Forside Fora Politik/Samfund Ukraine 2022+ ?

• Dette emne har 942 svar og 57 stemmer, og blev senest opdateret for 4 dage, 8 timer siden af Stormtrooper.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    StultusX2
    Rusher
    • E-peen: 2,043

Tid til noget langt mere interessant end vira.

Jeg er ikke HOK! Jeg er ikke Trine B. MEN, jeg er sgu spĂŠndt!

What say ye. Rushers..var Krim 2014 nok for Đ ĐŸĐŽĐžĐœĐ°-ĐŒĐ°Ń‚ŃŒ?

..eller er; gasledning ≄ EU?

• Dette emne blev ĂŠndret 3 Ă„r, 4 mĂ„neder siden af StultusX2.
Viser 30 svar - 91 til 120 (af 943 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    Guru35
    Rusher
    • E-peen: 68

SĂ„ det godt. Han har erklĂŠret noget lignende fĂžr, dog uden at der var soldater pĂ„ grĂŠnsen, og da Duma’en foreslog det for nogen dage siden, der mente han, at det var en unĂždvendig eskalering af en krise, som kunne lĂžses diplomatisk.

Sad og smĂ„grinede lidt efter et kvarters tid, for der gik 19 min fĂžr han kom med hans pointe. Han havde for lĂŠngst tabt den almene russer. Men hold da op en svada af fy-ord han fik fyret af om Ukraine 🙂

PÄ tide at der er nogen der tager natpotten fra ham. Han kan anerkende lÞs herfra og til helvede fryser til, men de republikker bliver jo aldrig russiske, sÄdan som begge parter er kravlet op i hver deres trÊ.

Den almene Russer tror at Ukraine er i gang med et folkedrab i Donbass regionen, og Putin rykker nu ind for at redde de stakkels indbyggere, som bare vil have lov at vÊre en selvstÊndig nation. Civilbefolkningen er evakueret til Rusland, og han har formÄet at male et billede af, at de er en fredsbevarende stykre der komme separatisterne til undsÊtning.

RabidSquirrelX
    Rusher
    • E-peen: 928

Kan gode lide man lige venter til vinter doping OL er slut…

Det er da godt vi har sendt cyber hjĂŠlp til Ukraine… eller har vi nu ogsĂ„ det.

SturmWolfDK
    Rusher
    • E-peen: 562

Det er mit indtryk, at han ikke er lykkes skide godt med det.
    Mange Russere er desuden bekendt med at de massegrave stammer fra 2014-2015, og intet har at gĂžre med folkedrab.
    Med NATO har han derimod godt fat.

Man mĂ„ jo fĂžlge praksis og bevĂŠbne sig med tĂ„lmodighed â˜ș

Skulle vi ikke sende 50 embedsfolk derover?

Kan vĂŠre besparelser har udsat det. Vi sendte dog fregat med tomme missilbrĂžnde ?

RabidSquirrelX
    Rusher
    • E-peen: 928

#93 Jeg er bare trÊt af det der symbol politik, man sender dem ting fra ww2 til at forsvare sig med. Danmark vil sende et har it nÞrder til at fortÊlle dem de skal opdatere deres firewall, det er lang tid siden og nu siger de at de ikke har fÄet nogen henvendelse fra dk om dette. Anyway sÄ mÄ vi se om der bliver nogle sanktioner som er vvÊrd at fÞle pÄ, elller om det gÞr mest ondt pÄ os selv..

Guru35
    Rusher
    • E-peen: 68

#93 Jeg er bare trÊt af det der symbol politik, man sender dem ting fra ww2 til at forsvare sig med. Danmark vil sende et har it nÞrder til at fortÊlle dem de skal opdatere deres firewall, det er lang tid siden og nu siger de at de ikke har fÄet nogen henvendelse fra dk om dette. Anyway sÄ mÄ vi se om der bliver nogle sanktioner som er vvÊrd at fÞle pÄ, elller om det gÞr mest ondt pÄ os selv..

Ja, Putin trÊkker helt sikkert styrkerne tilbage, nÄr de lÞber tÞr for Carlsberg derovre.

StultusX2
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

..godt jeg ikke har gas :-O
    Nu nÄr selveste gashungrende Tyskland inddrager Nord Stream 2 :-O

Bliver spĂŠndende om landfast til Krim – eller helt til Dnjepr!?

#93 Mht. DK fregat* Er de frosne pirater ude af fryserummet? (har ikke fÄet fulgt sÄ meget med i den mission)

*Godt nok en slĂžv “fregat” den der Absalon klasse. 23+ knob! ..ikke specielt prangende.

zybr
    Rusher
    • E-peen: 124

Gad vide om alle de sanktioner overhovedet har den forventede effekt. Rusland mÄ da vÊre vant til det efterhÄnden.
    Det er sku lidt sjovt at hĂžre om alle de underlige ting som EU-landende bidrager med til ukraine. Ikke en skid reelt vĂŠrdi men en masse forsĂžg pĂ„ at lave noget PR og lige score “billige point”.

