Forside › Fora › Penge og Ăžkonomi › To Elbil eller not?
- Dette emne har 326 svar og 43 stemmer, og blev senest opdateret for 3 Är, 3 mÄneder siden af Shiu.
-
Oprettet afEmne
-
08/10/2021 kl. 15:24 #0
Mart33N
Rusher- E-peen: 358
Hej.
2 benzinbiler.
5.100 i afdrag pr. mÄned + 850 pr. mÄned til afgift + 5.200 i brÊndstof pr. mÄned + 1.500 i forsikring pr. mÄned = Nas!
Service og rep ikke inkluderet.
Jer der har elbil, vil i ikke dele hvilken i har, hvad det koster jer i afdrag og hvad strĂžmmen lĂžber op i? som jeg lige ser det har jeg sgu nĂŠsten rĂ„d til at have to teslaer…
-
Oprettet afEmne
-
ForfatterSvar
-
25/10/2021 kl. 18:22 #181
Ghidora
Rusher- E-peen: 1,408
Ukomfortabel? Det er ikke just det folk brokker sig over nÄr de klager over Tesla, faktisk er du den fÞrste som nÊvner det =)
Ride comfort har aldrig vĂŠret model 3 og y’s stĂŠrkeste sider.
25/10/2021 kl. 19:18 #182sortsovs
Rusher- E-peen: 30
#181 Ahhhhhh, er det ikke lidt en firkantet mÄde at se tingene pÄ?
TMY er elendig nÄr vi snakker bump, huller i vejen, indkÞrsler osv.
Men alle andre steder er âride comfortâ superb.
Og sÄ har Hertz ogsÄ lige vÊret ude og svinge kortet.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-10-25/hertz-said-to-order-100-000-teslas-in-car-rental-market-shake-up25/10/2021 kl. 20:35 #183Cancerman
Head Rusher- E-peen: 3,805
TMY er elendig nÄr vi snakker bump, huller i vejen, indkÞrsler osv.
Eh, det er jo ogsÄ lige prÊcist der, at man fÄr bevist hvor komfortable bilen er?
Det er jo ikke pĂ„ en lige, nyasfalteret vej man finder ud af hvordan en bil kĂžrer đ
25/10/2021 kl. 22:44 #184Johbe
Rusher- E-peen: 131
TMY er kendt for at man pisser blod efter at have kÞrt pÄ en ujÊvn vej, eller veje med fartbumper.
26/10/2021 kl. 08:16 #185TabascoPreben
Rusher- E-peen: 89
#180 Knekker, har du nogensinde kĂžrt en Tesla, eller nogen af dens konkurrenter?
26/10/2021 kl. 12:49 #186TFlashman
Rusher- E-peen: 1
Tesla fanboy her – jeg har Ăžnsket mig en Tesla siden 2013 men ikke haft rĂ„d, sĂ„ mit bidrag KAN vĂŠre en smule farvet.
Jeg har de sidste par Är kÞrt 3 forskellige Ford Mondeo (2 med Powershift gearkasse), en BMW 320i, en BMW 320d mild hybrid samt en Skoda Octavia stationcar (150HK m. 7trins DSG)
For 3 uger siden fik jeg en Model 3 LR som firmabil og den er sjovere at kĂžre i en alle dem jeg har prĂžvet indtil nu.
Affjedringen er sportslig til decideret hÄrd, sÄ hvis man bor en kilometer ud af en markvej fÄr man nok rystet sine knogler.
Til gengĂŠld er den noget af det fedeste i et sving, og med 4-hjulstrĂŠk, 365 heste og masser af moment der kommer samme sekund man trykker er det hylende skĂŠgt. Jeg mosede i fredags en BMW M535 ved lyskryds to gange – manden havde ikke en chance.Er den praktisk?
Ikke nĂŠr sĂ„ praktisk som en Skoda Octavia stationcar – seriĂžst, Skodaen er et godt kĂžb. SeriĂžst, Tesla, I mĂ„ gerne kopiere de totalt awesome bagagerumskroge der er i Octavia’en. Bagagerummet foran er perfekt stĂžrrelse til to indkĂžbsposer.Kan den kĂžre langt?
