Forside Fora Penge og økonomi Aktier – tips og indsigt Svar til: Aktier – tips og indsigt

TormDK
Rusher
  • 443 Indlæg

#91 Principielt set jo, der vil være en post-MOASS periode selvfølgeligt og der er en potentiel risiko for at blive en “bagholder”. Kik eventuelt i linket i forhold til timeline, for det er klart at der vil være kæmpe udsving i en længere ukendt periode.

Dog kan der godt være et Infinity Pool scenarie hvor der ikke er nok aktier der bliver solgt af aberne, til at alle shorts kan lukkes – og i det scenarie vil der blive behov for politisk indblanding, men til den tid er kursen allerede langt over hvad vi drømmer våde drømme om (aka, amerikanske telefon numre store). Den matematik der er blevet lavet, siger at hvis en større gruppe aper holder en procentvis af deres aktier (typisk omkring 20% af deres aktie beholdning), og derfor ikke sælger selv under MOASS, så er der ingen bagholders, for så stopper festen først når politikkerne skrider ind efter FED’s seddeltrykker maskiner bukker under for presset.

Der har været et par DD’s på hvor lang tid man typiske ville skulle forvente det ville tage kursen at komme på et telefon-nummer niveau, og NYSE som børs har en række regler (jeg mener der er 3 levels af “Circuit breakers” som så stopper handlen i et givent tidsrum for at beskytte imod volatilitet. Det er noget med den max kan nå ca. 13000$ på dag 1, og ca. 45000$ på dag 2, så der er tid til at reagere på, og i – og en af grundene til jeg lavede det der Excel ark, for mental træningens skyld.

Hånden på hjertet, så ved jeg ikke om jeg ville kunne holde til at logge ind i SAXO portalen og se så store tal, og så ikke bare tage gevinsten for der ville være velstand nok til generationer. Det er derfor det er vigtigt at sætte sig et mål, og jeg har selvfølgelig et tal i tankerne hvor jeg ville syntes at nok er nok (som jeg ikke deler :P). Det DD link jeg skrev tidligere er tiden værd at læse igennem, for den besvarer lidt dit spørgsmål.

Men det vil nok være store udsving hvor det er -+30000$/share per dag/time den laver udsving med, og så 35 dages venten hvor der ikke sker noget og paperhands sælger ud efterfulgt af nye udsving fordi de 35 dage repræsenterer den tidshorisont som Hedgefunds har til at lukke deres forretning i forbindelse med konkurser. Det er også derfor de der Archegos Capital først rigtigt slog igennem i marts/april, selvom de gik konkurs tidligere på året. Derfor er det så vildt at DFV, den tidsrejsende not-a-cat, havde diamand nosser nok til at holde selvom det gik op og ned. Han er på nuværende tidspunkt potentielt gået glip af over 100 millioner kroner hvis han kunne have timet at sælge på toppen. Ville du kunne det? Ville jeg? I don’t know, jeg tror det ikke, og deri ligger grunden til at lave den mentale træning, for det er ikke urealistisk at det kan ske for os.

Du kan eventuelt træne lidt på den her; https://www.sirlondon.com/ – det er umuligt at vide hvad der kommer til at ske, for det har aldrig sket før, og det kommer ikke til at ske igen.

Man skal i øvrigt ikke være bekymret for den amerikanske regering. Grundet beskatnings reglerne så er det faktisk i deres egen interesse at få MOASS til at ske hurtigst muligt, for den mængde skat de ville kunne få fra de amerikanske aber vil kunne næsten udrydde deres nuværende gældsmængde. Yes, I know – det lyder sindsygt, men det er altså der de potentielt er.

Ydermere så er det penge som jo i dag sikkert ligger gemt af hedgefunds i Krypto, som ikke er specielt reguleret, eller i skattely. Husk at de her hedefunds er over-leveraged med op til x100 på margin. https://www.investopedia.com/ask/answers/052715/how-big-derivatives-market.asp beskriver lidt om hvordan, men jeg efterlader dig med den her quote “The derivatives market is said to be over $1 quadrillion dollars on the high end…” – De har penge nok til at betale et par millioner dollars per share.