Forside › Fora › Nostalgi › Dengang vi flyttede… › Svar til: Dengang vi flyttede…
- E-peen: 443
#1128 Hele pointen er at hvis alle de små handlere som jeg holder, så skal de store kapital huse som har kørt short’ing på den her aktie ud og betale langt mere end hvad de har midler til.
Det er ikke små summer vi snakker om. Jeg kunne se på reddit at de har været ude og shorte for omkring 140% af alle GME aktier, eller noget der ligner 200 millarder dollar lige pt. Forventningen er “To the moon” – 4000$ per aktie er lavt sat ifølge dem (og den var ca. 4$ per aktie for en uge siden), sidste gang der var en lignede situation var med WV skandalen i 2008 hvor aktierne blev købt til helt sindssyge summer fordi Short’erne skulle dække sig ind. Jeg er personligt ligeglad med de 5K jeg smed i puljen, det er funny money for mig – men da er da interessant at prøve. (Det er samtidig også første gang jeg laver aktiv aktie handler)
Det er også derfor det har så stor overvågenhed nu i USA, fordi nu spiller folket spillet, og vi er flere end Hedgefund’sne rent pengemæssigt kan dække ind. De lavede en stor fejl, som de så satte sig yderligere fast på. Det kan godt have den konsekvens at de må gå konkurs, og at der kommer store regulative ændringer således at det at Short’e en aktie ikke længere vil være tilladt.