400 KM vil vĂŠre realistisk hvis man undlader at ydmyge alle BMW’erne man mĂžder (ja-ja, jeg ved godt de kan tage mig pĂ„ toppen, men er dog ikke villig til at kĂžre over 200 km/t og miste kĂžrekortet).Bilen stĂ„r fuldt opladet, opvarmet og klar til mig hver morgen kl. 7:45 med en opgivet rĂŠkkevidde pĂ„ 450 km. Det er rigeligt til at komme til Aalborg MEN hvis det er noget man skal flere gange om ugen sĂ„ skal man nok overveje om det er det rigtige. Molslinien har dog hurtigladere ved deres havne, samt gratis ladning til Business Blueclass kunder, sĂ„ der kan man fĂ„ ladet bilen nĂŠsten fuldt op inden man kommer i havn.
Ved en Tesla supercharger kan jeg i Ăžvrigt fĂ„ 150 KM pĂ„ batteriet pĂ„ 10-12 minutter – ikke sĂ„ bekvemt som at tanke en benzin bil, men jeg kan se netflix pĂ„ skĂŠrmen mens jeg venter.Byggekvalitet?
Min er bygget i Kina, og jeg er endnu ikke lÞbet pÄ nogen fejl eller mangler. Heller ikke store eller ulige mellemrum mellem paneler. SÊderne skal passe ekstra pÄ pÄ bagsÊdet, da jeg har barnesÊder og de sÊtter nogle mÊrker. Jeg har lagt et hÄndklÊde imellem for at passe pÄ dem. Jeg har ikke kÞrt med lÊdersÊder fÞr sÄ jeg ved ikke om det er normalt.Udstyr?
Whaam Baam Teslacam (pÄ youtube). Dashcam er standard + sentry mode. Varme i rat og alle 5 sÊder. 3 bakkameraer. Automatisk indstilling af ladetider og opvarmining af bilen inden man skal af sted. Adaptiv fartpilot og autopilot. Snart kommer (angiveligt) automatisk parkering leveret som softwareopdatering. ElsÊder til bÄde fÞrer og passager foran. FÞrer profiler der automatisk indstiller rat og sÊde. Skydespil, bilspil, netflix, youtube m.m. indbygget.
Synes faktisk man fĂ„r en del for pengene.I mĂ„ drage jeres egne konklutioner – ovenstĂ„ende er bare min oplevelse. Bedste bil jeg har haft (til mit behov).
26/10/2021 kl. 17:05 #187Retep
Rusher- E-peen: 3
Jeg er elbil ejer og har vĂŠret det i lidt over to Ă„r. Der er ikke helt sjĂŠldent folk spĂžrger om hvorvidt eller ej det er en rentabel erstatning for en “normal” bil og efterhĂ„nden er mit svar altid fĂžlgende:
Har du mulighed for at oplade hjemme? Hvis ja: KĂžb nu. Vent ikke, men NU!
Har du ikke mulighed for at oplade hjemme: Vent. Det er det vilde vesten at oplade ude pĂ„ vejene. Det er muligvis plausibelt at gĂžre hvis du lyster at bruge tid og energi pĂ„ det, men det tvivler jeg pĂ„ Hr og Fru Hansen gider.Og her kommer sĂ„ undtagelserne: Hold dig vĂŠk hvis du kĂžrer 300km eller lĂŠngere om dagen, tager meget til udlandet (i din elbil) eller elsker at tage til Tyskland og tĂžmme butikkernes indhold ned i din trailer. De fleste elbilers rĂŠkkevidde halveres med anhĂŠnger pĂ„ – somme tider mere, afhĂŠngig af anhĂŠngerens vĂŠgt.
BemÊrk jeg ikke har erfaringer med Tesla. Det er meget muligt at deres supercharge netvÊrk er pÄlideligt og hurtigt, men jeg har ingen erfaring med det.
Jeg ved at e-on og Clever er langt fra at vĂŠre imponerende, selv hvis du skulle vĂŠre heldig nok til at kunne opstĂžve en ledig DC lader.