Det eneste gode der kommer ud af det er at putin forhÄbentlig lukker for gassen til Das Reich. Jeg tror det ville vÊre den bedste katalystor til fÄ gang i den grÞnne omstilling i EU. Der er ikke noget der motivere mere end udsigten til at fryse rÞven af i et koldt hus til vinter(I know!).

• Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 2 mĂ„neder siden af zybr.
    • Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 2 mĂ„neder siden af zybr.
    SturmWolfDK
    Rusher

Er de overhovedet kommet hjem dernede fra endnu? Jeg ved godt pirat missionen er blevet aflyst, men de skal vel lige i dok 2-3 uger, nÄr de kommer hjem, fÞr de kan blive sat ind i Baltikum regionen.

Sanktionerne skrÊmmer dem nÊppe. I december hev de 5 billioner hjem i udenlandsk valuta, sÄ det har vÊret planlagt lÊnge. Jeg tÊnker, at langt de fleste midler er flyttet, og aktiverne likvideret.

Og ja enig stÞtten til Ukraine er tÄkrummende. Putin har taget dem fulstÊndigt pÄ sengen. Heldigvis udnytter han ikke det momentum tilsyneladende.

En krig i Europa vil slÄ den igangvÊrende grÞnne omstilling til lirekassemand.

VampiricEye
    Rusher
    • E-peen: 3,952

MÄske er endnu en stor krig efterfulgt af en kold krig, det der skal til for, at vi endelig fÄr sendt nogle mennesker til Mars.?

Emilsa
    Rusher
    • E-peen: 1,373

En krig i Europa vil slÄ den igangvÊrende grÞnne omstilling til lirekassemand.

Det tror jeg ikke du skal regne med, energiuafhÊngighed vil fÄ en meget hÞj strategisk prioritet i tilfÊlde af en krise sÄdan som en stÞrre krig i Þsteuropa og hvad det vil trÊkke med sig af problemer i slipstrÞmmen. IsÊr i en tid hvor verdens handelsinfrastrukturen generelt bliver tilstadighed mere usikker og kriseramt.

Europas bedste bud pÄ energiuafhÊngighed er vedvarende energi, da det er billigere end nogen alternativer. Kul bliver tilstadighed dyrer at udvinde og uran skal i hÞj grad hentes ind udefra.

Vedvarende energis produktions decentrale natur og det dertilhĂžrende powergrid vil i Ăžvrigt vĂŠre langt mere robust ifht. forskellige former for angreb, fysisk som “kYbeRnEtiSk” 😛

• Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 2 mĂ„neder siden af Emilsa.
    • Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 2 mĂ„neder siden af Emilsa.
    Stormtrooper
    Rusher
    • E-peen: 252

#98 Fem milliarder dollars. Ikke fem billioner kroner. Den slags penge tror jeg sgu alligevel ikke lige, at Putin rÄder over.

Rusland er et fattigt, ynkeligt land, der er nÞdt til at spille med de militÊre muskler, for at fÄ en smule opmÊrksomhed. Ligesom Nordkorea.

Deadlights
    Rusher
    • E-peen: 1,430

Hvad er Putins strategi mon helt prÊcist? Nuppe en rÊkke provinser, sidde pÄ dem i nogle Är og sÄ gentage manÞvren indtil han har Polen som nabo?

Emilsa
    Rusher

#102 – Invadere til Dniper og sĂ„ destabilisere resten af Ukraine (Vi kommer nok til at se en hel del til det der private SS korps Rusland har sat i verden.) nok til at kunne fremprovokere et regimeskifte. Hvis ikke bare de snupper det hele.

Det er en meget teatralsk og gradvis manĂžvre Rusland har gang i, jeg fristes nĂŠsten til at tro at de kommer til at gĂžre det her i et roligt tempo indtil “Vesten” giver efter for en lang rĂŠkke krav.

Et er sikkert, Kremlin har vist Washington at de kan gĂžre hvad der passer dem og tiden med en altdominerende supermagt er forbi

Deadlights
    Rusher
    • E-peen: 1,430

PÄ DRs kort over Ruslands tropper er det jo hele vejen langs grÊnserne nord og Þst, samt har adgang fra Krim mod syd. SÄ de kan godt nok trÊnge ind fra mange sider pÄ en gang, hvis de har lyst.

StultusX2
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

Er de overhovedet kommet hjem dernede fra endnu? Jeg ved godt pirat missionen er blevet aflyst, men de skal vel lige i dok 2-3 uger, nÄr de kommer hjem, fÞr de kan blive sat ind i Baltikum regionen.

Hmm 23 knob…hmm. At spĂžrge danske efterretningstjenester – altsĂ„ dem pĂ„ fri fod!? 😀

SS korps Rusland

SundhedsStyrelsen Đ ĐŸŃŃĐžŃ?

• Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 2 mĂ„neder siden af StultusX2.
    Emilsa
    Rusher

#105 – Det der Wagner hallĂžj

StultusX2
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

#106 NÄh, du mener TYPEN a la ham den kÊre Oskar D.

