Forside › Fora › Spil › VR › woooot’s VR Blog › Svar til: woooot’s VR Blog
- E-peen: 282
Pyha, det er sgu svĂŠrt.
Kommer nok an pÄ hvilken type gamer du er.
Pimax Crystal:
Pros:
Markedets bedste visuelle VR pt.
God lyd
Gode dark levels og farve, men er LCD, sÄ Bigscreen er bedre.
Cons:
Pimax = bÞvlet. Du skal vÊre klar pÄ at nÞrde en del med settings.
1 kilo VR pÄ hovedet dur kun til siddende VR spil som Sims, og PC-Pancake mods.
Pimax er ikke smart easy use – eks.. Kabel VR + du skal stadig have batteri tilsluttet.
Du betaler for ting du ikke vil bruge. Der er 2 linse versioner med, og folk bruger kun den ene 35ppd.
Pimax er kendt for plastik feel, controllers her skulle vĂŠre direkte pinlige.
De er kendt fÄr dÄrlig support, men rygter siger det forbedres.
Mellem:
Tracking er ok, men ikke 100%
Pris kommer an pÄ din Þko. Skal du spare sammen for at kÞbe den, sÄ lad vÊre!
Comfort: 1 kilo, men ok balanceret, sÄ lÊnge du spiller siddende VR. Glem action VR i roomscale.
Andre tanker:
Alle siger det samme – det er et Simmer VR headset.
Den visuelle oplevelse er fantastisk – men er det det vĂŠrd, nĂ„r andre VR er tĂŠt pĂ„, og meget nemmere at bruge?
Bigscreen:
Pros:
under 200 gram – markedets bedste comfort
OLED = markedets bedste farve og black-levels
SkrĂŠddersyet til dit ansigt og IPD – gĂžr bare oplevelsen bedre.
Rigtig god visuel oplevelse, gode screens – god oplĂžsning. (Men mindre end Crystals)
Rygterne siger deres customer support er rigtig god
Cons:
Glare er det store emne. Folk siger det er som Valve Index Glare.
Jeg har Index. Glare er ikke et problem nÄr du fÞrst er inde i et spil. Men det er smag og behag.
Du skal have steam bases og controllers.
Ingen lyd, du skal selv have lyd.
Den er form lavet til dit ansigt, sĂ„ din VR kan ikke deles med gĂŠster – det er EGO VR! đ
Mellem
FOV er i den lave ende – men fĂžles vist ikke som et problem, nĂ„r VR sidder sĂ„ godt pĂ„ ansigtet.
Du skal have Steam Bases og Controllers + egen lyd. Har du det, er det en Pro, har du det ikke sÄ er det 300$ ekstra.
SĂ„ Bigscreen vs Crystal?
Crystal er Sim VR.
Bigscreen er direkte modsat, her kan du stÄ pÄ hÊnder uden den falder af.
Pimax har tidligere lavet VR med markedets stĂžrste FOV, men Crystal er omkring 100-110.
Bigscreen er omkring 100 FOV. Men indlevelsen er en del bedre pga super comfort.
Bigscreen er bedst i lidt mÞrkere og farverige settings, sÄ tÊnk pÄ hvilke spil du bruger.
Vil du arbejde online og lĂŠse dokumenter pĂ„ lys baggrund, sĂ„ tror jeg Glare’n driller.
Folk siger de let glemmer at de har Bigscreen pÄ, og den er komfortable i flere timer.
Overall..
Jeg er biased mod Pimax, for de skuffer gang pÄ gang. Crystal var drÞmme VR pÄ papiret,
men de leverer kun pÄ 1 vigtig ting. Og jeg kan slet ikke snuppe deres mÄde at markedsfÞre og sÊlge pÄ.
Men jeg er neutral omkring Bigscreen – meldingerne er bare positive.
PÄnÊr den Glare, som Äbenbart er en individuel oplevelse. Nogen ser det ikke, andre kan ikke undgÄ at se det.
Personligt drÞmmer jeg om ny VR, men vil ikke gÄ pÄ kompromis.
For begge to, synes jeg deres FOV er for lille.
Men det er jo ogsÄ en personlig ting for mig.
Jeg har Index, som har en 115 FOV. Og jeg ved godt, at hvis jeg fÄr en 100FOV pÄ,
sÄ vil det fÞles som en downgrade, lige indtil der er gÄet 20 min. og man har vÊnnet sig til det.
Selvom jeg hader Meta – sĂ„ tror jeg bedste VR pĂ„ markedet pt. er Quest 3.
Steam har lige lavet et gratis program, sÄ man meget lettere kan spille Steam VR pÄ Q3. Mega plus!
Q3 er billigere, og de 2 andre har bedre visuel oplevelse. Men Q3 visuelt er rigtig god, sÄ hvis de andre kun er 10% bedre, kan man sÄ forsvare at de er 2-3 gange dyrere?
Personligt sparer jeg sammen til Varjo XR4 til 4000$ nu.
Der gÄr lidt tid inden den bliver til salg for private, sÄ jeg hÄber vi hÞrer noget fra Valve Deckard i mellemtiden.
Dog har jeg skruet hÄbet ned.
Det drÞmme VR jeg hÄber Valve kommer med, er vist ikke teknisk muligt pt. medmindre prisen ryger op i de der 3-4K.