Forside Fora Penge og Ăžkonomi Aktier – tips og indsigt Svar til: Aktier – tips og indsigt

TormDK
Rusher
  • E-peen: 443

#75 Har kĂžbt pĂ„ NYSE via SAXO, sĂ„ ja – er 100% pĂ„ GME. Det er Lambo, eller at sove under broen 🙂 (I overfĂžrt betydning, jeg har ikke investeret noget jeg ikke kunne tĂ„le at tabe)

Jeg kÞbte oprindeligt bare for at vÊre med nÄr historien skulle skrives, og kastede ikke mere end smÄ 25000 efter det i januar og februar, jeg tabte ogsÄ en del af den sum (omkring 15K i reelt tab) i februar fordi jeg ikke anede hvad jeg lavede og derfor havde stop-loss sat til etc. Hvis prisen havde nÄet 800-1000$ dengang, sÄ havde jeg nok solgt og vÊret tilfreds, som en god lille paper-hand der ikke vidste bedre.

Men efterhĂ„nden som tiden gik, nye DD’s kom ud, DFV’s tripple down, kongress hĂžringer osv. osv. det blev meget tydeligt for mig at historien ikke var slut, og at den pris manipulation der fortsat sker bare betyder at vi har ret i tesen om MOASS. We were early, but we were not wrong som divisen gĂ„r.

I Maj tog jeg sÄ en superrationel beslutning, og har satset en stÞrre sum pÄ det. Den er i rÞd lige nu (Den har dog vÊret over 120% oppe tidligere, mit cost basis er gennemsnitligt 155$, selvom jeg har alt fra 45$ til 170$), og det er hvad det er, men selvom MOASS ikke skulle ske (bare for at lege djÊvlens advokat), sÄ ser jeg det stadig som en god langsigtet investering.

GameStop har mange positive ting kĂžrende lige pt. ingen gĂŠld lĂŠngere, sĂ„ prisen er forkert fordi 50-70% af den daglige volumen kĂžrer via Darkpools typisk (Citadel og Virtu er prime market makers for NYSE, sĂ„ det er dem der er bad guys her), hvilket betyder at kĂžb som oftest ikke pĂ„virker prisen positivt. Hvis man skulle se pĂ„ GameStop’s vĂŠrdi ud fra hvad de har i banken alene, sĂ„ burde kursen vĂŠre omkring 550$ / share. Ryan Cohen har hentet et senior ekspert team og Ăžnsker at transformere GameStop fra den klassiske retail store vi kender (som vist nok er lukket i Danmark lige pt. pga COVID) til en Chewy-for-gamere, og det kan man nĂŠppe vĂŠre imod. De arbejder ogsĂ„ pĂ„ en Crypto baseret ting, som de ikke helt har annonceret formĂ„let pĂ„, men spekulationerne gĂ„r pĂ„ at de vil fjerne deres aktier fra DTCC’s hĂ„ndtering ud fra den problemstilling at DTCC har tilladt short-selling i sĂ„ massive omfang som nok er tilfĂŠldet.

Hvis man ser pĂ„ sites som f.eks. Fidility (Muligvis den stĂžrste retail trader i USA nu hvor mange er flyttet vĂŠk fra Robin’the’hood), sĂ„ er det en 4:1 ratio pĂ„ kĂžb vs. salg, og $GME er lige kommet i S&P 400 indexet, en event som pĂ„ normale aktier er positive (vi har set eksempler hvor andre aktier der er kommet med i det index samtidig med GME er steget over 10%), men for GME betyd det et fald fordi Prime Marketmakers har en udfordring, og kunstigt holder prisen nede for at undgĂ„ det hele springer i luften.

Gode links til sagaen som den udfoldes;

https://gmetimeline.com/ – en faktuel, no-nonsense timeline over events. Super praktisk for at fĂ„ et overblik.

https://www.reddit.com/r/Superstonk – r/Superstonk er samlings stedet for aber, hvor vi diskutere om alt mellem himmel og jord i forhold til GME. F.eks. hvorfor det ikke er sĂ„ fedt at Reversed Repo er nĂ„et en billion dollars om dagen, hvorfor Bank of America ser ud til at have startet pĂ„ deres Bankrupcy contingency plan, eller hvorfor inflationen i USA ser ud til at vĂŠre meget hĂžjere (over 10%) end hvad FED gĂ„r og siger. Der er selvfĂžlgelig ogsĂ„ folk der propper bananer op bagi fordi de taber vĂŠddemĂ„l og en masse sjove memes, det er jo trods alt Reddit.

• Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 11 mĂ„neder siden af TormDK.