Forside Fora Spil VR woooot’s VR Blog Svar til: woooot’s VR Blog

#24
wOOOOt
Rusher
#0 Trådstarter
  • 247 Indlæg
Offline

#23

Pyha, det er sgu svært.
Kommer nok an på hvilken type gamer du er.

Pimax Crystal:

Pros:
Markedets bedste visuelle VR pt.
God lyd
Gode dark levels og farve, men er LCD, så Bigscreen er bedre.

Cons:
Pimax = bøvlet. Du skal være klar på at nørde en del med settings.
1 kilo VR på hovedet dur kun til siddende VR spil som Sims, og PC-Pancake mods.
Pimax er ikke smart easy use – eks.. Kabel VR + du skal stadig have batteri tilsluttet.
Du betaler for ting du ikke vil bruge. Der er 2 linse versioner med, og folk bruger kun den ene 35ppd.
Pimax er kendt for plastik feel, controllers her skulle være direkte pinlige.
De er kendt får dårlig support, men rygter siger det forbedres.

Mellem:
Tracking er ok, men ikke 100%
Pris kommer an på din øko. Skal du spare sammen for at købe den, så lad være!
Comfort: 1 kilo, men ok balanceret, så længe du spiller siddende VR. Glem action VR i roomscale.

Andre tanker:
Alle siger det samme – det er et Simmer VR headset.
Den visuelle oplevelse er fantastisk – men er det det værd, når andre VR er tæt på, og meget nemmere at bruge?

Bigscreen:
Pros:
under 200 gram – markedets bedste comfort
OLED = markedets bedste farve og black-levels
Skræddersyet til dit ansigt og IPD – gør bare oplevelsen bedre.
Rigtig god visuel oplevelse, gode screens – god opløsning. (Men mindre end Crystals)
Rygterne siger deres customer support er rigtig god

Cons:
Glare er det store emne. Folk siger det er som Valve Index Glare.
Jeg har Index. Glare er ikke et problem når du først er inde i et spil. Men det er smag og behag.
Du skal have steam bases og controllers.
Ingen lyd, du skal selv have lyd.
Den er form lavet til dit ansigt, så din VR kan ikke deles med gæster – det er EGO VR!

Mellem
FOV er i den lave ende – men føles vist ikke som et problem, når VR sidder så godt på ansigtet.
Du skal have Steam Bases og Controllers + egen lyd. Har du det, er det en Pro, har du det ikke så er det 300$ ekstra.

Så Bigscreen vs Crystal?
Crystal er Sim VR.
Bigscreen er direkte modsat, her kan du stå på hænder uden den falder af.
Pimax har tidligere lavet VR med markedets største FOV, men Crystal er omkring 100-110.
Bigscreen er omkring 100 FOV. Men indlevelsen er en del bedre pga super comfort.

Bigscreen er bedst i lidt mørkere og farverige settings, så tænk på hvilke spil du bruger.
Vil du arbejde online og læse dokumenter på lys baggrund, så tror jeg Glare’n driller.
Folk siger de let glemmer at de har Bigscreen på, og den er komfortable i flere timer.

Overall..
Jeg er biased mod Pimax, for de skuffer gang på gang. Crystal var drømme VR på papiret,
men de leverer kun på 1 vigtig ting. Og jeg kan slet ikke snuppe deres måde at markedsføre og sælge på.
Men jeg er neutral omkring Bigscreen – meldingerne er bare positive.
Pånær den Glare, som åbenbart er en individuel oplevelse. Nogen ser det ikke, andre kan ikke undgå at se det.

Personligt drømmer jeg om ny VR, men vil ikke gå på kompromis.
For begge to, synes jeg deres FOV er for lille.
Men det er jo også en personlig ting for mig.
Jeg har Index, som har en 115 FOV. Og jeg ved godt, at hvis jeg får en 100FOV på,
så vil det føles som en downgrade, lige indtil der er gået 20 min. og man har vænnet sig til det.

Selvom jeg hader Meta – så tror jeg bedste VR på markedet pt. er Quest 3.
Steam har lige lavet et gratis program, så man meget lettere kan spille Steam VR på Q3. Mega plus!
Q3 er billigere, og de 2 andre har bedre visuel oplevelse. Men Q3 visuelt er rigtig god, så hvis de andre kun er 10% bedre, kan man så forsvare at de er 2-3 gange dyrere?

Personligt sparer jeg sammen til Varjo XR4 til 4000$ nu.
Der går lidt tid inden den bliver til salg for private, så jeg håber vi hører noget fra Valve Deckard i mellemtiden.

Dog har jeg skruet håbet ned.
Det drømme VR jeg håber Valve kommer med, er vist ikke teknisk muligt pt. medmindre prisen ryger op i de der 3-4K.