Ionity er muligvis gode, men deres priser virker nÊrmest skabt til at skrÊmme kunder vÊk. De hÊvede deres priser fra cirka 2kr/kWh til 6kr/kWh for et par Är siden og siden da ser jeg aldrig en bil stÄ til opladning hos dem lÊngere, i modsÊtning til fÞr. Som et plaser pÄ sÄret har Ionity dog for nyligt indfÞrt et abonnement! Det er struktureret sÄledes at heldige du, for kun 1700kr om mÄneden, fÄr lov til KUN at betale cirka 2,5kr/kWh for strÞm hos dem! Jeg ved ikke hvad Ionity tÊnker pÄ, men det kan nÊppe vÊre rekvirering af kunder.26/10/2021 kl. 17:24 #188JesperBlomkaal
Rusher- E-peen: 375
#187 Mht. Tesla, sÄ er det en hel anden verden.
Jeg har frĂŠset Europa rundt, bĂ„de i vores Tesla og i vores anden elbil… det kan slet ikke sammenlignes… som du skriver det er det rene vilde vesten med de Ăžvrige… primĂŠrt pga. idiot taxier der langtidsparkerer pĂ„ opladere osv… jeg bliver helt rasende nĂ„r jeg sidder i konens bil og skal lade.
26/10/2021 kl. 17:57 #189knekker
Rusher- E-peen: 1,073
jeg bliver helt rasende nÄr jeg sidder i konens bil og skal lade.
Kommer det udtryk i at du ogsÄ bidder i din kones ret? =D
26/10/2021 kl. 21:26 #190JesperBlomkaal
Rusher- E-peen: 375
#189 Nej jeg har ingen tĂŠnder eller arme desvĂŠrre. Men jeg dytter lĂžs med min nĂŠse.
27/10/2021 kl. 02:10 #191Canis_lupus
Rusher- E-peen: 970
Well , jeg bliver anklaget for at vĂŠre Tesla fanboy, hvilket jeg nok er en lille smule. Men hvis jeg skal citere min ven, som jeg kĂžrte til Italien med i min Model 3..
* Min kammerat har stort set kun kÞrt sportsvogne gennem de sidste 20 Är *
Hans holdning til Model 3 var, âdette er en af de mest behageligste biler jeg har kĂžrt lĂŠnge, og det er ogsĂ„ en af de nemmeste biler jeg nogensinde har kĂžrtâ.Han overvejer iĂžvrigt pĂ„ det kraftigste at kĂžbe en Model 3.
- Dette svar blev Êndret 3 Är, 6 mÄneder siden af Canis_lupus.
27/10/2021 kl. 07:02 #192Johbe
Rusher- E-peen: 131
Nu er sportsvogne jo heller ikke kendte for at vÊre hverken komfortable eller nemme at kÞre. SÄ ikke underligt at han ser TM3 som vÊrende bedre end dem pÄ en langtur.
27/10/2021 kl. 07:44 #193Noztra
Rusher- E-peen: 225
Man hĂžrer aldrig en ejer af en Tesla sige han er super glad for sin M3/MY, men synes xyz er irriterende eller hans gamle Mercedes havde bedre komfort eller var bygget bedre.
Det er altid noget lign at min M3/MY perfekt, er hurtigere end Porsche, mere komfortable end en S-klasse, bedre bygget end en BMW, har bedre materialer end Bentley og nÄr alt kommer til alt billigere end en VW Up.
Som tidligere skrevet sÄ laver Tesla rigtig gode biler og teknologien bag er helt fantastisk. Men mange bliver virkelig ogsÄ fanget i hypen og kan ikke se en smule objektivt pÄ det og vÊre Êrlige omkring fejl/mangler.
Er Tesla blevet bedre ang. kvaliteten pĂ„ deres biler? Helt bestemt. Biler i dag er 400% bedre end dem der blev leveret for nogle fĂ„ Ă„r tilbage. Er de pĂ„ hĂžjde med de andre “legacy” mĂŠrker? Nej ikke endnu, men de er godt pĂ„ vej og tror ikke der gĂ„r lĂŠnge fĂžr de er det. Men stop nu med at snak om Tesla som det er Messiah og kan alt/bedre end alt andet.
Tak. đ
- Dette svar blev Êndret 3 Är, 6 mÄneder siden af Noztra.