Bare mod vest?

• Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 2 mĂ„neder siden af StultusX2. Årsag: Oskar med K ...pinligt!
    Emilsa
    Rusher

#105 – Det der Wagner hallĂžj

Emilsa
    Rusher

#107 – Nej jeg mener den der hĂŠr af lejesoldater Rusland har oprettet

Stormtrooper
    Rusher
    • E-peen: 252

OgsÄ kendt som Putins ProxyhÊr. SÄ bÄde SS og PP.

StultusX2
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

#109 Gider du lige definere Wagner-hallĂžj?

..HVIDE svaner. Ludvig d.II og slotte?

..Dommedag nu(1979)?

..Hardcore-TYPER, der kan lide at se ting brĂŠnde = Lige NU aka: Putins grĂžnne uden mĂŠrker?

SturmWolfDK
    Rusher
    hqx
    Rusher
    • E-peen: 444

Godt nok en gang vattet sanktioner som man har fortaget imod Rusland, de er da flÞjtende ligeglade med de smÄ sanktioner.

Det er som om at man vil lave sanktioner, men det mĂ„ ikke gĂ„ ud over nogen i EU, sĂ„ derfor kommer det aldrig til at blive noget seriĂžst… Ppfffttt..

StultusX2
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

#112 ..fordi Blackwater var/er bedre – betaler bedre 100% sikkert – Men ellers?

..og nu har vi danske “eksperter” der nĂŠvner atomvĂ„ben… ‘amen for ind i… 😀

#113: Du husker slet ikke Krim i 2014?

SturmWolfDK
    Rusher

Hvem siger Blackwater var bedre?

NÄr man taler Rusland, er atomvÄben ret relevant at nÊvne. Det er sandsynligvis det der har afholdt, og vil afholde Europa og USA fra at erklÊre Rusland krig over en hel eller delvis invasion af Ukraine.
    Sanktioner er det eneste der ligger i vÊrktÞjskassen, medmindre Putin begynder pÄ decideret udrensning.
    Imens handler Rusland gladeligt videre via Kina, evt. Nordkorea og sÄ Kina, eller via andre lande. Den vestlige verden kommer ikke til at sanktionere Kina over Ukraine imo, selv hvis de blev opdaget i at handle med russerne. Alt for stor negativ effekt pÄ verdensÞkonomien.

AtomvĂ„ben som “lĂžsning” er off the table. Der ville ikke vĂŠre nogen vindere, for de ville smadre hinanden.

Og Ukraine bliver nÊppe inviteret i NATO, for det skaber samme problem, for sÄ skal NATO fÄ Rusland ud af Krim og Donbass, jf. deres charter, da det er ukrainsk territorium.

Jeg tror kun pÄ sanktioner lige nu, uagtet at der bliver rystet rigeligt med nÊverne af de vestlige ledere.

Mengsk
    Rusher
    • E-peen: 3

Wagner gruppen er Putins statsstyret blackwater privatsoldater, en blanding af proffer, veteraner, Galninge og wannabe fremmedligionĂŠre.

GrundlĂŠggeren er Putins hjemmelavet oligark. Tidligere private kok. Med hang til nazisme og derigennem fascination af Hitlers ynglings komponist etc. Der af navnet. Han kommer nĂ„r Putin kalder, og de sĂŠlger deres ydelser i Malawi (derfor dk ville hurtigt ud igen) og alle andre steder, fra Sydamerika til, Afrika, Lavanten og euroasien. Nok dem der skal stĂ„ for disse hersens KatĂœn agtige dĂždsliste post invasion.

StultusX2
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

Hvem siger Blackwater var bedre?

Det skriver jeg, endda ganske tydeligt.

Beklager min manglende RÆDSEL for atomkrig. Lad os kalde det; en form for PTSD.

Men respekt og ydmyghed overfor, dem der vitterligt er bange.

#116 ..mÄske derfor jeg fandt Dirlewanger brigaden oplagt. To OLD?

Nickell
    Moderator
    • E-peen: 1,994

Der er krig… ?

hunterSEG
    Rusher
    • E-peen: 264

Trist tid for europa. Det havde jeg virkelig ikke troet pÄ for bare en uge siden. Lort.

Jacques
    Rusher
    • E-peen: 554

Hvor er det dog trist. Har russerne dog intet lĂŠrt af vores forfĂŠrdeligt blodige historie…?????? Nej, hvor er jeg vred over det. Putin, det svin, med sin udtalelse fra i nat om, at alle der blander sig vil opleve konsekvenser, som de aldrig har oplevet det fĂžr, lĂŠgger jo ikke bare op til krig med Ukraine. Nu lĂŠgger han sig ud med hele verden. Jeg hĂ„ber, at NATO slĂ„r koldt vand i blodet og overvejer reaktionen grundigt.

Viser 30 svar - 91 til 120 (af 943 i alt)
  • Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...