Forside › Fora › Off-topic › Hvem har pligten? › Svar til: Hvem har pligten?

- E-peen: 420
Jeg har selv vÊret ude for vidt forskellige definitioner. Da jeg skulle fra et kollegievÊrelse, var det nemt, en gang maling og alle var glade, fuldt indskud tilbage. Senere fra en lejlighed med en ex, der gik de i voldsomt smÄ sko, og en bekendt kendte vicevÊrten, der sagde at vi lige sÄ godt kunne droppe at bruge tid pÄ at male, for lige meget hvor godt det blev gjort, sÄ havde udlejeren en deal med et malerfirma til at fÄ det gjort. Han mente han fik kickback pÄ det. Oh well, sÄ der droppede vi det.
En anden lejlighed jeg havde, rÞg hele indskuddet med baggrund i at der skulle males osv. blot for at jeg kun lige var kommet ud, da jeg snakkede med naboen der havde fÄet at lov til at overtage lejligheden og hun havde fÄet udlejeren til at vÊlte en vÊg osv. SÄ mÄske mit indskud nok gik til det i stedet.
Den sidste lejlighed var et stÞrre boligselskab, de var noget mere til at snakke med, og det ellers meget nydelige gulv der var da vi flyttede ind, og som sÄdan stadig var det da vi flyttede ud, vurderede de ved indflytning til kategori 3 ud af 10.. sÄ der slap vi for at slibe/lakere gulv da vi flyttede. Havde jeg selv skulle vurdere havde det nok vÊret en 8 ved indflytning og en 5-6 stykker da vi flyttede. Der fik vi ca. det halve af indskuddet, sÄ det var fint nok.
For mange Är siden havde min kammerat en dyr oplevelse med en kreativ udlejer. Jeg ved ikke prÊcis hvad der stod i kontrakten, men essensen var at han hang pÄ at slibe gulve af og lakere, male det hele osv. og han havde kun boet i den lejlighed i 8 mdr.. NÞj han var pissed..