27/10/2021 kl. 08:28 #194Mart33N
Rusher#0 TrÄdstarter- E-peen: 358
KÞreglÊde gÞr meget for vurderingen af en bil. Ofte sÄ meget, at meget andet bliver ligegyldigt. Dér har du din hype og fanboykultur.
Personligt er jeg ligeglad med om min bil er bygget af bambus og utĂŠt i regnvejr hvis den kan rykke fra alt og alle- og jeg bryder mig ikke engang om at kĂžre stĂŠrkt.
Jeg er glad for min Mercedes CLS350 med 300+ HK, men det er jeg ikke i lige sĂ„ hĂžj grad efter at have planket pedalen i en Tesla Model 3 Standard Range+. KĂŠft det var rĂžvsygt at komme tilbage i min egen bil bagefter đ
27/10/2021 kl. 09:09 #195knekker
Rusher- E-peen: 1,073
#194 Jeg kunne ikke have sagt det bedre. Jeg vil blot gentage Martins pointe. NÄr folk kÞre i en bil der vÊkker glÊde i at kÞre bil igen, sÄ bliver disse folk ogsÄ villige til at se igennem fingre af fejl som ikke er lige sÄ vigtig.
Mhs til komfort i TMY, sĂ„ kommer den pt med 19″ hjul med normal fjedre. Der spekuleres i at Giga Berlin mĂ„ske vil stoppe air suspension i deres biler, samt at jeg kommer til at vĂŠlge 18″ hjul. Disse 2 ting kommer til at hĂžjde komforten, nĂ„r air suspension kan justere sig alt efter om du kĂžre pĂ„ motorvejen eller i byen og 18″ hjul, giver mere dĂŠk som absobere bump pĂ„ vejen.
27/10/2021 kl. 10:03 #196Cancerman
Head Rusher- E-peen: 3,805
#193 Amen
#194 Spekulationer er der nok af og det er fint nok.
Men hver gang Tesla bliver kritiseret, sĂ„ har du en eller anden spekulation om, at det bliver lavet om lige om lidt. đJeg vil da hĂ„be for Tesla, at de gĂžr luftundervogn optional, det er en helt anden pris og en helt anden vedligeholdelsespris, nĂ„r man sĂŠtter luftundervogn pĂ„ en bil.
Nu har jeg nÊr inspiceret 3 M3er inden for den sidste uge og konklusionen er rimelig klar: LÊkker bil, men kvaliteten er ikke pÄ hÞjde med min Mercedes.
Det kommer ikke til at have indflydelse pÄ, om konen kÞber en M3, men samlekvaliteten er bare ikke den samme. Det stÄr specielt skidt til udvendigt hvor samlinger varierer,mellemrum er for store mv.
Men! Det er stadig en dejlig bil, men man kan godt se, at de ikke har bygget biler i 70 Ă„r. Men mĂ„ske det hjĂŠlper med en fabrik i Tyskland đ
27/10/2021 kl. 11:16 #197Johbe
Rusher- E-peen: 131
Der hvor kĂŠden hopper af for mig, er de problemer der opleves med Tesla bilerne.
Kvalitet i samlinger. Ja, dette fikses af Tesla hvis blot man kontakter dem, men dette burde ikke finde sted i biler til den pris.
-Fugt/vand i lygter.
-Manglende, eller forkert monterede, gummilister ved vinduer (set en del opslag pÄ FB omkring dette)
BagsmÊk pÄ 2021 TM3 har kun en motor, hvorfor den trÊkker skÊvt. Dette resulterer i maling der skaller af, og bagsmÊk der ikke kan lukkes ordentligt.-Maling er dÄrlig pÄ bilerne. EN hulens masse opslag der fotodokumenterer af maling skaller af pÄ bestemte steder pÄ bilerne.
-Automatiske vinduesviskere er ekstremt ustabile i deres funktion.
-Autopilot er ustabil i sin funktion. Har set mange opslag hvor folk oplever at den, pludseligt, foretager kraftig opbremsning uden grund.
-Automatiske forlys er ustabilt, da den ikke kan skelne mellem biler og skilte.
-Navigation er ‘dum’, og kan ikke arbejde med waypoints.
-Folk oplever at bilen falder i sĂžvn, og ikke kan vĂŠkkes uden man nulstiller bilen helt.
