Forside Fora Off-topic Hvem har pligten? Svar til: Hvem har pligten?

#11
Snowball42
Rusher
  • 237 Indlæg
Offline

Jeg har selv været ude for vidt forskellige definitioner. Da jeg skulle fra et kollegieværelse, var det nemt, en gang maling og alle var glade, fuldt indskud tilbage. Senere fra en lejlighed med en ex, der gik de i voldsomt små sko, og en bekendt kendte viceværten, der sagde at vi lige så godt kunne droppe at bruge tid på at male, for lige meget hvor godt det blev gjort, så havde udlejeren en deal med et malerfirma til at få det gjort. Han mente han fik kickback på det. Oh well, så der droppede vi det.

En anden lejlighed jeg havde, røg hele indskuddet med baggrund i at der skulle males osv. blot for at jeg kun lige var kommet ud, da jeg snakkede med naboen der havde fået at lov til at overtage lejligheden og hun havde fået udlejeren til at vælte en væg osv. Så måske mit indskud nok gik til det i stedet.

Den sidste lejlighed var et større boligselskab, de var noget mere til at snakke med, og det ellers meget nydelige gulv der var da vi flyttede ind, og som sådan stadig var det da vi flyttede ud, vurderede de ved indflytning til kategori 3 ud af 10.. så der slap vi for at slibe/lakere gulv da vi flyttede. Havde jeg selv skulle vurdere havde det nok været en 8 ved indflytning og en 5-6 stykker da vi flyttede. Der fik vi ca. det halve af indskuddet, så det var fint nok.

For mange år siden havde min kammerat en dyr oplevelse med en kreativ udlejer. Jeg ved ikke præcis hvad der stod i kontrakten, men essensen var at han hang på at slibe gulve af og lakere, male det hele osv. og han havde kun boet i den lejlighed i 8 mdr.. Nøj han var pissed..