jeg har sagt mange gange fĂžr, valget er imellem pest og kolera.

Cancerman
    Head Rusher
    #0 TrÄdstarter

#89 Kamala er pÄ ingen mÄde perfekt

Hvor mange 1000 eksempler kan vi finde hvor Trump lyver, sviner folk, kalder folk Þgenavne, er direkte usympatisk eller slet og ret bare fremstÄr som en komplet idiot?

Trump er et helt igennem forfÊrdeligt menneske og man skal sgu vÊre nogen speciel, hvis man stemmer pÄ en mand der konstant lyver, er dÞmt forbryder osv. osv. osv.

Viser 30 svar - 61 til 90 (af 340 i alt)
  • Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...