-Tesla app mister funktioner i tide og utide i forbindelse med OTA opdateringer.
-NakkestÞtter bliver Þdelagt af at man har hÄrprodukter i sit hÄr, og hvilker hovedet pÄ dem. (fotodokumenteret i flere opslag pÄ FB)
Jeg kan blive ved.
Det er simpelthen IKKE acceptabelt. I specielt ikke i en bil til den bil, der bryster sig af at vĂŠre et premium mĂŠrke.
Bilenerne kÞrer helt fantastisk (bortset fra hÄrd undervogn), og de er SYGT hurtige. Dette er dog ikke nok (for mig) til at kunne se igennem fingre med alle de andre udfordringer der er med bilerne.
Minder mig om den tid hvor jeg kÞrte Alfa Romeo. De biler var fÊnomenale, nÄr alt virkede. Det var dog blot ofte der var problemer af en eller anden art med dem.
Tesla er sublime, nÄr det kommer til den elektriske drivline, men rendyrkede amatÞrer nÄr det kommer til den generelle kvalitet af bilerne.
Ville rigtig gerne have haft en i denne omgang, men kan simpelthen ikke fÄ mig selv til at smide penge efter en Tesla, som de er nu.
27/10/2021 kl. 12:00 #198Ghidora
Rusher- E-peen: 1,408
Der hvor kĂŠden hopper af for mig, er de problemer der opleves med Tesla bilerne.
Kvalitet i samlinger. Ja, dette fikses af Tesla hvis blot man kontakter dem, men dette burde ikke finde sted i biler til den pris.
-Fugt/vand i lygter.
-Manglende, eller forkert monterede, gummilister ved vinduer (set en del opslag pÄ FB omkring dette)
BagsmÊk pÄ 2021 TM3 har kun en motor, hvorfor den trÊkker skÊvt. Dette resulterer i maling der skaller af, og bagsmÊk der ikke kan lukkes ordentligt.-Maling er dÄrlig pÄ bilerne. EN hulens masse opslag der fotodokumenterer af maling skaller af pÄ bestemte steder pÄ bilerne.
-Automatiske vinduesviskere er ekstremt ustabile i deres funktion.
-Autopilot er ustabil i sin funktion. Har set mange opslag hvor folk oplever at den, pludseligt, foretager kraftig opbremsning uden grund.
-Automatiske forlys er ustabilt, da den ikke kan skelne mellem biler og skilte.
-Navigation er ‘dum’, og kan ikke arbejde med waypoints.
-Folk oplever at bilen falder i sĂžvn, og ikke kan vĂŠkkes uden man nulstiller bilen helt.
-Tesla app mister funktioner i tide og utide i forbindelse med OTA opdateringer.
-NakkestÞtter bliver Þdelagt af at man har hÄrprodukter i sit hÄr, og hvilker hovedet pÄ dem. (fotodokumenteret i flere opslag pÄ FB)
Jeg kan blive ved.
Det er simpelthen IKKE acceptabelt. I specielt ikke i en bil til den bil, der bryster sig af at vĂŠre et premium mĂŠrke.
Bilenerne kÞrer helt fantastisk (bortset fra hÄrd undervogn), og de er SYGT hurtige. Dette er dog ikke nok (for mig) til at kunne se igennem fingre med alle de andre udfordringer der er med bilerne.
Minder mig om den tid hvor jeg kÞrte Alfa Romeo. De biler var fÊnomenale, nÄr alt virkede. Det var dog blot ofte der var problemer af en eller anden art med dem.
Tesla er sublime, nÄr det kommer til den elektriske drivline, men rendyrkede amatÞrer nÄr det kommer til den generelle kvalitet af bilerne.
Ville rigtig gerne have haft en i denne omgang, men kan simpelthen ikke fÄ mig selv til at smide penge efter en Tesla, som de er nu.
Ja det er prĂŠcis den slags problemer som man skal kunne leve med.
Ham der byttede sin Model 3 til en ID.3 havde bla. problemer med lister pÄ dÞrene. Tesda bad ham overfÞrer ex. antal tusind kroner for at kigge pÄ det og hvis det viste sig at vÊre inden for garantien ville han fÄ pengene tilbage???
Hvad fanden er det for noget?
27/10/2021 kl. 14:11 #199Noztra
Rusher- E-peen: 225
#198 Jeg har faktisk hĂžrt/lĂŠst at Teslas service skulle vĂŠre ret god? Og at ting skulle blive fikset ret hurtigt og uden de store problemer.
27/10/2021 kl. 14:57 #200sortsovs
Rusher- E-peen: 30
#198 Tror at din ven er lidt af en lystlĂžgner.
Tesla opgiver alle deres reparationer/service med en pris. Denne pris bliver sÄ reguleret til 0,- hvis det er en garanti sag.
Alt dette fremgÄr via. Deres App under service.
27/10/2021 kl. 16:16 #201Mart33N
Rusher#0 TrÄdstarter- E-peen: 358
Jeg synes kabinen i en M3 er rÞvsyg og uinspirerende, men det er alt sammen ligemeget nÄr fÞrst accelerationen sparker ind og konen bliver banket tilbage i sÊdet.
Det er godt tÊnkt, nÄr nu man ryger hash og vil bygge biler som gerne skal have ensartede og tÊtte samlinger
27/10/2021 kl. 17:18 #202Johbe
Rusher- E-peen: 131
Allan Hansen, en af Danmarks stÞrste forhandlere af luksus biler, vil ikke lÊngere tage Tesla i bytte ved bilhandler, da de er blevet trÊtte af den mÊngde ting der skal fikses pÄ bilerne, bÄde fÞr, og efter de er handlet videre.
27/10/2021 kl. 21:18 #203Ghidora
Rusher- E-peen: 1,408
#198 Tror at din ven er lidt af en lystlĂžgner.
Tesla opgiver alle deres reparationer/service med en pris. Denne pris bliver sÄ reguleret til 0,- hvis det er en garanti sag.
Alt dette fremgÄr via. Deres App under service.
Han endte med at tabe ca. 50.000 pÄ bilen pÄ omkring 6 mÄneder, sÄ tror skam ikke han lyver ?
Om der sÄ ogsÄ har vÊret andre Ärsager til han skiftede bilen ud ved jeg ikke.
27/10/2021 kl. 22:02 #204sortsovs
Rusher- E-peen: 30
#203 Siger ikke at din ven ikke har tabt penge (Bil er sjĂŠldent en god investering).
Men at Tesla skuâ forlange en âdown paymentâ, skal han lĂŠngere ud pĂ„ landet med.
Tesla giver et overslag pÄ hvad en evt. reparation koster, som efterfÞlgende bliver reguleret til 0,- hvis det viser sig at vÊre en garantisag.
27/10/2021 kl. 22:14 #205Canis_lupus
Rusher- E-peen: 970
Ham der byttede sin Model 3 til en ID.3
LMAO! Jeg har virkelig svÊrt ved at tro pÄ det Men ok ja, nogen mennesker fortrÊkker bare en mindre bil med:
* dÄrligere range
* kolossalt elendigt batteri forbrug
* dÄrligere ladenetvÊrk
* dÄrligere og langsommere infotainment system
* dÄrligere navigation
* dÄrligere lyd (teslas var designet af tidligere B&O ingeniÞrer
* dÄrligere selvkÞrende egenskaber og autopilot system
* mindre baggage plads.Mht
*havde bla. problemer med lister pÄ dÞrene.*Jeg har haft min Model 3,i 9 mdr nu.. 18.000 KM, og stadgivÊk 0 fejl.
Og selv ved de fÄ bruger
Der kan have oplevet det, Teslas service som bookes via appen, kommer ud og fikser det til 0kr da den slags fejl vil helt klart vÊre pÄ garantien.- Dette svar blev Êndret 3 Är, 6 mÄneder siden af Canis_lupus.
- Dette svar blev Êndret 3 Är, 6 mÄneder siden af Canis_lupus.
- Dette svar blev Êndret 3 Är, 6 mÄneder siden af Canis_lupus.
27/10/2021 kl. 22:26 #206Canis_lupus
Rusher- E-peen: 970
Hov jeg glemte lige det sidste,,
* en tophastighed der er lidt til grin 160 km/t..
Kombineret igen med elendig batteri forbrug (hvilket nok er Ärsagen til at Max hastigheden er Capped ved 160.)28/10/2021 kl. 01:09 #207Cancerman
Head Rusher- E-peen: 3,805
LMAO! Jeg har virkelig svÊrt ved at tro pÄ det Men ok ja, nogen mennesker fortrÊkker bare en mindre bil med:
Din attitude er temmelig kedelig at hÞre pÄ. Du aner ikke hvad folks prÊferencer er, sÄ lad dog vÊre med at gÞre grin med folks valg.
* en tophastighed der er lidt til grin 160 km/t..
Det er da totalt irrelevant hvad tophastigheden er, hvis han aldrig kÞrer sÄ stÊrkt. Sidst jeg checkede, der mÄtte man ikke kÞre mere end 130km/t nogen steder i DK og hvis han aldrig kÞrer i f.eks. Tyskland, sÄ er det totalt irellevant.
Hvordan er det forresten med rĂŠkkevidden pĂ„ en Tesla der kĂžrer 160 – den er vist heller ikke noget at rĂ„be hurra for.
Man kan nemt gÄ forbi diverse Facebook grupper og hurtigt se, at Tesla ikke er sÄ guddommelige som i gÞr dem til.
IndrÞm dog bare, at Tesla ogsÄ har problemer med deres biler i stedet for, at blive ved med at benÊgte og gÞre grin med alle andre.
28/10/2021 kl. 02:53 #208Ghidora
Rusher- E-peen: 1,408
Hov jeg glemte lige det sidste,,
* en tophastighed der er lidt til grin 160 km/t..
Kombineret igen med elendig batteri forbrug (hvilket nok er Ärsagen til at Max hastigheden er Capped ved 160.)Nu er personen ikke lige fyldt 18 Är, sÄ kunne det tÊnkes tophastighed og acceleration ikke var hans primÊre fokus?
Du er virkelig snĂŠversynet!
Elendigt batteriforbrug? Hvordan finder du pÄ alt det lort du lukker ud?
28/10/2021 kl. 06:42 #209Noztra
Rusher- E-peen: 225
#205 Jeg synes du skal ringe til Elon, for du mÄ vÊre den fÞrste person i verden at fÄ en bil uden fejl.
Men dit argument gÄr begge veje. SÄ grunden til man skal vÊlge en M3 over en IONIQ5/EV6, nÄr Tesla:
*lader langsommere.
*dÄrligere komfort.
*mindre bagage plads.
*mindre plads pÄ bagsÊder.
*mÄ trÊkke mindre.
*dÄrligere bygge kvalitet.
*dÄrligere materiale kvalitet.
*dÄrligere garanti.
*dÄrligere maling.
*grimmere design(subjektivt).Eller grunden til man skal vĂŠlge en M3 over en Mercedes EQS?
*dÄrligere rÊkkevidde.
*lader langsommere.
*markant dÄrligere komfort.
*mindre bagage plads.
*mindre plads pÄ bagsÊder.
*mÄ trÊkke mindre.
*markant dÄrligere bygge kvalitet.
*markant dÄrligere materiale kvalitet.
*dÄrligere garanti.
*markant dÄrligere maling.
*grimmere design(subjektivt).28/10/2021 kl. 09:39 #210Canis_lupus
Rusher- E-peen: 970
#207 hvad med at gÄ efter bolden istedet for manden? PrÞv at se alle de ting jeg listede op.
Manden prĂžvede at sĂŠlge en ID3 som noget godt, nĂ„r tyske bilmagasinet har dumpet den fuldstĂŠndigt og kaldt den skuffende. Sorry men nĂ„r jeg ser Bullshit, sĂ„ bliver jeg nĂžd til at âCallâ det.#209 kĂžb du bare en Ioniq 5 , sĂ„ kan jeg sidde og grine lidt pĂ„ vej til Italien, mens du holder i kĂž til en Ionity lader hvor halvdelen af deres standere virker, og du venter i kĂž sammen men andre bilister der har El
*Bmw, Audi, Porsche, Volkswagen, Peaguet, Seat, Reanult, Mercedes
Og jeg videre efter 25 min ved hvert eneste Super Charger ? -
ForfatterSvar
- Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...